SAAB/NEVS

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
carlsson
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS

Bericht door carlsson » di 16 jul, 2013 23:34

Vooral een indrukwekkende actie radius bij die BMW i3, 190 km als norm, maar in de praktijk meer iets tussen de 130 en 160 km ;-(+
http://www.autobild.de/artikel/bmw-i3-e ... 77975.html" onclick="window.open(this.href);return false;

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » di 16 jul, 2013 23:53

:offtopic:
Bij die i3 moet ik altijd denken aan de gekke kleurstelling op de X3 van Giel Beelen.
Afbeelding
Afbeelding

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » wo 17 jul, 2013 0:06

Hehe, lijkt wel n opgelapte schadebak :roll:

Theun49
Geregistreerd lid

Bericht door Theun49 » wo 17 jul, 2013 8:15

Wat nou, ook geen Beamer fans? Of ligt het aan EV?

NEVS komt eerst nog met een benzine versie. De belangrijkste reden: productie op kunnen starten.

Als de komende 9-3 EV aan de i3 kan tippen, is het een topper voor de huidige generatie.
De volgende generatie: rond 2020 met 500km range op basis van nieuws op EV websites.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » wo 17 jul, 2013 11:24

Afbeelding

zou NEVS hier wat leuks kunnen maken? Saab-grille er op en je hebt een leuk instappertje. helaas ten enen male ongeschikt om te kunnen concurreren met Duits grut, denk ik.

't is wel een herhaling van geschiedenis (Saab 9-2x)

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » wo 17 jul, 2013 12:03

Was binnen het gezamenlijke GM leven wat makkelijk wellicht

Theun49
Geregistreerd lid

Bericht door Theun49 » wo 17 jul, 2013 17:19

Door wat eigenwijze Saab engineers wat minder GM (Vectra) dan GM had bedoeld, heb ik begrepen. Stickeren is niks nieuws voor Saab sinds de jaren 90.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » wo 17 jul, 2013 17:51

@Theun49,
Je bedoeld toch niet de actie radius, zo'n Saab 9.3 van NEVS is meestal voor het serieuze werk bedoeld , dat is met die truttenschudder of te wel de BMW i3 nooit de bedoeling geweest, dat is een stadsauto waar vooral welgestelde dames ff mee naar de kapsalon, de nagelstylist of het winkelcentrum kunnen rijden :lol:
Heeft die nieuwe E-Saab onvoldoende acties radius kunnen ze het gelijk helemaal vergeten.

Overigens in de tijd dat Saab's nog echt eigenwijs waren leden ze ook al zware verliezen, zelfs in de handen van een echte label goochelaar als GM bleven ze in de rode cijfers.

De meeste kleine prutsers komen in de autobusines niet meer aan de bak, dat blijven dus wat muurbloempjes waar geen geld mee te verdienen is. Moeten ook te veel inkopen bij andere fabrikanten, dus dat wordt meestal een samenraapsel van wat onsamenhangende onderdelen.
Dus kun je waarschijnlijk beter een VW Golf 7 GTI kopen, wat emotieloos en valt niet echt op maar is een wel echte alles kunner. Zit in 6.5 seconden op de 100 km en is niet bang voor een scherpere bocht. Wie een spaarvarken zoekt, hij is er ook nog met een dieselmotor.

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » do 18 jul, 2013 8:50

Tja...er blijven gelukkig altijd mensen die nou eenmaal geen Duitser willen. Ik ben opgegroeid met Audi's om me heen. Ik noem het tegenwoordig Faudi. Daar rijden nu de mensen in rond die er altijd de reden van waren dat ik geen gebruikte Mercedes zou willen hebben.
Ben me aan het verdiepen in Jaguars....die hebben verrassend leuke auto's gemaakt de laatste 10 jaar. En alleen al de naam zorgt voor een gruwelijk lage inruilwaarde dus ze liggen zomaar binnen bereik.
Denk dat deze jongen binnenkort in een XJ gaat rijden......die dingen wegen net zoveel als een 9-3 Estate, ongelofelijk. Inclusief luchtvering....en hun V8 loopt zuiniger dan de V6 van GM/Saab (al is dat laatste niet zo moeilijk :mrgreen: )

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » do 18 jul, 2013 11:59

Dat klopt, ooit een bij Demandt een baby Jaguar willen bestellen voor de lease, was eigenlijk een Ford Mondeo met een Jag saus. Voor hetzelfde leasebedrag reed je ook een BMW 3 serie met een hogere cataloguswaarde.
Jaguar weet altijd een vrij unieke ambiance te scheppen, sportief en toch nog een deftige indruk achterlaten. Wordt minder snel ordinair dan een oudere BMW, Audi of een MB.
Met een tweedehands Jaguar kun je vrijwel overal verschijnen zonder een verkeerde indruk op te wekken, hooguit een lichte verdenking van wat snobisme :lol:

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » do 18 jul, 2013 12:06

Ja, werd onlangs echt heel keurig geholpen bij Demandt (met enige weemoed kijkend naar het voormalige Saab bolwerk dat daar ooit naast lag)....proefrit met een mooie S-type gemaakt maar ik ga toch voor de XJ.
Mooier, comfortabeler en lichter :shock:
Mevrouw Sweetspeed vindt het een beetje over de top en mijn klanten wellicht ook maar na je 40e mag je daar schijt aan hebben vind ik.. :angel:

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » za 20 jul, 2013 15:00

Onze Victor onlangs nog in beleggen.nl: Muller wilde geen details prijsgeven waarom hij denkt in hoger beroep een kans te maken. ,,Maar we zijn het hartgrondig oneens met de rechter. De verliezer zou trouwens altijd in hoger beroep gaan. Denk je dat als GM had verloren, ze dat niet zouden doen'', zo stelde de topman.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » za 20 jul, 2013 17:47

Tja echt rasoptimist, als hij ooit moet worden begraven zou ik de kist maar goed dichttimmeren anders komt hij er misschien weer uit :lol:

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » za 20 jul, 2013 17:51

sweetspeed schreef: Mevrouw Sweetspeed vindt het een beetje over de top en mijn klanten wellicht ook maar na je 40e mag je daar schijt aan hebben vind ik.. :angel:

heet dat niet gewoon 'mid-life crisis'? :wink:

ik heb er zelf ook last van. ga maar na: nog voor mijn 38e verjaardag ga ik Saab (9000 CD Griffin) rijden, en nu, op mijn 42e, ben ik begonnen met motorrijles...

:mrgreen:

Theun49
Geregistreerd lid

Bericht door Theun49 » za 20 jul, 2013 19:38

@ Carlsson: Vergeet een acceptabele actieradius voor de eerste generatie 9-3 E-saab. Wat dat betreft wordt het een boodschappen karretje voor vrouwlief, net als de i3 is in jouw optiek.
Mij gaat het om de technologie. Daar kunnen de Duitsers wat van.
Bijvoorbeeld een carbon veiligheidskooi. Sterk en licht.
Een uiterst zuinige elektromotor zonder magneten en rotor wikkeling.
Een uitgekiend adaptief systeem voor regeneratief remmen bij gas los laten.
Integratie van airco en koelsysteem van de accu's.
Een warmtepomp als kachel.
En ga zo maar door.

Ik ben toch enigszins bevreesd dat NEVS niet alleen laat van start gaat, maar ook met een aanzienlijke technologische achterstand.
Maar ik hoop mij enorm te verkijken op wat er achter de schermen allemaal gebeurt.

En om nog even door te gaan: een aluminium chassis, 170 pk piekvermogen en ook een prijskaartje (€ 35.000) dat bij een 9-3 EV past.

Alleen voor de actieradius van 500 km (nu nog spec 195 km) moeten we wachten tot circa 2020.

O ja, nog vergeten: 195 km te weinig?: de range extender benzinemotor is een optie. Kortom: de BMW i3 is mijn inziens de meetlat voor de 9-3 EV.

FASTNED:
Tenslotte, net in het nieuws (RTLZ, 25/07/13)): Fastned heeft groen licht van de rechter om een groot aantal oplaad stations te bouwen. Ca. 2 per week in 2014.
En het worden snelladers met echt groene stroom (nul CO2 emissie).
Je bent in NL gemiddeld nooit verder dan ca. 15 km van een station en binnen 20 minuten kun je verder met 80% accu vulling.

Gesloten