SAAB/NEVS

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
carlsson
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS

Bericht door carlsson » vr 22 mar, 2013 15:52

Past wel in de Saab traditie 900 classic, 900NG want er is in ieder geval aan de 3e/5e deur gedacht. Die had GM bij de 9.3 Sport helaas vergeten.
Dus wat dat betreft had Victor eens goed naar de oude successen gekeken :lol:
Dat voor dat soort modelen wel degelijk kopers zijn blijkt al uit het feit dat BMW mooi met een 3GT op de proppen komt op basis van de Chinese "verlengde" 3 serie sedan.

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » vr 22 mar, 2013 16:29

Objectief bedoelde ik in de zin van zonder een liefhebber van een bepaald merk te zijn. Ik moet ook altijd lachen als er weer een nieuwe Volkswagen op de markt gebracht wordt en ik hordes VW adepten hoor roepen hoe mooi ze zo'n nieuw model dan wel niet vinden. Dat noem ik dan weer subjectief.

900ng en 9-3og worden echt wel klassiekers. No worries....

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 22 mar, 2013 18:19

@Arbilen,
Tja VW hoeft zich ook niet echt zorgen te maken, alleen al ff 25 millioen Golfjes aan de man/vrouw gebracht sinds de start van dit model.
Dus het gaat er niet alleen om of een auto "mooi" is, belangrijker voor de fabrikant is de verkoop goed loopt en er nog een acceptabele winstmarge is. Beide aspecten waren bij Saab al heel lang niet meer aan de orde en dan wordt het toch eens einde oefening :oops:

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » vr 22 mar, 2013 20:36

Ik denk ook dat er in de huidige automarkt geen ruimte meer is voor eigenzinnige nichemerken. Subaru komt nog aardig in de buurt, Lancia was zonder Fiat ook al overleden. Volvo is een mainstreamer geworden. VW bouwt superieur goede auto's, dat is wel waar... Doe mij toch maar een Saab :-)

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 22 mar, 2013 21:32

Idd, ook Subaru een aardig en behoorlijk eigenzinnig merk, doet het o.a. in de VS ook al jaren erg goed. Maar ga hier eens kijken, amper een Subaru-dealer te vinden.
De Nederlandse automark begint aardig te verschralen, niet gek met die maffia bende in Den Haag die de mensen alle lust om een auto te kopen ontneemt.
Met moeite worden er nog wat lease auto's verkocht die een zo laag mogelijke bijtelling hebben en wat kabouter auto's aan partikulieren :oops:

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » vr 22 mar, 2013 21:43

Heb je wel eens gehoord van economische crisis, recessie etc?

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 22 mar, 2013 21:54

Is idd nog een verarmende factor, tijden dat mensen gewoon kochten wat ze leuk vonden is helaas bijna afgelopen.
Mensen lossen hun hypotheek liever wat verder af en/of gaan hun pensioen nog wat verbeteren, want ze zijn ook bang dat er straks nog minder nog minder te verteren is.

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » za 23 mar, 2013 17:49

Nieuws?

http://www.autobild.de/artikel/saab-9-3 ... 05379.html" onclick="window.open(this.href);return false;

JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » za 23 mar, 2013 18:12

Arbilen schreef:Lancia was zonder Fiat ook al overleden.
...en FIAT op zijn beurt is voor mij met de overname door Chrysler ook einde verhaal...
Arbilen schreef:Doe mij toch maar een Saab :-)
Inderdaad!

:O:

Jan

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » za 23 mar, 2013 18:19

de vraag is of de heren van NEVS een ontwerp overnemen en in productie nemen, dat in opdracht van een voorgaande eigenaar is getekend/gemaakt.

voordeel is wel dat het ze een boel tijd (en dus geld) scheelt in de ontwikkelingsfase. en als ze 'm voor een leuke prijs/uitvoeringsverhouding (inclusief (bio-)hybride) in de markt kunnen zetten, moeten ze toch een heel eind kunnen komen. als ze 'm onder de 3-serie 1.6 (€32000) kunnen houden, zou het leuk zijn.

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » za 23 mar, 2013 18:23

JanJunior schreef: ...en FIAT op zijn beurt is voor mij met de overname door Chrysler ook einde verhaal...
Jan
Fiat had toch Chrysler overgenomen Jan? Of vergis ik me nou?

JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » za 23 mar, 2013 21:04

Daar kon je best gelijk in hebben, voor de in de markt gegooide wangedrochten maakt het eigenlijk niet heel veel uit.
Lancia's (met name de Delta) die een Chrysler neus krijgen en Chryslers (300) die als Lancia door het leven moeten gaan...
Zonde dat het merk Lancia zo te grabbel gegooid wordt, ik snap er de logica niet van.
Kan (en zal) ook aan mij liggen natuurlijk :)

Jan

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » za 23 mar, 2013 21:12

Afbeelding
Afbeelding

Echt Italiaans design! Afbeelding

JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » za 23 mar, 2013 21:16

Dat zeg ik, behoorlijk de weg kwijt daar...

Jan

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 23 mar, 2013 21:41

@JanJunior: heb even geprobeerd een verklaring te vinden voor deze vreemde move van Chrysler en Lancia.
Kwam uit op een artikel over Saad Chehab, de marketingman van Chrysler die Lancia (als nieuwe uitdaging) heeft opgepakt:

http://www.just-auto.com/news/chrysler- ... 15843.aspx

Gesloten