SAAB/NEVS

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
carlsson
Geregistreerd lid

Re: SAAB/Spyker

Bericht door carlsson » do 08 sep, 2011 19:43

@RoulandV,
Gisteren nog een leuk boekje van de VEB gekregen, "Wat overkomt de Nederlandse aandeelhouder".
Staat ook een leuk stukje in over de vlucht naar voren van Victor. Zelfs die 52,5 mio euro's moesten die stumpers van Spyker nog lenen. Knap dat een bedrijf na ongeveer 10 jaar nog geen 52,5 mio kan ophoesten. Dat krijg je er van als er nooit winst wordt gemaakt.
Overigens ik trek geen grote broek aan, is gewoon wat gegevens nuchter op een rij zetten.
Na 25 jaar gegoochel met financiele management informatie, talloze AVA's, jaarverslagen en meer van dat geneuzel wordt dat een soort tweede natuur :wink:

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » do 08 sep, 2011 20:03

@Carlsson: er zijn hier meer forumleden actief die net zoveel verstand hebben van het runnen van een bedrijf als jij. Verschil met jou is dat zij iets meer oog hebben voor nuances en minder snel zijn met het trekken van conclusies en het uitdelen van zwarte pieten.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » do 08 sep, 2011 20:11

carlsson schreef:@Reub,
Saab-aandelen die kun je voorlopig in iedergeval NIET dumpen :-P+
Ik heb ook nergens beweerd dat ik aandelen Saab heb, dus die KAN ik ook niet dumpen.
carlsson schreef:
Die hefboomconstructie, waarom heeft Saab die dan niet toegepast
Hebben ze wel, in het vroege voorjaar, toen de eerste hic-up eraan kwam. Daarna vielen er natuurlijk geen onder- en overuren meer te compenseren, bij gebrek aan overuren.
carlsson schreef:
Waar zijn harde bewijzen dan ANDERE landen wel in Saab willen investeren, daar ging het ook om.
Het gaat niet om andere landen, maar om INVESTEERDERS uit andere landen. Antonov, Pang-Da, Youngman, zijn beslist niet Zweeds.
carlsson schreef:
Daarnaast hij heeft die EIB lening alleen gekregen omdat de Zweedse staat garant staat.
De Zweedse staat heeft Saab Parts als onderpand; hoe risicovol is dat dan?
Bovendien, lees de voorwaarden die aan de release van de lening verbonden zijn, is dit voor R&D in duurzaamheid. Bijvoorbeeld in de JV e-AAM. Vraag voor de grap daar eens waar het geld aan op gaat.

Voor de rest zou ik zeggen: als pensionado heb je tijd zat om de feiten te vinden. Afgaande op wat je claimt gedaan te hebben, zou je ze op waarde kunnen schatten. Gebruik je tijd en kennis goed en verrijk ons met de vrucht hiervan. Dat "I told you so" is weinig meer dan meedoen met de ToTo.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » do 08 sep, 2011 20:33

@Reub,
Er werden wel degelijk specifieke landen genoemd, waaronder Brazilie en de VS.
Maar iedereen weet dat overheden in die landen niet gebonden zijn aan de strenge mededingingsregels die in de EU gelden. Dus het is wat flauw om de Zweden daarmee te confronteren. Al zouden ze willen, dan krijgen ze Nelly op hun dak :lol:

Maar we zullen wel zien wat het wordt, VM was net op het NOS-nieuws, daar zei hij weer dat hij alle leveranciers wilde betalen.
Dat zijn wel vrome wensen, maar ook strategische keuzes, Victor blijft proberen niemand in het harnas te jagen, dat is heel begrijpelijk.

Die Saab toeleveranciers moeten maar eens met Audi gaan bellen, die wil volgend jaar 400.000 auto's extra bouwen.

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » do 08 sep, 2011 20:40

Wat ???? Gaan ze bij Audi nu echt auto's bouwen ? :-P+

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » do 08 sep, 2011 20:48

melle z schreef:Who the fukc is Nelly?
Nelie Smit-Kroes.

EU-commissaris. Autoriteit Mededingingsbeleid (De).

Zo, zetje in de goede richting gegeven. 8)

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » do 08 sep, 2011 20:54

willeme 1 schreef:hoor net dat Wang Chuan Fu saab wil inlijven, die heeft centen zat

heeft vm het toch weer geflikt :shock:
bron ?

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » do 08 sep, 2011 21:01

gunar schreef:
melle z schreef:Who the fukc is Nelly?
Nelie Smit-Kroes.
EU-commissaris. Autoriteit Mededingingsbeleid (De).
Zo, zetje in de goede richting gegeven. 8)
Neelie is al sinds 1 december 2009 geen Commissaris voor de Mededinging meer. Zij is sindsdien Commissaris voor de Digitale Agenda. Haar opvolger als Commissaris voor de Mededinging is per 1-2-2010 Joaquin Aquino.

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » do 08 sep, 2011 21:04

[zeik modus]
Neelie Kroes
ex-EU-commissaris, met als portefeuille mededinging
Zo, zetje in de juiste richting gegeven.
[/zeik modus]

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 08 sep, 2011 21:07

is toch wel het topic van de neklutsers.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » do 08 sep, 2011 21:09

Dan wordt het Joaquin :oops:

@Willem 1,
Sinds wanneer zit die Chinese batterijen keizer op het vinketouw in Trollhattan :wow:
Nu hopelijk geen gedonder met Chinese ambtenaren en veel te langdurende investeringsgoedkeuringen.

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » do 08 sep, 2011 21:32

Tubefreak schreef:[zeik modus]
Neelie Kroes
[/zeik modus]
Schitterend. Reuze, keigoed, vele feli's voor Tube Freak !

Ik kan er mee leven, jij ook :lol: Samen is geen 2x eenzaam :P

Ach ja precies opschrijven. Net als goed nadenken niet eenvoudig. Wens Victor veel wijsheid toe :oops: . Het wachten is op de afhaalchinees :twisted: (als hier niemand van over de zeik gaat :shock: ).

Laat ik, in alle bescheidenheid, geen onzinnige ideeën meer aandragen. Ben geen CEO.

Maar lokaal houden. Tube Freak, dat geen van ons samen bij de Berenkuil in Eindhoven onverwacht in de slip raakt ! Eindhoven en rotondes, da's kei bizar ! Al jaren ;-(+

Nine
Geregistreerd lid

Bericht door Nine » do 08 sep, 2011 22:04

Wel bizar dat het westen steeds vaker "gered moet worden door Chinezen... voelt niet lekker. :fight_headbang:
In ieder geval wordt het nu wel erg spannend omdat de bonden faillissement aan kunnen vragen de komende dagen. Ik verwacht alsnog niet veel van het hoger beroep...en wat de Chinezen betreft...die hebben tijd zat en kunnen niets verliezen :bluesleep: . Ik zou me zelfs nog kunnen voorstellen dat die bewust de boel vertragen.
Als je nog een Saab uit Zweden wilt kun je altijd opteren voor een JAS Gripen (ik denk zelfs dat ze die wel in MC yellow willen leveren). Wellicht goedkoper is een 2e hands Draken. Leuk detail is dat je niet veel startbaan (lees "snelweg") nodig hebt om los te komen :devil_finger: .

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » do 08 sep, 2011 22:20

Als je nog een Saab uit Zweden wilt kun je altijd opteren voor een JAS Gripen (ik denk zelfs dat ze die wel in MC yellow willen leveren). Wellicht goedkoper is een 2e hands Draken. Leuk detail is dat je niet veel startbaan (lees "snelweg") nodig hebt om los te komen :devil_finger: .[/quote]

Maar een heel klein stukje voor nodig, niet op maar naast de snelweg. Voor wie lokaal bekend is (ik hou het vanavond lokaal. Zo heb ik Hollandse kost gegeten. Morgen uiteraard wel weer naar Ho Chi Mingh) langs de A67 bij Lierop, "reclamezuil" van autohandel Verstraten. Jet, opkopertje uit ? jaren 60/70 vlieg ...tuig :lol:

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » do 08 sep, 2011 22:43

Nine schreef:...en wat de Chinezen betreft...die hebben tijd zat en kunnen niets verliezen :bluesleep: . Ik zou me zelfs nog kunnen voorstellen dat die bewust de boel vertragen.
Nou ja, Muller legde uit dat die toestemming nu eenmaal tijd kost, moet allemaal door procedures heen... :roll: In principe is er nog tijd tot 23 september, want da's daggik de laatste dag waarop de bonden via een F. aanvraag nog aanspraak kunnen maken op uitkeringen voor hun leden. Maar als ik goed begrijp kan het hoger beroep al volgende week dienen. Dus eerder dan die 23 sept.

Gesloten