SAAB/NEVS

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
carlsson
Geregistreerd lid

Re: SAAB/Spyker

Bericht door carlsson » wo 07 sep, 2011 23:54

GM produceert al massaal auto's in China met hun Chinese partners, ze schijnen ook wat te hebben bedongen over verkoopactiviteiten van autoproducten waar hun patenten/producten in zijn gebruikt. Dus het is niet zomaar de bedoeling dat de huidige Saab modelen reeks in China worden uitgevent zonder dat GM daar wat van vangt.
Die verkoopovereenkomst tussen Saab en GM hebben de juristen van GM goed in elkaar gestoken en gewoon voorgelegd ter ondertekening, take it or leave it. Als VM meent dat hij GM in de laars kan zeiken moet hij toch wat vroeger opstaan. Daarnaast hebben ze niet voor niets Saab nog geholpen met een soort lening met cumulatief winst preferente aandelen. Over de aflossing van die lening hoor je VM ook niet meer brallen, want dan kan hij die yuan's van zijn Chinese vrienden gelijk doorsturen naar Detroit. Geloof maar dat GM ook nog heel wat van VM te vorderen heeft.
Als die geen motoren/versnellingsbakken etc opsturen of de Saab/Cadillac 9.4X ff achterhouden kan VM de tent gelijk sluiten.
Tel daar eens de EIB-lening bij en het verlies 2010 en half 2011 en wat andere debiteuren, dat is bij elkaar ff ruim 1 miljard euro.
Vraag me af of VM van die economische rechter wel een reconstructie periode krijg toe gewezen, die is niet voor niets uitgesteld. Nu de Zweedse overheid heeft verklaart dat VM in zijn vet mag gaar smoren en ze alleen de werknemers willen steunen kunnen die ook nog gaan dwarsliggen.

In die officiele verklaring uit Zeewolde gaan ze gewoon weer door met hun opgeklopte VM-verhalen, die verklaren nog dat ze een Farao tot leven kunnen wekken :-P+

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » do 08 sep, 2011 0:10

@ carlsson: kap nou toch een keer met dat tendentieuze gezever van je over VM, het lijkt of die man volgens jou de baarlijke duivel zelve is. Het is niet eens grappig meer. Ik word daar zo langzamerhand (nou, niet eens zo langzaam eigenlijk) echt onpasselijk van. Wat voor afgeragde plaat ga je opzetten als het hem toch lukt om de tent aan de praat te houden? Of ga je dan verder zeuren op het forum voor kleine kl@tekarretjes met 7-speedbakken?

Ivo

Asfaltrocker
Geregistreerd lid

Bericht door Asfaltrocker » do 08 sep, 2011 0:33

Jongens/mannen het is een conclusie die ieder heeft
over het wel en wee van hoe je zelf erover denkt te zou doen of wij met zn alle het beter zouden doen,ik denk van niet
hij heeft toch een sportwagen de spijker,nu saab erbij
vrienden als antonov, zit met zn blanke billen in mallorca.
en wat doen wij?,ruzie maken om iet waar we met zn alle best wel om geven (onze heilige koe.
je komt erpas achter dat ALLES te koop is behalve je gezondheid.
Iedereen is omkoop baar,ligt er alleen aan wat zet je er tegen over.
IK maak ook FOUTEN,ik kan er wel van leren.
over 5 jaar zeg je weet je nog toen en toen.
we hopen denk ik met zn alle dat het goed gaat.
ik krijg alleeen maar meer respect voor VM voor wat hij doet,omdat hij toen heeft gezien dat saab leeft onder de eigenaren.
als dat niet zo was had hij nooit zo ver gegaan,tenslotte je gooit je eigen ramen toch niet in ook al is het een mooi prater ,
als die jongen zn vinger nooit in die dijk had gestoken dan .....wat....juist...iedereen van de wereld denken dat we niks zijn.behalve voetbal.
als je hebt over tulpen of klompen,dan zeggen ze van dat komt uit nederland,waar ligt dat ,dan is het antwoordt altijd tussen duitsland en belgie
dus geen ruzie.ook al is het maar een forum,of mag je mening niet meer zeggen.dit wilde ik effe kwijt sorry als ik mensen kwets
er is al genoeg rotzooi op deze aard kloot......verder uitleg overbodig

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » do 08 sep, 2011 1:09

:offtopic:
@Ivo71,
Ja, VW dat is een heel zielig kl@temerk, daarom kopen zelfs de Zweden er zo veel, 2e en 3e plaats op de verkoopstatistieken van 2011.
Normaal valt een VW op door kaliteit en saaiheid, maar er zijn ook wat speelse uitzonderingen en die staat bij mij in de garage :wink:

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » do 08 sep, 2011 7:24

Gistermiddag al het bericht dat de Zweedse regering het zelf niet meer ziet zitten... blijven de Chinezen de grootste onbekende factor. Nou wat denken we zelf? Als je iets graag wilt - grondstoffen, Taiwan, Volvo - dan ben je er toch als de kippen bij... Niet dan?

jvdijk
Geregistreerd lid

Bericht door jvdijk » do 08 sep, 2011 8:59

[]

De Zweedse regering heeft er vanaf het begin van de verkoop door GM nooit blijk van gegeven dat ze "het" zag zitten. Niets nieuws dus.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » do 08 sep, 2011 10:19

De Zweedse regering wilde dus niet doen wat Obama wel voor Detroit over had... Toen niet (jan. 2010) en nu helemaal niet. Wrang.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » do 08 sep, 2011 11:11

Nieuw geld is er natuurlijk niet om ouwe nood te lenigen; die Chinezen willen gewoon zekerheid dat de auto's die ze besteld hebben er ook komen. Volgens de nieuwe statjes zijn er weer tig miljardairs in China bijgekomen. Hebben die geen trek? In 1 van de commentaren op de BBC website was ook al het bedrag genoemd dat ik eerder meldde, er moet gewoon -baf- 1 miljard bij. Net het bericht op de AW website dat "het Chinese DR Motor de Fiat-fabriek Termini Imerese overneemt. Daar loopt op het moment de productie af van de vorige Lancia Ypsilon af."

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » do 08 sep, 2011 12:31

Het bijzondere bij SWAN/Saab-Spyker is dat zowel Deloitte als nu Moret bij de jaar en halfjaar berichten al vaker hebben vermeld dat ze de levensvatbaarheid van het bedrijf betwijfelen. Dat zet een accountant er niet voor niets bij, het is om hun eigen aansprakelijkheid af te dekken maar ook een waarschuwing voor belegger.
Kijk maar eens op de site van de VEB.
Dus het wordt nog spannend of die economische rechter uit Zweden dat ook opmerkt, want een reconstructie heeft alleen zin als er nog wat muziek in zit.

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 08 sep, 2011 12:51

Zo - 3 weken op vakantie geweest… loopt de productie al?

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » do 08 sep, 2011 12:54

Ja productie loopt in 3 ploegendienst en ze zijn naarstig op zoek naar personeel. Kopers staan te vechten om elke Saab die van de band komt

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 08 sep, 2011 13:06

Blij dat ik toch nog ongelijk heb gekregen.

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » do 08 sep, 2011 13:54

Gezien op Autoweek Deze is wel betaalbaar.. :wink:

Afbeelding

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » do 08 sep, 2011 14:06

Daag Saab! http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1352522- ... -sager-nej" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.dn.se/ekonomi/nej-till-rekonstruktion" onclick="window.open(this.href);return false;

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » do 08 sep, 2011 14:08

Ik geloof dat ik net op Twitter zag dat de rechtbank de aanvraag tot rekonstruktion heeft afgewezen.

Gesloten