Het grote SAAB photoshop topic
-
nove mille
- Geregistreerd lid
Re: Het grote SAAB photoshop topic
Cool. Leuk, dat lage dak in top chop-stijl.
-
Henk-Jan
- Donateur

Dat is inderdaad wat ik minder mooi vind aan de huidige 9-3 Cabrio.Edwin mtb schreef:Deze shop vind ik toch wel erg gaaf. En ik ben ook blij dat de achterlichten niet meer zo hoog geplaatst staan als bij het huidige model.
Overigens vind ik de kont van de 9-5 iets te groot, het lijkt wel een CC zo.
(Al zal een 9-5 Cabrio toch nooit op de markt komen, dus wat maakt het ook uit?
-
Toyman68
- Geregistreerd lid
De schetsen zijn een poging tot een retrodesign gebaseerd op de vroege Saab modellen. Ik zie er vooral een verzameling van stijlelementen van de 92 en 96 in terug, en niet het uitgebalanceerde unieke ontwerp van de 900.
De wigvorm is geheel losgelaten voor de druppelvorm, die niet mooi te vinden is. De 900 (wederom) is een juist voorbeeld van een mooie combinatie van de druppel- en de wigvorm. De 900 combi-coupe met zijn mooie eenvoudige lijnen in een goede verhouding zou eerder model moeten staan voor het geheel. En dat kan, zie de Porsche 911 (wigvorm, met aero
dynamische achterkant).
Overigens, voordat je VM ongelijk geeft over introduktie van een retro-92, moet je eerst wachten op zijn voorstel. Hij zorgt er wel voor dat er een design komt wat aanslaat en verkoopt, zie bijvoorbeeld de Spyker Aileron (ok, wat velen zou willen kunnen kopen dan
).
De schetsjes die nu de ronde doen, zeggen me daarom niet zoveel. Bovendien omdat een Saab veel meer is dan een uiterlijk. Juist de techniek moet weer aanspreken. Met turbo (in geval van een retro denk ik dan met keuze voor ouderwetse turbo-lag en hard en snel inkomende turbo genaamd "ur-turbo"..., of een TSI-effect genaamd "bio". Verder hebben we nodig het karakteristieke uitlaatgeluid, met de kleine plofjes bij gas loslaten, een auto die accellereert alsof het allemaal niets voorstelt en altijd nog wat over heeft, een wegligging die je veel gevoel geeft met het wegdek, maar voldoende comfortabel is en je daarom telkens weer verbaasd dat je de grens niet bereikt... maar ik draaf door...
Retro, ja dus... we moeten terug naar het punt vanwaar Saab het spoor bijster is geraakt. In het geval van Saab betekent dat veel meer dan een hertekende klassieker. Het karakter moet terug. En dat is niet makkelijk, maar het kan wel. Zie de Alfa Giulietta.
De wigvorm is geheel losgelaten voor de druppelvorm, die niet mooi te vinden is. De 900 (wederom) is een juist voorbeeld van een mooie combinatie van de druppel- en de wigvorm. De 900 combi-coupe met zijn mooie eenvoudige lijnen in een goede verhouding zou eerder model moeten staan voor het geheel. En dat kan, zie de Porsche 911 (wigvorm, met aero
Overigens, voordat je VM ongelijk geeft over introduktie van een retro-92, moet je eerst wachten op zijn voorstel. Hij zorgt er wel voor dat er een design komt wat aanslaat en verkoopt, zie bijvoorbeeld de Spyker Aileron (ok, wat velen zou willen kunnen kopen dan
De schetsjes die nu de ronde doen, zeggen me daarom niet zoveel. Bovendien omdat een Saab veel meer is dan een uiterlijk. Juist de techniek moet weer aanspreken. Met turbo (in geval van een retro denk ik dan met keuze voor ouderwetse turbo-lag en hard en snel inkomende turbo genaamd "ur-turbo"..., of een TSI-effect genaamd "bio". Verder hebben we nodig het karakteristieke uitlaatgeluid, met de kleine plofjes bij gas loslaten, een auto die accellereert alsof het allemaal niets voorstelt en altijd nog wat over heeft, een wegligging die je veel gevoel geeft met het wegdek, maar voldoende comfortabel is en je daarom telkens weer verbaasd dat je de grens niet bereikt... maar ik draaf door...
Retro, ja dus... we moeten terug naar het punt vanwaar Saab het spoor bijster is geraakt. In het geval van Saab betekent dat veel meer dan een hertekende klassieker. Het karakter moet terug. En dat is niet makkelijk, maar het kan wel. Zie de Alfa Giulietta.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

In productie nemen graag!nacra 93 schreef:
-
Foll
- Geregistreerd lid
telt paint ook mee?
ik was ff in een ''creatieve bui''

ik was ff in een ''creatieve bui''

-
Boterbloem
- Geregistreerd lid
Hallo!
Wie kan de nieuwe 9-4X in wat andere kleurtjes shoppen?
Ik vind dat wit een beetje 'mwamwa'

Bedankt!
Wie kan de nieuwe 9-4X in wat andere kleurtjes shoppen?
Ik vind dat wit een beetje 'mwamwa'

Bedankt!
-
Boris R.
- Geregistreerd lid
Daar ben ik ook erg benieuwd naar!
Hier alvast een shopje van bumpers in carosseriekleur:

Niet mijn shopje, komt van een lid van het autoweekforum.
Hier alvast een shopje van bumpers in carosseriekleur:

Niet mijn shopje, komt van een lid van het autoweekforum.
-
Reub
- Geregistreerd lid
Wordt 'ie meteen een een stuk minder lomp van 
-
nove mille
- Geregistreerd lid
Ik wacht tot ik 'm live zie, maar echt mooi kan ik de 9-4 tot nu toe niet vinden.
-
Henk-Jan
- Donateur

Ik zie liever een sedan of estate, maar voor een SUV vind ik het nog geen slecht ontwerp.
-
Thorgal
- Geregistreerd lid
Ben ook een echte Saab lover/fanaat maar .... ik vind de XC60 van Volvo mooier hoor. De nieuwe 9.5 en dit doet (nog) veel te Amerikaans aan. Graag terug wat Scandinavische (eigenzinnigheid?) eigenheid in het design.
-
Henk-Jan
- Donateur

Ik vind een beetje Amerikaans uiterlijk niet verkeerd eigenlijk, zeker niet bij een SUV.