SAAB/NEVS

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
nove mille
Geregistreerd lid

Bericht door nove mille » ma 01 feb, 2010 18:56

nelfrikandel schreef:AZIJN AZIJN AZIJN!!! HAHAHA :wink:
Hihihi...Jos, die speciale, geurige sjag is alleen maar voor de weekends.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » ma 01 feb, 2010 19:19

jeroentje 9-3 schreef:ik weet het niet, waarom wil een ieder alles weten omtrent de deal, ik weet bv ook niet alles van wat er gebeurt bij opel,peugeot,bmw,audi.... ga zomaar door, ik ga er vanuit dat dhr VM een deal heeft neergelegd welke doorgespit is door diverse accounants, advokaten, juridische medewerkers enz, ik neem aan dat echt alles wel goed zit, het enig is, dat het nog even afwachten is of de lening van de EB definitief is, GM blijft echt geen groot aandeelhouder, als niet alles tot in de puntjes geregeld is.
Niet iedereen wil dat, maar die vereniging effectenbezitters wanen zich tegenwoordig de Autoriteit Financiële markten. Ze hebben in zeker mate recht op disclosure als het het belang van de aandeelhouders dreigt geraakt te worden, bijv. als een grote verwatering van hun waarde van de aandelen Spyker dreigt, maar tegenwoordig roepen ze wel heel erg snel moord en brand...
Mooi stuk van JAmes May over de SAAB/Spyker deal
http://www.telegraph.co.uk/motoring/col ... viour.html

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » ma 01 feb, 2010 19:34

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: SAAB/Spyker

Bericht door 72sonett3 » ma 01 feb, 2010 19:39

vSAAB@yahoogroups.com schreef:...showroom floor at Tynan Saab in Ft. Collins, CO.

Here's the photo courtesy of the owner, Sean Tynan, received this morning from Jerry Danner. This may be the very first Saab dealership to have a Spyker on display. Sean acquired this Spyker directy from Saab Spyker CEO Victor Muller when he was in Colorado in late 2009.
Afbeelding

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » ma 01 feb, 2010 19:45

geestig... zijn wel twee compleet verschillende auto's he...

bob_z
Geregistreerd lid

Bericht door bob_z » ma 01 feb, 2010 19:58

klopt, en toch zijn ze weer erg gelijk. Namelijk beide zeer herkenbaar en uitgesproken ieder op hun eigen manier welteverstaan.

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » ma 01 feb, 2010 20:00

precies de reactie die ik wilde uitlokken 8)

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » ma 01 feb, 2010 20:28

Sorry maar zo'n Spyker doet mij helemaal niets, een matig in elkaar gedraaide "super" sportwagen. Zelfs in dat marktsegment zijn talloze merken die hun zaakjes aanzienlijk beter voor elkaar hebben. Wat dat betreft heeft VM meer aan Saab dan omgekeerd. Dat hij zich maar niet te veel met het design gaat bemoeien want daar heeft hij weinig kaas van gegeten. Laat dat maar gerust aan de Zweden over wat die konden ondanks alle GM resticties en verplichte winkelnering toch nog best een leuke auto in elkaar steken. Vooral toen de Amerikanen zich er nog niet te veel mee konden bemoeien. Maar zelfs met de laatste 9.3 Sport Serie is qua rijbeleving nog een flinke stap vooruit gemaakt, de cabriovariant is zelfs de beste die ze ooit gemaakt hebben. Het is meer een kwestie van een bikkelharde strijd op leven en dood in de autobusines en dat gaat gewoon door. Het wordt ook wat meer eenheidsworst omdat de meeste auto's in die prijsklasse als lease auto worden gekocht, daar zijn dus de inruilwaarde en de fiscale gevolgen de doorslaggevende factoren, de rest is maar een bijzaak. Veel leasemaatschappijen en fleetowners houden het op een beperkt aantal grijze muizen om de risico's in te dammen.

Ton77
Geregistreerd lid

Bericht door Ton77 » ma 01 feb, 2010 20:36

van diverse kanten zijn me allerlei "doom" senario's verteld dat VM zijn zakken probeert te vullen etc.

ik wil de deal alleen maar positief inzien nu is er een kans voor SAAB en zonder deze deal was het gewoon klaar geweest

ik hoop dat op deze manier SAAB nog jaren mag bestaan

waarschijnlijk is dit weer voer voor de azijnpissers maar ik ben ontzettend blij met deze deal en de toekomst die ons merk nog voor zich heeft

ik ben er trots op dat ik een SAAB rij en hoop dit nog jaren te kunnen blijven doen

GRIFFIN UP

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 01 feb, 2010 20:53

bob_z schreef:klopt, en toch zijn ze weer erg gelijk. Namelijk beide zeer herkenbaar en uitgesproken ieder op hun eigen manier welteverstaan.
ja maar die éne is lelijk :shock: en ik heb het niet over die zwarte saab!

Ton77
Geregistreerd lid

Bericht door Ton77 » ma 01 feb, 2010 20:56

ieder zijn eigen smaak

ik vind die Spyker echt geweldig!!

Ton77
Geregistreerd lid

Bericht door Ton77 » ma 01 feb, 2010 20:56

die 900 classic ook hoor :D

ViggenNL
Geregistreerd lid

Bericht door ViggenNL » ma 01 feb, 2010 22:26

Even niet lullen, maar gewoon kijken...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

http://www.petrolhead.nl/2009/04/jeroen ... _video.php

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » ma 01 feb, 2010 22:31

euh...nee, echt niet...hoop toch dat JAJ 'm in toom kan houden :wink:

Tuur
Geregistreerd lid

Bericht door Tuur » ma 01 feb, 2010 22:35

carlsson schreef:Sorry maar zo'n Spyker doet mij helemaal niets, een matig in elkaar gedraaide "super" sportwagen. ............ Dat hij zich maar niet te veel met het design gaat bemoeien want daar heeft hij weinig kaas van gegeten. Laat dat maar gerust aan de Zweden over wat die konden ondanks alle GM resticties en verplichte winkelnering toch nog best een leuke auto in elkaar steken........
Volgens VM staat de nieuwe 9-3 al als keimodel klaar. VM heeft echter aangegeven daar nog eens lekker in te gaan willen boetseren. Ik hoop wel dat nieuwe 9-3 trekjes meekrijgt van de nieuwe 9-5 aangevuld met andere typische Saab-kenmerken zodat het werkelijk een SAAB SAAB wordt. Overigens blijf ik er bij dat het huidige 9-3 model nog steeds een zeer aansprekende auto is. Qua design niets mis mee. Ik hoop niet dat VM van de 9-3 een SAAB SPYKER gaat maken, want ook ik moet toegeven dat niet alle design-aspecten van een Spyker even geslaagd zijn.

Gesloten