Probleem met monteren leren pookknop

1993-2002
Plaats reactie
MXL
Geregistreerd lid

Probleem met monteren leren pookknop

Bericht door MXL » di 17 feb, 2004 18:58

Ik ben vandaag bezig geweest met het monteren van een leren pookknop en hoes. Het verwijderen van de oude ging prima. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je de nieuwe erop lijmen, het probleem waar ik tegenaan loop is dat de nieuwe erg moeilijk op de pook te krijgen is. Ik heb hem er nu opgeduwd zonder lijm, dit gaat alleen erg zwaar. Hij moet nog circa 5 mm doorgeduwd worden, want op dit moment werkt de lock van de achteruit niet maar die laatste 5 mm gaat simpelweg niet. Weet iemand hier een manier voor?

Dat de lock van de achteruit niet werkt vind ik nog niet het grootste probleem, het feit dat nu de 5de versnelling moeilijk te vinden is, is wel lastig.

Injectie
Moderator

Re: Probleem met monteren leren pookknop

Bericht door Injectie » di 17 feb, 2004 23:38

Plank erboven op leggen en een paar rustige tikken daar bovenop geven met een hamer.

Beproefde methode :oops: :oops:

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » wo 18 feb, 2004 0:44

Ik heb dat al geprobeerd, ik heb alleen het idee dat ik veel te hard moet slaan (en dan nog gebeurd er niet veel). Dit kan toch nooit goed zijn voor het mechaniek eronder. Waarom moet je eigenlijk dat ding vastlijmen als zonder lijm dat ding ook al muurvast zit?

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » wo 18 feb, 2004 3:46

Heb er ook mee liggen knoeien enkele weken terug. Tijdens het rijden was mijn 5de ineens zoek. Onderweg een paar hard tikken op gegeven met mijn handpalm en klaar. De mechaniek eronder kan het blijkbaar wel aan... :roll:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 18 feb, 2004 7:36

Vastlijmen??? nog nooit gedaan. Zit al vast genoeg uit zichzelf.

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » do 19 feb, 2004 0:35

Nadat er niets gebeurde nadat ik er (voor mijn gevoel) een paar flinke klappen op heb gegeven, ben ik toch maar even naar de dealer gegaan. De man achter de balie heeft er even met een hamer en een doek eronder een paar flinke klappen op gegeven en vervolgens was het probleem opgelost. Ik moet zeggen dat ik er zelf niet zo hard op had durven slaan.

Brabant
Geregistreerd lid

Bericht door Brabant » ma 05 apr, 2004 13:26

Hallo MXL,

Wat kost zo'n leren pookhoes?

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » ma 05 apr, 2004 23:34

Ik geloof 60 euro. Het is het absoluut waard!

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » di 06 apr, 2004 1:01

Origineel van SAAB, of gewoon een exemplaar passend voor SAAB?

In het geval het een originele SAAB is, ben ik verbaasd dat het niet meer kost, in het andere geval kan je er 2 voor die prijs kopen.

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » di 06 apr, 2004 19:38

Dit is origineel saab, je kan hem ook kopen via elkparts, daar is hij nog goedkoper. 60 euro is best veel voor een paar lapjes leer, vergeet niet dat je ook nog de pookknop moet hebben. Ik kan het je in iedergeval wel aanraden.

trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » do 08 apr, 2004 22:04

Ga naar Enter en struin de slopers af heb ik ook gedaan en
Bingo een lederen pookhoes en knop, beetje zwarte schoensmeer
en je hebt voor 25 euro een "nieuwe" hoes en knop! :D

Plaats reactie