kleurcode

1967-1980
Plaats reactie
Discus
Geregistreerd lid

kleurcode

Bericht door Discus » do 28 jul, 2005 10:33

Hallo,

Mijn zandkleurige Saab uit 1975 heeft als kleurcode Gn11b. Nu heb ik met die code wel eens geprobeerd autolak te bestellen, maar dit lukte niet (kreeg olijfgroen..).

Kan iemand deze code bevestigen als de juiste en weet een goed adres voor deze autolak?

groet Harm

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » do 28 jul, 2005 13:36

Hoi Harm!
Ik kan je vast wel een stukje op weg helpen. :-)
Het kleurnummer GN11 is inderdaad een groene kleur bij Saab. Het is echter niet olijfgroen (code GN5) maar opaalgroen.
Tien tegen 1 dat de kleurcode van je auto (mits dat het om de originele kleur gaat) met een Y begint.(hoogstwaarschijnlijk van yellow)
Er zijn meerder Y-kleuren maar ik weet bijna zeker dat het om Y6 gaat (Savannabeige) Niet beter te weten heb ik pas nog zo'n spuitbus bij de Zweedse Biltema=grote automaterialenzaak in m'n pollen gehad en bij ruimer gesorteerde tankstations aldaar zoals de OK Q8 zullen ze 'm vast ook wel hebben als je daar in de buurt bent. ;-)
Om er zeker van te zijn dat Y6 de juiste code is kan je mbv van het chassisnummer/ de VIN-code van je auto de site van de Zweedse Saabclub raadplegen.
Surf naar www.saabklubben.com, klik bovenaan Saabfakta aan, vervolgens Karossfärger. Je ziet nu in het midden van een verhaaltje. OK, Jag accepterar! (nee aanklikken kost je niks en spy-ware wordt ook niet geïnstalleerd op je computer ;-) )
Nu klik je type en bouwserie van je auto aan en je krijgt een lijst met codes. De laatste kolom correspondeert met de daaronder geplaatste table voor chassisnummers/VIN-codes.
Als je je chassisnummer vergelijkt hoop ik dat je nog 1 code overhoudt.
Ter controle kan je nog op de kleurcode klikken en rechts krijg je dan een redelijke weergave van de kleur dir bij dat nummer hoort.
Let wel, deze vlieger gaat niet op als je een auto in een niet originele kleur is overgespoten... :-(
Suc6!
Cornell
sb153b, cirrusvit/cirruswhite/cirruswit.

Discus
Geregistreerd lid

Bericht door Discus » do 28 jul, 2005 17:35

Wat een geweldige website.

Het is inderdaad Y6 volgens het chassisnummer.

hartelijk dank!

Roos
Geregistreerd lid

veronagroen

Bericht door Roos » vr 29 jul, 2005 18:58

Hé Cornell, weet je misschien dan ook hoe ik aan de lichte (groenere) kleur veronagroen kom? Ik krijg met hetzelfde kleurnummer 2 verschillende tinten veronagroen :?

sabo
Geregistreerd lid

Bericht door sabo » za 30 jul, 2005 10:53

Saab heeft twee kleurcodes gevoerd voor veronagroen, GN8 voor VIN 57, 198 en GN9 voor 27, 199. Beide codes staan voor eenzelfde tint.

Als je aan de bestuurderszijde onder de motorkap kijkt op het onderste identificatieplaatje boven de rembekrachtiger dan staat daar de kleurcode van je 96.

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » ma 01 aug, 2005 10:25

Sorry Roos, ik was ff uit de lucht!
Zie antwoord Sabo.
O ja, de foto van m'n witte (900) schicht staat in de gallerij. Meer plaatjes volgen!
Cornell

Plaats reactie