opklappen achterbank? (900 Classic '93)
-
husson-mourmans
- Geregistreerd lid
opklappen achterbank? (900 Classic '93)
Ik krijg de achterbank van mijn SAAB 900 Cabrio (classic '93) niet opgeklapt. Volgens instructieboekje moet ik in het midden van de bank deze recht omhoog kunnen trekken.
Tips hoe dit goed te doen?
Overigens hebben tips voor vervangen instrumentenverlichting prima gewerkt, alles brandt weer zoals het moet (3W lampjes !)
Tips hoe dit goed te doen?
Overigens hebben tips voor vervangen instrumentenverlichting prima gewerkt, alles brandt weer zoals het moet (3W lampjes !)
-
wilbert95
- Geregistreerd lid
-
Robbert
- Donateur (6x)

-
paulzee
- Geregistreerd lid
-
kojak58
- Geregistreerd lid
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

-
husson-mourmans
- Geregistreerd lid
Bedankt voor de reacties, ik ga maar op zoek naar de bouten en moeren die 'Tenfour' aangeeft. Het contactsleutel verhaal is volgens mij voor het nwe model 900.
Overigens blijft het wel vreemd. Het instructieboekje (SAAB 900 M1993)stelt namelijk voor de Cabriobank: "De zitting kan opgetild worden door deze aan de voorkant vast te pakken en hem recht omhoog te tillen". En er staat zelfs een foto bij! Maar dit werkt niet in praktijk.
Overigens wil ik geen fiets gaan meenemen
, maar wel het tankje van de hydraulische vloeistof controleren en kijken of alles droog is.
Overigens blijft het wel vreemd. Het instructieboekje (SAAB 900 M1993)stelt namelijk voor de Cabriobank: "De zitting kan opgetild worden door deze aan de voorkant vast te pakken en hem recht omhoog te tillen". En er staat zelfs een foto bij! Maar dit werkt niet in praktijk.
Overigens wil ik geen fiets gaan meenemen
-
PH3500
- Geregistreerd lid
-
paulzee
- Geregistreerd lid
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Inderdaad kan je de achterbank met een beetje kracht recht omhoog trekken. Aan de voorkant met 2 handen in de uiterste hoeken vastpakken en recht omhoog trekken. Hij zit met 2 klemmen vast. Tenminste als het inderdaad een 93-er is zoals die van mij.paulc schreef:Klopt zeker bij 93er, zitting kun je zo omhoog trekken.Tenfour heeft het wellicht over ouder modeljaar.
(Ik heb hem 2 jaar geleden los gehad nadat mijn dochtertje had overgegeven
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

-
PH3500
- Geregistreerd lid
-
husson-mourmans
- Geregistreerd lid
Blijkbaar had ik een voorgeveoel want bij de eerste echte mooie dag wilde het dak niet open. De bank kwam er toch met een flinke ruk vanzelf uit. Een net klem systeem, dus geen boutjes en moeren!
Het probleem met de kap is opgelost door garage van Ben Goossens in Landgraaf. De hydraulische pomp bleek geen spanning te krijgen (relais werkte wel). Dit is opgelost door het trekken van een nieuwe plus vanaf het contact. Alles werkt weer prima!
Het probleem met de kap is opgelost door garage van Ben Goossens in Landgraaf. De hydraulische pomp bleek geen spanning te krijgen (relais werkte wel). Dit is opgelost door het trekken van een nieuwe plus vanaf het contact. Alles werkt weer prima!