Seat raadsel

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Hendriks9000
Geregistreerd lid

Seat raadsel

Bericht door Hendriks9000 » do 19 feb, 2009 15:08

Wellicht weet iemand van het SF dit.

Wij hebben nog een Arosa uit 1998 als stadsautootje op de oprit staan.
(leuk ding met schuifdakje, 1.4 motor, lm velgjes, remusuitlaat en circa 40dkm op de teller)
Probleem zijn de deuren cq sloten.

Onlangs zijn de sloten vervangen omdat je de deuren met de sleutel van buitenaf niet altijd van het slot kon halen (of dicht doen)
Nu komt het regelmatig voor dat de portier wel van het slot afgaat maar de deur toch met geen mogelijkheid open wil. Rara...

:roll: Iemand een idee?

DJP
Geregistreerd lid

Bericht door DJP » do 19 feb, 2009 15:43

Komt vaker voor bij VAG's... heb er ook regelmatig over gehoord bij Lupo's.
De Audi A2 1.4i van mn moeder had hezelfde probleem, zijn al 3x nieuwe sloten ingekomen... (auto is van 2005, en heeft net 60k gereden).
Geen verklaring voor... net als het absurde olieverbruik van meer als 1,5 liter per 1000km "binnen de marge" yeah right..

DJP
Geregistreerd lid

Bericht door DJP » do 19 feb, 2009 15:44

dubbel

AlvarJens
Geregistreerd lid

Bericht door AlvarJens » do 19 feb, 2009 16:05

Ik werk morgenavond weer, dan kan ik het even voor je vragen...

Hendriks9000
Geregistreerd lid

Bericht door Hendriks9000 » do 19 feb, 2009 16:43

Er moet toch een oplossing voor zijn?

Eerder bleven de handvatten aan de buitenzijde wel een half vast zitten. Dacht destijds dat het door de vorst kwam. Lijkt me niet dat het de sloten meer zijn; makkelijk op slot en open. Maar die verrekte deur...

DJP
Geregistreerd lid

Bericht door DJP » do 19 feb, 2009 19:12

Ze hebben bij de A2 de laatste keer (ong. jaar geleden) de deurgrepen mechanisme, en sloten vervangen, met soort update ofzo... Ik weet niet of dit waar is, of dat het was om het probleem goed te praten. Sindsdien is alles redelijk goed, zo nu en dan hapert het systeem nog, maar moet je paar keer drukken en dan doet ie het wel.

Hendriks9000
Geregistreerd lid

Bericht door Hendriks9000 » do 19 feb, 2009 20:04

paar keer drukken? Ik neem aan dat je een centrale vergredeling met ab hebt? De arosa heeft nog een ouderwets systeem helaas

DJP
Geregistreerd lid

Bericht door DJP » do 19 feb, 2009 22:10

Yup CV met AB... maar probleem daarna is identiek.. ik heb de hoop maar opgegeven :P
A2 heeft zo'n charmes :D

Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Tjøørd » vr 20 feb, 2009 14:49

DJP schreef: Geen verklaring voor... net als het absurde olieverbruik van meer als 1,5 liter per 1000km "binnen de marge" yeah right..
Een vriendin van me rijdt in een VW Golf 1.4 benzine, en die had het hier ook al over. Durfde met droge ogen te beweren dat zoiets heel normaal was. Jeez, met deze hoeveelheden solliciteert zo'n ding bijna naar een diesel-plaatje achterop :-/

Plaats reactie