Nieuwe software voor gascomputer ivm tuning?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Psychotic
Geregistreerd lid

Nieuwe software voor gascomputer ivm tuning?

Bericht door Psychotic » za 02 feb, 2008 10:14

Aangezien mijn 1.8t met Maptun nu 200pk heeft en wel op de originele gassoftware van Vialle draait, heb ik eens met de gasboer gebeld.

Mijn vraag of er eventueel nieuwe software was die beter zou kunnen zijn dan de oudere uit 2003, werd in eerste instantie ontkennend beantwoord. Nu blijkt achteraf dat ze de gassoftware van een 2T erin kunnen flashen. Het voordeel hervan zou zijn dat hij dus meer gas krijgt toegevoerd en dus minder schaal zou lopen en zo minder kans opverbrande kleppen heeft (klinkt erg logisch). Ik ben dus van plan om de software te laten aanpassen en eventueel nog als extra Flashlube te laten plaatsen om zo de motor nog meer te sparen.

Het Flashen is zo gebeurd en ze kunnen de originele sw opslaan zodat je eventueel ook weer terug kan.

Tot op heden ben ik op dit forum hier nog niets over langs zien komen maar ik ben van plan om dit dus te laten doen. Ook zit ik te denken aan een 5e injector om toch wat hoger in de pk's te kunnen komen. Hierover heb ik nog wat meer info nodig ivm kosten en wat er dan precies gebeurt.

Is er hier iemand met ervaring m.b.t. de sw aanpassing?

cornekev
Geregistreerd lid

tuning

Bericht door cornekev » wo 27 feb, 2008 22:43

volgens mijn gasboer (ontwikkelaar van gasinstallaties voor duitsland) helpt een flashlube niet bij een turbo, omdat hij alleen aanzuigt bij onderdruk en dit is bij een turbo enkel als je het gaspedaal loslaat, en er zijn ook gascomputers die de inspuiting regelen, aan de hand van de waarden in het gewone injectiesysteem

Bubba
Geregistreerd lid

Re: tuning

Bericht door Bubba » wo 27 feb, 2008 22:51

cornekev schreef:volgens mijn gasboer (ontwikkelaar van gasinstallaties voor duitsland) helpt een flashlube niet bij een turbo, omdat hij alleen aanzuigt bij onderdruk en dit is bij een turbo enkel als je het gaspedaal loslaat, en er zijn ook gascomputers die de inspuiting regelen, aan de hand van de waarden in het gewone injectiesysteem
Hmmm.... Simpel gezegd: zolang er geen overdruk is werkt het. Zodra er overdruk in het spruitstuk komt werkt het inderdaad nauwelijks tot niet, maar je genereert niet continue overdruk! Mijn FPT gebruikt de standaard hoeveelheid Flashlube per liter brandstof; naar mijn mening werkt het perfect (ik heb een terugslagklepje in de toevoerleiding gezet). Trap de rem maar eens in terwijl je gasgeeft.... Werkt toch ook? En ja, dat houdt dus ook een vacuum.

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » do 28 feb, 2008 22:52

Ik heb het ook in mijn vorige Saab 93 2t (Maptun stage 1) gehad. Daar werkte het ook gewoon goed.

Je kan de hoeveelheid toevoer aan olie regelen.

Bubba
Geregistreerd lid

Re: tuning

Bericht door Bubba » vr 29 feb, 2008 0:46

cornekev schreef:volgens mijn gasboer (ontwikkelaar van gasinstallaties voor duitsland) helpt een flashlube niet bij een turbo, omdat hij alleen aanzuigt bij onderdruk en dit is bij een turbo enkel als je het gaspedaal loslaat, en er zijn ook gascomputers die de inspuiting regelen, aan de hand van de waarden in het gewone injectiesysteem
Zit die toevallig in de Achterhoek?? Daar hoorde ik het zelfde verhaal.... Tot hij mijn installatie zag :)

cornekev
Geregistreerd lid

Bericht door cornekev » za 01 mar, 2008 0:58

neenee hij zit in houthalen (B) en hij heeft naar mijn auto gekeken, en daarop baseerde hij zich.

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » za 01 mar, 2008 2:02

cornekev schreef:neenee hij zit in houthalen (B) en hij heeft naar mijn auto gekeken, en daarop baseerde hij zich.
Aha, Tony dus :)

cornekev
Geregistreerd lid

Bericht door cornekev » za 01 mar, 2008 13:40

neenee, tony is mijn garagist, de gasboer is iemand anders, LGC (naam kan veranderd zijn maar de kerel is de zelfde)

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » vr 14 mar, 2008 15:09

cornekev schreef:neenee, tony is mijn garagist, de gasboer is iemand anders, LGC (naam kan veranderd zijn maar de kerel is de zelfde)
O, dan moet je het er maar is over hebben met Tony, hij heeft het destijds in mijn vorige Saab gebouwd welke ook Maptun stage1 had en op LPG liep.

Plaats reactie