Nieuwe software voor gascomputer ivm tuning?
-
Psychotic
- Geregistreerd lid
Nieuwe software voor gascomputer ivm tuning?
Aangezien mijn 1.8t met Maptun nu 200pk heeft en wel op de originele gassoftware van Vialle draait, heb ik eens met de gasboer gebeld.
Mijn vraag of er eventueel nieuwe software was die beter zou kunnen zijn dan de oudere uit 2003, werd in eerste instantie ontkennend beantwoord. Nu blijkt achteraf dat ze de gassoftware van een 2T erin kunnen flashen. Het voordeel hervan zou zijn dat hij dus meer gas krijgt toegevoerd en dus minder schaal zou lopen en zo minder kans opverbrande kleppen heeft (klinkt erg logisch). Ik ben dus van plan om de software te laten aanpassen en eventueel nog als extra Flashlube te laten plaatsen om zo de motor nog meer te sparen.
Het Flashen is zo gebeurd en ze kunnen de originele sw opslaan zodat je eventueel ook weer terug kan.
Tot op heden ben ik op dit forum hier nog niets over langs zien komen maar ik ben van plan om dit dus te laten doen. Ook zit ik te denken aan een 5e injector om toch wat hoger in de pk's te kunnen komen. Hierover heb ik nog wat meer info nodig ivm kosten en wat er dan precies gebeurt.
Is er hier iemand met ervaring m.b.t. de sw aanpassing?
Mijn vraag of er eventueel nieuwe software was die beter zou kunnen zijn dan de oudere uit 2003, werd in eerste instantie ontkennend beantwoord. Nu blijkt achteraf dat ze de gassoftware van een 2T erin kunnen flashen. Het voordeel hervan zou zijn dat hij dus meer gas krijgt toegevoerd en dus minder schaal zou lopen en zo minder kans opverbrande kleppen heeft (klinkt erg logisch). Ik ben dus van plan om de software te laten aanpassen en eventueel nog als extra Flashlube te laten plaatsen om zo de motor nog meer te sparen.
Het Flashen is zo gebeurd en ze kunnen de originele sw opslaan zodat je eventueel ook weer terug kan.
Tot op heden ben ik op dit forum hier nog niets over langs zien komen maar ik ben van plan om dit dus te laten doen. Ook zit ik te denken aan een 5e injector om toch wat hoger in de pk's te kunnen komen. Hierover heb ik nog wat meer info nodig ivm kosten en wat er dan precies gebeurt.
Is er hier iemand met ervaring m.b.t. de sw aanpassing?
-
cornekev
- Geregistreerd lid
tuning
volgens mijn gasboer (ontwikkelaar van gasinstallaties voor duitsland) helpt een flashlube niet bij een turbo, omdat hij alleen aanzuigt bij onderdruk en dit is bij een turbo enkel als je het gaspedaal loslaat, en er zijn ook gascomputers die de inspuiting regelen, aan de hand van de waarden in het gewone injectiesysteem
-
Bubba
- Geregistreerd lid
Re: tuning
Hmmm.... Simpel gezegd: zolang er geen overdruk is werkt het. Zodra er overdruk in het spruitstuk komt werkt het inderdaad nauwelijks tot niet, maar je genereert niet continue overdruk! Mijn FPT gebruikt de standaard hoeveelheid Flashlube per liter brandstof; naar mijn mening werkt het perfect (ik heb een terugslagklepje in de toevoerleiding gezet). Trap de rem maar eens in terwijl je gasgeeft.... Werkt toch ook? En ja, dat houdt dus ook een vacuum.cornekev schreef:volgens mijn gasboer (ontwikkelaar van gasinstallaties voor duitsland) helpt een flashlube niet bij een turbo, omdat hij alleen aanzuigt bij onderdruk en dit is bij een turbo enkel als je het gaspedaal loslaat, en er zijn ook gascomputers die de inspuiting regelen, aan de hand van de waarden in het gewone injectiesysteem
-
Psychotic
- Geregistreerd lid
-
Bubba
- Geregistreerd lid
Re: tuning
Zit die toevallig in de Achterhoek?? Daar hoorde ik het zelfde verhaal.... Tot hij mijn installatie zagcornekev schreef:volgens mijn gasboer (ontwikkelaar van gasinstallaties voor duitsland) helpt een flashlube niet bij een turbo, omdat hij alleen aanzuigt bij onderdruk en dit is bij een turbo enkel als je het gaspedaal loslaat, en er zijn ook gascomputers die de inspuiting regelen, aan de hand van de waarden in het gewone injectiesysteem
-
cornekev
- Geregistreerd lid
-
Bubba
- Geregistreerd lid
-
cornekev
- Geregistreerd lid
-
Psychotic
- Geregistreerd lid