Gierend/stijgerend toerental..... eindelijk opgelost

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
rolfil
Geregistreerd lid

Gierend/stijgerend toerental..... eindelijk opgelost

Bericht door rolfil » vr 23 feb, 2007 22:22

Hallo techneuten(Hoop ik),

Heb een 900Ng cabrio 2.0 turbo('96),waarbij het toerental enorm giert en stijgert, van 0 naar 2000 toeren, wanneer je de stekker van de stappenmotor/Aic ventiel los trekt, loopt motor perfect, alle mogelijke onderdelen die uitwisselbaar zijn, zijn reeds gecontroleerd en goed bevonden, dus defect aan bepaald onderdeel is nagenoeg uitgesloten, wat kan dit in hemelsnaam zijn, ook geen valse lucht of defecte slangen, jullie zijn mijn laaste hoop, wie waagt zich aan mogelijke oplossing?

Groet en alvast bedankt voor jullie tijd.

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » vr 23 feb, 2007 22:26

En de stappenmotor zelf is ook al nagekeken?

rolfil
Geregistreerd lid

Bericht door rolfil » zo 25 feb, 2007 13:57

Ja, is al uitgewisseld, zonder resultaat, nergens valse lucht, pfff, probleem he?
Gezien het weinig aantal reactie's vrees ik het ergste, maar hou nog even hoop.
Wat zou trouwens het probleem kunnen zijn als je de stekker uit de stappenmotor laat, motor loopt dan namelijk perfect.

Alvast bedankt maar weer.

Groetjes

rolfil
Geregistreerd lid

Bericht door rolfil » zo 29 apr, 2007 21:40

Nou, eindelijk probleem opgeslost, er schijnt een nieuwe hoofdcomputer ingekomen te zijn(wat dat dan ook mag betekenen)maar het gieren is over, wat er nog wel gebeurd is dat bij stilstand komen van de auto, de toeren eerst wat te hoog blijft hangen daarna zakt ie naar normale waarden, na enige tijd schiet hij nog een keer omhoog naar ongeveer 1500 toeren en daarna blijft hij rustig nahijgen, komt dit vaker voor bij een turbo of moet ik ook hier weer naar laten kijken?
alvast bedankt.

Groet Rolf

rolfil
Geregistreerd lid

Re: Gierend/stijgerend toerental eindelijk opgelost

Bericht door rolfil » zo 29 apr, 2007 21:59

rolfil schreef:Hallo techneuten(Hoop ik),

Heb een 900Ng cabrio 2.0 turbo('96),waarbij het toerental enorm giert en stijgert, van 0 naar 2000 toeren, wanneer je de stekker van de stappenmotor/Aic ventiel los trekt, loopt motor perfect, alle mogelijke onderdelen die uitwisselbaar zijn, zijn reeds gecontroleerd en goed bevonden, dus defect aan bepaald onderdeel is nagenoeg uitgesloten, wat kan dit in hemelsnaam zijn, ook geen valse lucht of defecte slangen, jullie zijn mijn laaste hoop, wie waagt zich aan mogelijke oplossing?

Groet en alvast bedankt voor jullie tijd.

Plaats reactie