Tradera - raamrubber voorruit tot modeljaar '76

1967-1984
Plaats reactie
Li
Geregistreerd lid

Tradera - raamrubber voorruit tot modeljaar '76

Bericht door Li » di 17 feb, 2026 22:14

https://www.tradera.com/item/717369065

Misschien heeft iemand hier baat bij. Mocht hij ook op een 90 passen, dan hoor ik het graag en ga ik zelf bieden.

Gebruikersavatar
silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Tradera - raamrubber voorruit tot modeljaar '76

Bericht door silvandam » di 17 feb, 2026 22:17

T/m my76 is de raamsnor chroom. Daarna is ‘ie zwart kunststof. Ik zou eigenlijk niet weten of de rubbers uitwisselbaar zijn.

Gebruikersavatar
simon_bergman
Geregistreerd lid

Re: Tradera - raamrubber voorruit tot modeljaar '76

Bericht door simon_bergman » di 17 feb, 2026 22:44

Zijn helaas niet uitwisselbaar, daar is toen een echte update overheen gegaan. De latere rubbers zijn met aanpassing wel toepasbaar op oudere auto's, maar tis niet beide kanten op uitwisselbaar.

Gebruikersavatar
babbel
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Tradera - raamrubber voorruit tot modeljaar '76

Bericht door babbel » wo 18 feb, 2026 14:36

Hej Li.

Voor een saab 90 heb je idd het gemodificeerde type raamrubber nodig.
De voorruit voor het nieuwe type rubber is ook 3 a 4 mm kleiner.
Betekend dus dat het oude type raamrubber in een saab 90 teveel speling geeft
tussen raam en rubber. Lekkage mogelijkheid?

Zie de service-informatie.
Tevens de serv.info bijgevoegd voor het toepassen van kit op specifieke plaatsen tbv het voorkomen van lekkage.

Grt. Babbel
Je hebt een PB.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Roel95
Geregistreerd lid

Re: Tradera - raamrubber voorruit tot modeljaar '76

Bericht door Roel95 » wo 18 feb, 2026 14:54

Denk dus dat Babbel hem al klaar heeft liggen!!!

En geheel compleet zo te zien

Plaats reactie