Goedendag, begin de restauratie van een 93a uit vroeg 57 weer op te pakken en heb al eens op zolder gekeken wat daar nog ligt aan bruikbare onderdelen. Kom een keurige set 5-gaats velgen tegen met daarin ingeslagen 'Saab' en onderdeelnummer 734195. Kan dit nummer in het onderdelenboek niet terugvinden. Ik heb in het verleden meerdere tweetakten gesloopt maar kan mij niet herinneren van welke deze afkomstig zijn.
Het valt mij op dat deze velgen niet de uitstulping rondom de boutgaten hebben maar daar plat zijn. Ze hebben ovale gaten en zijn van velgrand tot velgrand 123mm breed. Aan de binnenkant staat, helaas niet compleet leesbaar, een tekst '....FERGAT' en '69'.
Heeft iemand een idee van welk type en bouwjaar deze zijn?
velgen met nr 734195
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Re: velgen met nr 734195
In het onderdelenboek staat wel het nummer 7341951. Dit is een velg voor de 95 en 96 vanaf modeljaar '68. Zou kunnen kloppen met de "69" aan de binnenkant.
Ik heb eenzelfde velgenset liggen, afkomstig van een '71-er:

Ik heb eenzelfde velgenset liggen, afkomstig van een '71-er:
-
Kermit III
- Donateur (2x)

Re: velgen met nr 734195
Bedankt Ronnes, dat verheldert e.e.a. Begint mij nu te dagen, herinner mij dat ik heeeel lang gelden (studententijd) een 96V4 uit 70-71 gesloopt heb. Zal daar dan wel van zijn. Mijn onderdelenboek gaat niet verder dan 67-68. Vandaar dat ik het niet kon vinden.