LPG in Wales

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

LPG in Wales

Bericht door Ronnes » zo 09 jun, 2024 20:25

Afgelopen veertien dagen getoerd in Wales. Tankstations gevonden via MyLPG.eu op de TomTom. Prijzen lagen rond de £1.00/liter (+/- €1.20), wat het dubbele is van hier in België.
Tanken was één keer een belevenis: De TomTom leidde me een onverhard weggetje in, waarna ik op een slijkerig industrieterreintje kwam. Ik dacht dat ik helemaal verkeerd zat tot ik her en der allerhande gasbussen verspreid over het terrein zag staan en liggen. Een jonge man, zou zo recht uit de jaren tachtig kunnen komen, inclusief nekmat, kwam een booghal buiten en vroeg of hij mij kon helpen. Of ik LPG kon tanken? En waar dan? Hij wees me naar een tank aan de zijkant. Na het tanken vroeg hij me om even mee te komen naar the office. Ik borg mijn adapter op en ging in de richting waar de man was verdwenen. "The office" bleek een smoezelige barak te zijn met een bureau volgestapeld met een onoverzichtelijke berg papieren en een vieze koffiemok. Hij zat met zijn rug naar mij op een papiertje te schrijven. Ik vroeg hem of ik met mijn bankkaart kon betalen. Dat was geen probleem en hij overhandigde me een handgeschreven rekening. Betalen ging wel contactloos.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ibanez
Geregistreerd lid

Re: LPG in Wales

Bericht door Ibanez » zo 09 jun, 2024 23:17

Haha, die foto's erbij. Wat een verhaal. Op lpg-avontuur in Wales. Geweldig.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » zo 09 jun, 2024 23:32

Mijn zoon heeft een jaar in Rhosneigr, Wales, gewoond en gewerkt. Hij had ook een auto op lpg, was geen probleem.

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » ma 10 jun, 2024 19:26

Een tankstation vinden en tanken was geen probleem, maar het was wel... anders. :) Zo kwam ik ook een keer terecht op een recyclagepark met op het terrein een doe-het-zelf zaak. Op een gammele pomp stond vermeld dat je binnen moest vragen om de pomp te starten en dat je na het tanken het aantal liters moest noteren en dan binnen gaan afrekenen. Op de pomp zelf was op het glas een brede zwarte tape geplakt over de literprijs én eentje over de te totale prijs. Binnen werd dan met een rekenmachientje het aantal liters omgezet in een te betalen prijs. Niemand heeft gecontroleerd of mijn opgegeven liters klopten met de werkelijkheid. Het was gewoon gebaseerd op vertrouwen...

Lafrance1
Geregistreerd lid

Bericht door Lafrance1 » di 11 jun, 2024 13:20

Mooi !! Nou maar hopen dat er geen Hollanders komen....

Plaats reactie