Tenaamstelling leaseauto rdw ?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Tenaamstelling leaseauto rdw ?

Bericht door turbopilot » vr 05 jan, 2024 18:07

Ik zag ergens voorbijkomen dat een handige Harrie kon zien dat het een lease auto betrof.

Iemand vroeg hoe dan?
commentaar was via de RDW

Geen idee hoe, of staat er dan bij tenaamstellen mogelijk Nee :?:

Iemand een idee waar je dit kunt terugvinden ?

patking
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Tenaamstelling leaseauto rdw ?

Bericht door patking » vr 05 jan, 2024 18:13

Als je naar rdw.nl gaat, kun je het betreffende kenteken invoeren (OVI: RDW Kentekencheck).
Vervolgens heb je verschillende tabbladen met informatie over het desbetreffende voertuig.
In het tabje "Basis" staat bij categorie "K" Aantal eigenaren privé / zakelijk. Daar kun je aan het tweede cijfertje zien of het een lease auto betreft (of niet).

Fredje65
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Fredje65 » vr 05 jan, 2024 18:30

[]

Ik meen dat garages waar de auto in de loop der jaren te koop heeft gestaan, ook als zakelijk worden meegerekend.

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » vr 05 jan, 2024 19:04

Bij Finnik is het iets overzichtelijker vind ik:

Afbeelding

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » vr 05 jan, 2024 20:50

Maar bij Finnik klopt het vaak niet. Ik ken meerdere auto's die privé op naam staan waarvan Finnik zegt dat 'ie bij een leasemaatschappij op naam staat..

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » vr 05 jan, 2024 21:00

Dan weet ik het ook niet. RDW is daarin ook niet duidelijk, want zakelijk betekent niet altijd lease.
Laten we het er maar op houden dat de gegevens van Finnik vaak kloppen, maar niet altijd. Oftewel je wordt er niks wijzer van :roll:

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » vr 05 jan, 2024 22:23

patking schreef:
vr 05 jan, 2024 18:13
In het tabje "Basis" staat bij categorie "K" Aantal eigenaren privé / zakelijk. Daar kun je aan het tweede cijfertje zien of het een lease auto betreft (of niet).
Nope. Zakelijk koop is iets heel anders dan operational lease. Je kunt hier alleen maar uit halen of de auto op naam van een natuurlijk persoon staat of een rechtspersoon. Die laatste kan een bedrijf zijn maar ook b.v. een gemeente of een liefdadigheidsinstelling. maar dat zegt dus niks over of het een lease of koopauto is. Zou dat wel het geval zijn heb ik wel heel veel leaseauto's haha.

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » vr 05 jan, 2024 22:24

reiernumans schreef:
vr 05 jan, 2024 20:50
Maar bij Finnik klopt het vaak niet. Ik ken meerdere auto's die privé op naam staan waarvan Finnik zegt dat 'ie bij een leasemaatschappij op naam staat..
Hoogstwaarschijnlijk heeft de persoon de auto dan in operational of financial lease en vertelt die dat niet aan jou. Maar vaak klopt die info ook gewoon niet.

Plaats reactie