Mercedes rijders gaan Rijkswaterstaat helpen

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Mercedes rijders gaan Rijkswaterstaat helpen

Bericht door turbopilot » di 29 mar, 2022 7:30

Zag iets voorbij komen,

Moet de kennissen dus maar vooral vragen om flink door de kuilen en gaten te rijden, misschien krijgt dat bewuste traject dan voorrang :D

MvR
Geregistreerd lid

Re: Mercedes rijders gaan Rijkswaterstaat helpen

Bericht door MvR » di 29 mar, 2022 12:35

Vond het in eerste instantie een cryptische posting, maar na wat online berichten gelezen te hebben, snap ik 'm. Wat ik niet snap uit het artikel: zet Mercedes die sensoren in auto's die ze leveren aan de overheid (ze hebben immers een groot contract) of in iedere willekeurige Mercedes?

Ik zou er wel voor passen om mijn auto uit (te laten) rusten met sensoren die tijd, plaats en wrs. snelheid registreren voor de overheid. Overheid in data van burgers... niet de beste combinatie. Voor je het weet wordt je kind uit huis geplaatst omdat je te hard rijdt. (Hele flauwe grap ja, maar de realiteit is soms absurder dan een verzonnen verhaal). Dit mag Mercedes nog wel beter gaan communiceren!

Menno

jor[D]1
Geregistreerd lid

Re: Mercedes rijders gaan Rijkswaterstaat helpen

Bericht door jor[D]1 » di 29 mar, 2022 14:25

Is niet iets bijzonders nieuws. Data van de sensoren in auto's delen gebeurt al langer. Ik meen dat volkswagen zijn data deelt met de duitse energie of meteo dienst om weersverwachtingen lokaal nauwkeuriger te maken. Die zijn daar al mee begonnen met een pilot in 2017: https://www.tennet.eu/our-key-tasks/inn ... sensoring/
Al een paar jaren zijn alle nieuwe auto's verplicht van een 3G of 4G simkaart voorzien, en in luxe modellen zit het al meer dan 10 jaar.

Allerlei van die sensoren zitten ook al lang en breed in bijna elke auto, temperauur, regen sensor maar bijvoorbeeld ook die slimme camerás in de voorruit.
Is een achteruitrij bijvoorbeeld camera bij nieuwe auto's ook niet al verplicht geworden? (in de al USA wel)

Reken maar dat ergens in de kleine lettertjes bij aankoop, of OK aanvinken bij voor het eerst de navigatie opstarten, of een instelling schermpje ergens je toestemming geeft hiervoor. Net zoiets dat iedereen bij de cookie meldingen ook gewoon op OK drukt.

Plaats reactie