Ik ben mij aan het oriënteren op een Saab 9-3 cabrio. De bedoeling is om met deze wagen en de sleurhut o.a. op vakantie te gaan. Niets mooier dan de caravan afkoppelen en tochtjes maken.
Gisteren ben ik gaan kijken bij deze 9-3 uit 2003 met 165.000km. Het is een prachtige auto om te zien, zit mooi in de lak en heb geen roest kunnen ontdekken. Dakje is heel netjes. De huidige eigenaar (gekocht bij 120.000) heeft hem altijd in de garage geparkeerd en dat is ook wel te zien.
Hij heeft vooral vanaf 2012/120.000km zijn beurten gehad bij een Saab-garage. Bij 120.000 cartermod, multiriem, spanrol, di casette, flex pijp, accu, bdp sensor en olie + flush autom. versnellingsbak. Daarna praktisch alleen netjes de beurten gehad, paar kleine dingen en een motorsteun vervangen.
Over de periode vóór die 120.000km is wel het onderhoudsboekje afgestempeld (met een gat van 60.00km (2006) tot die 120.000km (2012), maar wat en of er iets serieus vervangen/gerepareerd is, is niet duidelijk.
Waar ik een beetje mee zit is de prijs. Die is 8000 euro. Als ik zo de autosites afstruin, dan staan dit type auto's er zowel voor 3000 als voor 12.000 euro te koop. Ik weet niet zo goed wat een goede prijs is voor de auto. Het is (voor ons) een behoorlijk bedrag, dus ik wil een weloverwogen keuze maken.
Denken jullie dat er mogelijk dure reparaties op de loer liggen? (turbo, koppakking, vering?) En wat denken jullie van de prijs?
Ik heb de onderhoudshistorie hier digitaal, dus als jullie iets specifieks willen weten dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor jullie inzichten!
Mark