2,0 t7 aut.

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
bdb01
Donateur (2x)
Donateur (2x)

2,0 t7 aut.

Bericht door bdb01 » do 11 jun, 2020 18:02

Hallo Saab liefhebbers.
Is het mogelijk om de Saab 9-5 2.0 t 150 pk aut. t7 te laten tunen stage1, waarbij de tuning alleen tot z.n recht komt in de sport mode.
M.a.w. geen wijzigingen wanneer de poke niet in de "S-stand" staat.
Groeten en bdankt voor eventuele input.
BDB

tanisha
Geregistreerd lid

Re: 2,0 t7 aut.

Bericht door tanisha » do 11 jun, 2020 18:23

Dat zou je overal moeten merken maar misschien zit de power wel erg hoog in de toeren.

Klink in ieder geval niet als hoe het kan.

V6Kees
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Kees » do 11 jun, 2020 18:50

DionHPT bekend hier op t forum heeft bij mijn LPG SAAB eens een mooie tune gedaan waarbij de auto met cruise control uit stage 1 was en met cruise control aan redelijk gematigd.
Was ik erg te spreken over.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » vr 12 jun, 2020 10:14

V6Kees schreef:
do 11 jun, 2020 18:50
...de auto met cruise control uit stage 1 was en met cruise control aan redelijk gematigd.
Dat is de cruise light performance mod. mooi gecopieerd van hier: https://www.trionictuning.com/forum/vie ... erformance of latere evo...luaties :mrgreen: Maar niet waar de TS om vraagt.

Ik heb, lang geleden, wel eens gemapped wat de TS beschrijft:
Is het mogelijk om de Saab 9-5 2.0 t 150 pk aut. t7 te laten tunen stage1, waarbij de tuning alleen tot z.n recht komt in de sport mode.
Maar dan niet voor stage 1 tunes, maar voor wat brutere tunes... Dus ja het is mogelijk.

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » zo 14 jun, 2020 18:16

evo schreef:
vr 12 jun, 2020 10:14
V6Kees schreef:
do 11 jun, 2020 18:50
...de auto met cruise control uit stage 1 was en met cruise control aan redelijk gematigd.
evo...luaties :mrgreen: Maar niet waar de TS om vraagt
Afbeelding

jroen81
Geregistreerd lid

Bericht door jroen81 » do 18 jun, 2020 11:00

Rijd zelf een T7 Automaat, Stage 1 is met de niet "sport" gaspedaal response nog steeds heel gematigd hoor. Denk dus dat je even moet bedenken waarom je dit wil.

Normaliter geeft de sport knop een multiplier op de gaspedaal response. Standaard staat ie op 1,02x de input en bij sport gaat ie naar 1,56x input. Ofwel met dezelfde gaspedaal beweging geeft ie meer gas. Als bijeffect gaat de ECU van de automaat ook sneller terugschakelen wat resulteert in een wat nerveuzer schakelgedrag van de automaat.
Dit voor mij de aanleiding om de standaard response iets aan te passen zodat deze bij lage snelheden redelijk bescheiden is en bij hogere snelheden wat levendiger en ook sneller terugschakelt dan voorheen. Sport mode is nog steeds lineair en dus nog vinniger.

Wat ook nog mogelijk is, correct me if I'm wrong heren en dames, is om de aparte LPG map die in sommige softwareversies zit te vullen met een getunede map. Deze kun je vervolgens activeren met een schakelaar op pin 40. Die kun je overal verstoppen, of zou je zelfs aan je kaartleeslampje kunnen koppelen :D

Dan houd je het verschil tussen sport en normaal bij beide maps in stand.

Plaats reactie