Wat ik in mijn hoofd heb:
-met zo'n handmatige vacuumpomp de remvloeistof spoelen zodat er volledig nieuwe vloeistof in het systeem zit en ouwe vloeistof niet door nieuwe componenten hoeft te lopen (en er zo meteen nieuwe vloeistof in het systeem zit, wat ook weer qua kilometers nodig is). De volgorde in mijn hoofd is RA->LA->RV->LV. Is dit de juiste volgorde van spoelen voor een 900 met ABS?
-Vervangen in diezelfde volgorde van de remschijven, remslangen en remklauwen en tussendoor steeds ontluchten (en het reservoir en dus de hoofdremcilinder vol houden).
-Alles goed nog een keer ontluchten.
-Handrem stellen.
Nou is het met het vervangen van alleen de remklauwen mogelijk om de slangen licht dicht te knijpen en zo lucht zo veel mogelijk uit het systeem te houden, maar met het vervangen van de remslangen erbij is dit natuurlijk niet mogelijk. Is het hier een geval van snel werken en voorbereid zijn (nieuwe slangen vooraf monteren aan de nieuwe klauwen) of kan ik iets doen om het leeglopen uit de solide remleidingen zoveel mogelijk te voorkomen (zeker met het vervangen van de remslang van chassis naar de achteras)?
Dan de uitlaat. De enkele eindpijp die er nu op zit is niet moeder's mooiste meer en wil ik graag vervangen door een replica (dubbelpijps) turbo-eindpijp. Dit haalt ook de huidige 2e demper weg wat weer voor wat meer geluid zorgt