potmeter.....

1993-2002
Plaats reactie
astrantia
Geregistreerd lid

potmeter.....

Bericht door astrantia » do 13 jun, 2019 14:34

Misschien een stomme vraag: is ,,potmeter" hetzelfde als ,,microswitch"? Ik ken potmeter nog uit de tijd, dat ik heeeeel vroeger radiootjes in elkaar soldeerde. Met de potmeter kon je dan het geluid harder en zachter zetten. Met de ,,variabele potmeter" kon je dan de stations opzoeken.
Kan iemand mij misschien ook nog vertellen welke microswitch ik bij Conrad moet bestellen als vervanger? Wil er een paar aanschaffen, om eventueel enkele te vervangen.

jaap noord
Geregistreerd lid

Re: potmeter.....

Bericht door jaap noord » do 13 jun, 2019 16:14

Niet hetzelfde, een potmeter is in principe een regelbare weerstand, een micro switch is een mini aan/uit schakelaar.
Welke je moet hebben kun je zelf het beste zien. Wat zit er nu in? Welk bedieningselement zit er op? Via de wis of in de auto kijken, wat er nu in zit. Conrad heeft alles wel met foto op de site staan.
SAAB 900Si 2.3 Talladega.
CAAB 900SE 2.0T

beekemm
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Drenthe
Contacteer:

Re: potmeter.....

Bericht door beekemm » vr 14 jun, 2019 13:35

de variabele potmeter die je omschrijft is een variabele condensator en een potmeter is altijd variabel dat is de functie van een potentiometer, ergo op zijn simpels hard zacht is een potmeter en aan uit een schakelaar,
900I '92
9000 cs '93 autom helaas niet meer
900 '96 cabrio
http://www.jackvanbeek.nl/auto/index.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

jack

Plaats reactie