Bonkend geluid

1978-1993
Plaats reactie
sten1944
Geregistreerd lid

Bonkend geluid

Bericht door sten1944 » zo 13 jan, 2019 19:38

Laats achter de remblokken vervangen, remvloeistof en remslang tussen chassis en achteras. Remblokken links achter waren helemaal op, rechterzijde zo goed als nieuw. Dit was voor mij al vreemd. Enkele dagen er zonder problemen mee gereden. Nu rijdt ik weg en dan hoor ik een bonkend, schrapend geluid links achter(vrij hard soms), niet continue maar met enige interval. Voordat ik de straat uit ben (50m) is het weg. Wielen lopen beiden helemaal vrij, handrem is afgesteld, zuiger helemaal ingeduwd met de blokken erop dmv een tang en iemand die het rempedaal induwt, speling op beiden wiellagers gemeten en dat is bij beiden onder de 0,1 dus respectabel. Zit het probleem nu in een rubber of geleidestangen? Het betreft hier een 900i uit 1992 met abs. Mij is wel opgevallen dat er twee verschillende klauwen opzitten, verschil zit in het dorpje voor verstellen handrem. Links is deze met imbus (5mm) en de andere zijde lijkt mij de originele met een gewone bout.

reiernumans
Donateur 2014
Donateur 2014

Re: Bonkend geluid

Bericht door reiernumans » wo 16 jan, 2019 17:44

Verschil in slijtage wijst meestal op een vastzittende klauw, zeker als één kant helemaal af is en de andere kant nog als nieuw. Kan hele maffe geluiden veroorzaken volgens mij.
1989 Saab 900T16s, odoardo/oxblood

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.

Plaats reactie