advies voor dakdragers

2002-2012
Plaats reactie
Spikes
Geregistreerd lid

advies voor dakdragers

Bericht door Spikes » di 08 jan, 2019 18:14

Voor mijn 9-3x uit 2010 zoek ik dagdragers. Ik heb een Thule Motion XL skibox die ik graag op een nette manier wil kunnen bevestigen. Op mijn vorige auto had ik de Thule Wingbar Edge (in de breedte voor die auto), maar de site van Thule geeft niet duidelijk aan of dit type gaat passen. Ik heb dakrails (standaard op de 9-3x dacht ik) en zou het liefst dragers hebben de netjes tussen de dakrails passen en niet uitsteken. Het merk maakt me niet veel uit, want die Thule box past op vrijwel alle dakdragers. Wel moet ik ruimte hebben voor de haaievin antenne uiteraard. Iemand een goed advies?
Saab 9-3 2.0T Convertible US MY09
Saab 9-3x 2.0T US MY10

RemcoD
Geregistreerd lid

Re: advies voor dakdragers

Bericht door RemcoD » ma 14 jan, 2019 18:52

Ik heb origineel Saab, maar is van thule denk ik.
Zal ns kijken of ik een onderdeel nr kan traceren.
Wij rijden daar al jaren mee tijdens vakantie met een zeer grote koffer erop, altijd stabiel (voor zover je dat kan zeggen met een dakkoffer...)
Het zijn wel dragers die je via de kleine ‘luikjes’ op het dak moet vastzetten met een inbusbout, valt erg mee qua werk
93 estate, my 2006, 1.8T getuned, Fusion-blue metallic

Bummer
Geregistreerd lid

Re: advies voor dakdragers

Bericht door Bummer » ma 14 jan, 2019 20:22

Voor dakrails dragers heb je een wezenlijk andere bevestiging dan de 'luikjes'variant. Maar iid - die komen wel bij Thule weg. Thule kent ze echter niet in hun aftermarket-programma - daar hebben ze dan weer een kit-versie die je moet samenstellen uit verschillende onderdelen.

Een paar MP linkjes:

Apeldoorn

Den Bosch

Apeldoorn nummer 2

Den Haag merk onbekend, maar zou moeten passen.

Apeldoor nummer 3 (Mont Blanc is ook een Zweeds merk, al doet de naam anders vermoeden.)
Mijn auto kraakt niet, maar heeft karakter...

Plaats reactie