MIU Motronic info voor EV experiment?

1993-2002
Plaats reactie
Theun49
Geregistreerd lid
Berichten: 994
Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52

MIU Motronic info voor EV experiment?

Bericht door Theun49 » zo 12 aug, 2018 14:23

Voor een DIY projectje probeer ik te achterhalen welke signalen uitgewisseld worden tussen de Motronic en
de MIU (instrumentencluster). Het betreft een 2.0i automaat van begin 2000.

Naast CE en shiftup (ongebruikt) zijn er twee A/C signalen (digitaal, in en uit, onder meer verhoging stationair rpm) en een tachosignaal (MIU in, analoog?, toerenteller) .

En dan waarschijnlijk DRIVE, CRUISE control (MIU uit, digitaal), engine load (MIU in, analoog?) , torque limit (MIU uit, analoog?)

Van de in totaal 11 draadjes zijn er nu vijf met een definitieve naamsticker.

Voor ie naar de sloop gaat, wil ik nog wat experimenten doen met elektrische aandrijving. Kan ie misschien nog even mee.
Saab 9-3 2.0i Vialle LPI 399dkm+ automaat. Next: geen turbo, maar elektro.

Theun49
Geregistreerd lid
Berichten: 994
Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52

Re: MIU Motronic info voor EV experiment?

Bericht door Theun49 » wo 15 aug, 2018 10:58

Even verder gepuzzeld.

Het groene draadje op K22-11 heeft een belangrijke functie bij EV gebruik. Toerental van de motor.
Bij het experiment zal de toerenteller waarschijnlijk niet meer werken, maar de Motronic kan er waarschijnlijk verder zonder gevolgen met het hele ICE deel uit.
En anders zien we wel wat voor issues we tegenkomen.

Blok, luchtinlaat, de knalschoorsteen, LPG tank, dat scheelt behoorlijk in massa en volume.
Saab 9-3 2.0i Vialle LPI 399dkm+ automaat. Next: geen turbo, maar elektro.

Plaats reactie