Koppeling: Sachs of LuK?

1967-1980
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Funky Dude
Geregistreerd lid
Berichten: 5763
Lid geworden op: zo 08 mei, 2011 11:36
Locatie: 't Lage Noorden

Koppeling: Sachs of LuK?

Bericht door Funky Dude » vr 13 jul, 2018 1:32

Bij het zoeken naar een nieuwe koppeling kom ik twee merken tegen, het hier op het forum gangbare Sachs en daarnaast LuK.
Heeft er iemand ervaring met de koppelingsset van LuK? Is er kwaliteitsverschil (gezien de hogere prijs)?

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018
Berichten: 12469
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26

Re: Koppeling: Sachs of LuK?

Bericht door turbopilot » vr 13 jul, 2018 7:20

Jee doeltreffend drukgroep?
Ik denk dat Jota dit wel weet.

Volgens mij stond er bij orgineel Saab Sachs op. Zorg wel dat hij goed gemonteerd is. De druktafel moet er iets buiten liggen :wink:

Is een topic van
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Ik doe niet aan Google, mijn vrouw weet het toch altijd beter.

App1
Geregistreerd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: do 02 feb, 2017 12:57

Re: Koppeling: Sachs of LuK?

Bericht door App1 » za 14 jul, 2018 0:57

Hallo Funky dude

zou een foto van de oude plaat en drukgroep willen zien. ivm je problemen uit vorige topic

Sets zijn allebei wel goed, wel even kijken of het veren gedeelte van de plaat in vliegwiel en drukgroep past, anders vliegwiel uitdraaien

Gebruikersavatar
jota
Geregistreerd lid
Berichten: 411
Lid geworden op: za 08 dec, 2007 22:44
Locatie: dalfsen
Contacteer:

Re: Koppeling: Sachs of LuK?

Bericht door jota » za 14 jul, 2018 10:16

Ik bestel altijd Sachs. Nooit problemen mee als je vliegwiel afdraait en shims gebruikt voor de fijnafstelling.
alleen het beste is goed genoeg

Gebruikersavatar
Funky Dude
Geregistreerd lid
Berichten: 5763
Lid geworden op: zo 08 mei, 2011 11:36
Locatie: 't Lage Noorden

Re: Koppeling: Sachs of LuK?

Bericht door Funky Dude » za 14 jul, 2018 12:41

Wat ben je kwijt voor het laten afdraaien van het vliegwiel en hoeveel moet er af? Dat maakt de LuK al interessanter.
Kun je ook zelf de popnagels uitboren en er nieuwe in de goede richting inzetten? (Al kost dat waarschijnlijk je garantie)

Gebruikersavatar
jota
Geregistreerd lid
Berichten: 411
Lid geworden op: za 08 dec, 2007 22:44
Locatie: dalfsen
Contacteer:

Re: Koppeling: Sachs of LuK?

Bericht door jota » za 14 jul, 2018 13:14

Vliegwiel afdraaien € 20,- zijn klinknagels kun je niet met popnagels doen. Hoeft ook niet als je het vliegwiel afdraait.
alleen het beste is goed genoeg

Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur 2014
Donateur 2014
Berichten: 5089
Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
Locatie: Amstelveen/De Bilt

Re: Koppeling: Sachs of LuK?

Bericht door reiernumans » za 14 jul, 2018 17:33

Zou me weinig verbazen als LuK gewoon dezelfde koppeling in een gele doos levert. LuK en Sachs zijn beide origineel leveranciers voor een hele hoop merken, dus denk niet dat je je aan een LuK koppeling een buil kunt vallen.
1989 Saab 900T16s, odoardo/oxblood

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.

Gebruikersavatar
Ronnes
Geregistreerd lid
Berichten: 2149
Lid geworden op: ma 01 okt, 2007 21:15
Locatie: Merksplas (BE)

Re: Koppeling: Sachs of LuK?

Bericht door Ronnes » za 14 jul, 2018 23:39

Is gewoon hetzelfde: op de LUK-koppelplaat staat een Sachs-stempel.
Saab 96 '61 ('86-98 ~ '11- )
Saab 9-3 Cabrio LPG '05 ('11-)
Saab 93B '58 ('12-)

Gebruikersavatar
Funky Dude
Geregistreerd lid
Berichten: 5763
Lid geworden op: zo 08 mei, 2011 11:36
Locatie: 't Lage Noorden

Re: Koppeling: Sachs of LuK?

Bericht door Funky Dude » zo 15 jul, 2018 22:47

Dan heeft de duurdere LuK dus geen meerwaarde.
Ik heb ook de site van Sachs nog bekeken en kennelijk is dat nu van ZF, bij de koppeling voor de V4 staat trouwens "discontinued" ;-|+

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018
Berichten: 12469
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26

Re: Koppeling: Sachs of LuK?

Bericht door turbopilot » ma 16 jul, 2018 7:21

In een ander topic, zij je dat je de Saab met een goede koppeling hebt weggezet en daarna deed hij het niet?
Lijkt het mij dat het niet de drukgroep en de plaat is :-S+

Als je de tijd hebt en minder geld, kun je toch beter de boel eerst loshalen om te kijken wat er aan de hand is.

Is het niet gewoon 1 vd cilinders :wink:
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Ik doe niet aan Google, mijn vrouw weet het toch altijd beter.

Plaats reactie