Radiator ventilator

2002-2012
Plaats reactie
alewijn
Geregistreerd lid

Radiator ventilator

Bericht door alewijn » wo 16 mei, 2018 22:56

Beste Saableden,

Gisteren had ik opeens een hete motor melding; Stop and start running idle, to coole the motor.
Thuis gekomen kwam er rook uit de motorkap en uit de interieur luchtroosters, ik kon nog net parkeren, voor de deur, met de koppeling ingetrapt.
Vandaag de ANWB erbij gehad en onder het plastic motor stukkapje, was er een stuk van het T stuk van de koelvloeistof slang afgebroken, van de radiator slang.
Er zit nu een voorlopig overgangs pijpje tussen en omdat de ANWB auto ook geen koelvloeistof meer aan boord had, zit er nu water in.
Maar hij zei wel - nieuw T stuk laten monteren en goed laten vullen en hij hoorde ook de radiator ventilator niet aan slaan.
Nou ben ik een paar weken geleden over een verkeerdrempel geraakt, met een kuil erachter en ben dus een dure nieuwe spoiler rijker.
Misschien is de aansluiting van de Ventilator losgeraakt, maar laat het controleren zei hij !
Nu de vraag - wat kost zo'n Ventilator eigenlijk ?
Groet,
:O:
Saab 9.3 SS 2.0t
Saab 900 NG Talladega 2.3i Coupé ( rode )
Volvo 340

fozwart
Donateur 2015 + 2016 + 2017 + 2018
Donateur 2015 + 2016 + 2017 + 2018
Contacteer:

Re: Radiator ventilator

Bericht door fozwart » do 17 mei, 2018 9:26

Prijzen lopen uiteen van ongeveer 150 euro (niet origineel) tot ongeveer 380 euro (origineel), gebruikt vanaf 50 euro.
Maar, ik zou inderdaad eerst controleren of je originele fan het wel doet en of hij al dan niet spanning krijgt.
Controleer ook even of je een dubbele of enkele fan hebt. Als je een dubbele fan hebt en beide ventilatoren doen het niet dan is het niet zo heel waarschijnlijk dat beide motoren plotseling defect zijn. Een nieuw relais kun je ergens tussen de 50 en 80 euro wel vinden.
In the end, everything will be okay. If it's not okay, it's not the end

Saab 9-3 SS 1.8t, 2005, Hirsch

alewijn
Geregistreerd lid

Bericht door alewijn » do 17 mei, 2018 22:24

Dank je voor de tip
greetz
Saab 9.3 SS 2.0t
Volvo 340

alewijn
Geregistreerd lid

Bericht door alewijn » do 31 mei, 2018 11:35

Hallo,
dinsdag maar in de buurt naar mijn bandenboer garage gegaan ( ook wel gewone garage verder ) en gevraagd of hij even kon kijken naar de koeling bovenslang
Koop zelf even het onderdeel want als ik dat moet bestellen, zijn we zo 2 weken verder !
Dus ik ben even naar Vinkenveen gereden en zeer goed geholpen daar.
De garage in A'dam ( ik durfde echt niet meer zonder koeling naar Wormerveer te rijden, met m'n kostbare rokende blokje ) was binnen 2,5 uur klaar, nieuwe koplamp lampjes erin gezet en de ventilator gecontroleerd en hij zei direct ; die werkt nog gewoon meneer, hij sloeg gewoon aan.
Ik heb hem maar een hand gegeven en voor 133,- e en een bandenwissel erbij, was ik klaar.
Het viel mij behoorlijk mee, gelukkig.

Groet,
Saab 9.3 SS 2.0t
Volvo 340

Plaats reactie