1.8t krijgt z'n stage 1

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
peve

1.8t krijgt z'n stage 1

Bericht door peve » wo 17 sep, 2014 13:37

Hallo,

Na een x aantal maanden standaard te hebben gereden in m'n 9.3 1.8t vorige week kontakt opgenomen met saab-tuners (g-ice) voor een stage1 tuning, nadat ik erg enthousiast geraakt ben door alle positieve reacties over zijn kennis en vakmanschap.

Overigens rijd de 1.8t lekker relaxed in standaard uitvoering maar ik mis de punch bij verder intrappen van het gaspedaal.
Ik zal ook m'n ervaringen na de stage 1 tuning uitgebreid op dit forum uit de doeken doen. Maar waarschijnlijk zeg ik dan niets nieuws..... :lol:

Groet
8)

remels75
Geregistreerd lid

Re: 1.8t krijgt z'n stage 1

Bericht door remels75 » wo 17 sep, 2014 14:16

Kijk uit, tuning is ernstig verslavend :D

peve

Bericht door peve » wo 17 sep, 2014 15:40

Dat heb ik begrepen van andere Saab eigenaren en forumleden maar ik neem t voor lief.

8)

peve

Bericht door peve » do 25 sep, 2014 22:38

Zoals belooft,

Die Gijs is inderdaad een goeie kerel, legt uit wat de sterke en zwakke punten zijn van de motor en gaat aan de slag met z'n laptop en voor ik t wist konden we op weg met de tech 2 op de obd.
Mozuskriebel, wat een levendigheid ineens, echt genieten.

Verbruik ligt iets hoger maar als t binnen de perken blijft neem ik dat voor lief.

Gijs bedankt!

Peter

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » do 25 sep, 2014 22:43

Beheers je voet dan ook een beetje beter Peter! :wink:

Lange afstanden op cruise zuiniger, korte stadstukken ga je harder optrekken = meer zuipen.

remels75
Geregistreerd lid

Bericht door remels75 » do 25 sep, 2014 23:42

Waarschuwing terehct zo te lezen :D

Zullen we je gelijk proberen een stage 3 aan te smeren ? Dan spoelt ie nog sneller op, wordt ie nog levendiger van ...

Zonder gekkigheid, veel plezier ermee ! :O:

peve

Bericht door peve » vr 26 sep, 2014 7:11

Bedankt heren,

Even een berichtje van een tune addict (jullie waarschuwden me al terecht)
Dit is echt awesome. Het lijkt wel een opgevoerd kiaatje zoals ie nu uit de startblokken gaat en vooral de tussensprint is fenomenaal.
En dat in alle rust.
Gisteren even rustig door laten trekken en hoppa 2XX kmpu.

Ook bedankt voor de flitsmeister tip, die staat nu fijn aan tijdens iedere snelwegrit.
Werkt dat appje ook in duitsland?

Vriendelijke groet
8)

peve

Bericht door peve » do 02 okt, 2014 7:39

Even update;

Na 1 week genieten van de trekkracht constateer ik wel een flink hoger verbruik op euro 95 was gemiddeld 1 : 11,9 is nu 1: 10 (berekend na iedere tankbeurt). Ik heb af en toe een keer gasgegeven maar verder net zo rustig gereden als "standaard".
De eerlijkheid gebied me ook te vermelden dat mijn woonwerkafstand slechts 15 kilometer is, de overige ritjes veelal kort en de peut EURO 95.

Volgende tank gaat er V power (97RON) of BP ultimate (98RON) in en dan weer eens kijken.

Groet
8)

peve

Bericht door peve » vr 03 okt, 2014 7:05

Valt nog mee met t verbruik 1:11,3 berekend na tanken van 98 ron. Verder nog een vraag;weet iemand hoe ik de saab kan resetten zodat hij er weer hard aan trekt nu r 98 ron in zit?

Groet
8)

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » vr 03 okt, 2014 8:34

Dat gaat hij helemaal zelf regelen, hoef je niet zelf te doen. Heeft even tijd nodig.

Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Qabriolet » vr 03 okt, 2014 10:00

peve schreef:... Ook bedankt voor de flitsmeister tip, die staat nu fijn aan tijdens iedere snelwegrit.
Werkt dat appje ook in Duitsland?
Nog een tip voor een app waarvoor je wel moet betalen... https://www.coyotesystems.nl. Werkt erg goed, vooral in België en Frankrijk, en is legaal.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » vr 03 okt, 2014 10:23

Flitsmeister werkt niet in Duitsland helaas. Flitsmeister gebruikt ook data (3G/4G).

peve

Bericht door peve » vr 03 okt, 2014 10:44

Vriendelijk dank voor jullie tips!

Prettig Saab weekend
8)

mvdv
Geregistreerd lid

Bericht door mvdv » wo 08 okt, 2014 11:08

:D :D downpipe van Jelmer, stage 3 van Gijs en hij is ehhh hahaha levendig te noemen
maar t verschil tussen standaard 150pk en stage 1 :wow: :wow: was voor mij ook een -lach van oor tot oor- moment
remels75 schreef:Waarschuwing terehct zo te lezen :D

Zullen we je gelijk proberen een stage 3 aan te smeren ? Dan spoelt ie nog sneller op, wordt ie nog levendiger van ...

Zonder gekkigheid, veel plezier ermee ! :O:

Plaats reactie