Te vaak check engine

2002-2012
Gebruikersavatar
Dikketrip
Donateur 2018
Donateur 2018
Berichten: 633
Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12

Re: Te vaak check engine

Bericht door Dikketrip » vr 27 jul, 2018 8:43

Yep,

Vacuum problemen merk je ook als echte power loss.
Je vacuum gedeelte is ook waar je druk maakt.

Net als kleine gaatjes in je membraan. Ik had ze ook op mijn SS. Lastige plek om zelf uit te voeren;(

Heb het laten doen. Saab specialist bij mij in de buurt van Ede;) geen “dealer” maar ex Saab monteur die nu voor zich zelf is begonnen. Mocht iemand een monteur zoeken hier mid Gelderland. Super cheap uur prijs.


Waar ik heen wil;)
Als iemand twijfelt aan zijn vermogen. Met een Obd kan ik je Saab zo uitlezen om “boost” leak. Dan is of je membraan lek of Vacuumslang.

Gebruikersavatar
jakkoo
Geregistreerd lid
Berichten: 1018
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 20:42
Locatie: Bilthoven

Re: Te vaak check engine

Bericht door jakkoo » vr 03 aug, 2018 17:38

Als ik de accu een uurtje los haal, is het lampje uit en loopt de motor weer goed tot ik boven de 3000 toeren kom. Lampje aan en weg vermogen. Alsof de turbo niets meer doet.Heb inmiddels wel alle slangen bekeken, maar niets gevonden wat op scheur of lekkage wijst.
Zit dat membraam bij de rode pijl en lijkt jullie dat de boosdoener?
Daar kom ik zelf nooit bij.
Nu een 9.3SS 18t linear van 2005 , weer op LPG3. Parchement Silver.
R.I.P. Saab 9.3i van 1999 met LPG3. 279.000 op de teller. Reed nog als nieuw en kon nog jaren mee.(Helaas exit op 7-2-2013 met dank aan RWS).
In vroeger tijden al eens twee 99's van 1973, ook op LPG. Oude liefde roest niet.

Gebruikersavatar
Dikketrip
Donateur 2018
Donateur 2018
Berichten: 633
Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12

Re: Te vaak check engine

Bericht door Dikketrip » wo 08 aug, 2018 13:10

Met een Obd kun je de lucht druk uitlezen..
Live beelden van je lucht druk.

Een tech 2 geeft dacht ik de max boost.

Obd kost dacht ik 8,-

Gebruikersavatar
Dikketrip
Donateur 2018
Donateur 2018
Berichten: 633
Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12

Re: Te vaak check engine

Bericht door Dikketrip » wo 08 aug, 2018 13:16

Had je de magneet ventiel ook al vervangen?

Neobrothers heeft serieus mooie prijzen Inc zendkosten. En dan nog steeds goedkoper dan de prijs in Nederland. Crazy!

Gebruikersavatar
jakkoo
Geregistreerd lid
Berichten: 1018
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 20:42
Locatie: Bilthoven

Re: Te vaak check engine

Bericht door jakkoo » wo 08 aug, 2018 20:00

Nee, ik heb nog niets vervangen. Ik weet ook niet wat je bedoelt met "het magneetventiel". Zit die op die trommel die ik op 23 juli plaatste?
Wil jij die bij die Neobroeders eens zoeken en een url plaatsen? Dan weet ik wat je bedoelt.
Als het te ver weg zit, kan ik het toch al niet zelf meer. Alleen kleine reparaties lukt me nog. Daarom is ook de membraam nog niet gecontroleerd.
Kortom: als het niet simpel is, wordt het toch richting monteur. Die komt morgen terug van vakantie.
Nu een 9.3SS 18t linear van 2005 , weer op LPG3. Parchement Silver.
R.I.P. Saab 9.3i van 1999 met LPG3. 279.000 op de teller. Reed nog als nieuw en kon nog jaren mee.(Helaas exit op 7-2-2013 met dank aan RWS).
In vroeger tijden al eens twee 99's van 1973, ook op LPG. Oude liefde roest niet.

Gebruikersavatar
jakkoo
Geregistreerd lid
Berichten: 1018
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 20:42
Locatie: Bilthoven

Re: Te vaak check engine

Bericht door jakkoo » do 09 aug, 2018 12:24

Bedoel je de 12787706?
https://drive.google.com/open?id=1bBW1r ... xtmq5kk_Ds

Komt die bij 3000 t/m in actie?
Nu een 9.3SS 18t linear van 2005 , weer op LPG3. Parchement Silver.
R.I.P. Saab 9.3i van 1999 met LPG3. 279.000 op de teller. Reed nog als nieuw en kon nog jaren mee.(Helaas exit op 7-2-2013 met dank aan RWS).
In vroeger tijden al eens twee 99's van 1973, ook op LPG. Oude liefde roest niet.

Gebruikersavatar
jakkoo
Geregistreerd lid
Berichten: 1018
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 20:42
Locatie: Bilthoven

Re: Te vaak check engine

Bericht door jakkoo » za 11 aug, 2018 23:40

OK. Heb er zo een laten komen en gisteren er in gezet. Accu 2 uur los. Stukje gereden zonder problemen. Vanmiddag nog een groter stuk gereden om hem echt warm te krijgen. Toen verder doorgetrokken tot (ver) boven de 3000 t/m. Geen lampje meer en weer het volle vermogen. Als jullie niks meer van me horen, is het probleem hiermee opgelost. Duimen jullie voor me?
Bedankt voor het meedenken en de adviezen.
Nu een 9.3SS 18t linear van 2005 , weer op LPG3. Parchement Silver.
R.I.P. Saab 9.3i van 1999 met LPG3. 279.000 op de teller. Reed nog als nieuw en kon nog jaren mee.(Helaas exit op 7-2-2013 met dank aan RWS).
In vroeger tijden al eens twee 99's van 1973, ook op LPG. Oude liefde roest niet.

Gebruikersavatar
jakkoo
Geregistreerd lid
Berichten: 1018
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 20:42
Locatie: Bilthoven

Re: Te vaak check engine

Bericht door jakkoo » zo 12 aug, 2018 23:45

Helaas, vanmiddag weer lampje en weg vermogen. Dat was het dus ook niet. :( :-S+
Nu een 9.3SS 18t linear van 2005 , weer op LPG3. Parchement Silver.
R.I.P. Saab 9.3i van 1999 met LPG3. 279.000 op de teller. Reed nog als nieuw en kon nog jaren mee.(Helaas exit op 7-2-2013 met dank aan RWS).
In vroeger tijden al eens twee 99's van 1973, ook op LPG. Oude liefde roest niet.

Gebruikersavatar
jakkoo
Geregistreerd lid
Berichten: 1018
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 20:42
Locatie: Bilthoven

Re: Te vaak check engine

Bericht door jakkoo » wo 15 aug, 2018 20:35

Uiteindelijk was het toch de membraam. Bedankt Jansen.

Wat is het mooi daar.
Nu een 9.3SS 18t linear van 2005 , weer op LPG3. Parchement Silver.
R.I.P. Saab 9.3i van 1999 met LPG3. 279.000 op de teller. Reed nog als nieuw en kon nog jaren mee.(Helaas exit op 7-2-2013 met dank aan RWS).
In vroeger tijden al eens twee 99's van 1973, ook op LPG. Oude liefde roest niet.

Gebruikersavatar
Dikketrip
Donateur 2018
Donateur 2018
Berichten: 633
Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12

Re: Te vaak check engine

Bericht door Dikketrip » ma 20 aug, 2018 1:16

Sorry tijdje niet op forum,

Gelukkig heeft de pro het opgelost;)
Hem bedoelde ik ook!

Plaats reactie