Saab turbo in Autovisie

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
ronald9000
Geregistreerd lid

Saab turbo in Autovisie

Bericht door ronald9000 » ma 26 mar, 2012 22:32

microblade
Geregistreerd lid

Re: Saab turbo in Autovisie

Bericht door microblade » ma 26 mar, 2012 22:39

Leuk! Ben benieuwd, zal een soortgelijk iets zijn als de top gear tribute.

Alleen dan met meerdere modellen :D

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 26 mar, 2012 22:55

ik hoop dat er eigenlijk ook een hele dikke bijzit
eentje met 300+

beste wel leuk eigenlijk, als ze op het werk beginnen te zeuren, kaats ik altijd terug dat de meesten met de meest prettige uitvinding van Saab rondrijden. :mrgreen:

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » ma 26 mar, 2012 23:57

gaaf filpmje over die 99 turbo!

mark900
Geregistreerd lid

Bericht door mark900 » wo 28 mar, 2012 13:09

Leuk artikel! Gaaf!

99T1, 900GT!!

Is een mooi stel samen;)

Mikey
Lid van verdienste

Bericht door Mikey » wo 28 mar, 2012 13:18

En die Viggen maar braaf achteraan rijden...

Hij wou zo graag naar de camera... :twisted:

Ik ben benieuwd naar 't uiteindelijke verhaal en de wendingen naar Saab zelf,
zoals Jacco altijd zegt; nog 1 nachtje slapen...

Blacky Turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door Blacky Turbo S » di 03 apr, 2012 11:45

Ik heb het verhaaltje gelezen.
prachtig om die Turbo's te zien. Verhaaltje zelf vond ik wat... oppervlakkig. Of... onbevredigend. Net als dat ik de hele Autovisie de laatste tijd oppervlakkig vindt. De elfsteden-tocht-96 verhaal, vond ik ook 'oppervlakkig'. Masseratie Bora verhaal ook. Vroeger was zo'n zelfde verhaal (denk aan het verhaal over de Masseratie Khamsin, of Lambo Miura) veel... bevredigender... Vind ik dan.

Mark V
Geregistreerd lid

Bericht door Mark V » di 03 apr, 2012 13:15

Tja, de AutoVisie wordt er niet beter op sinds Ton Roks weg is daar... En dan is dat Bora-verhaal van Bart Lenaerts nog een van de betere artikelen.
Saab-artikel was wel aardig, maar inderdaad oppervlakkig, en elke Saab heeft schijnbaar de neiging om rechtdoor te gaan in bochten.

bob_z
Geregistreerd lid

Bericht door bob_z » di 03 apr, 2012 13:20

ja ik had ook een autoweek gevoel idd

Joopyboy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Joopyboy » di 03 apr, 2012 19:22

Vanmiddag gekocht voordat ik de trein instapte. Leuk artikel, met mooie foto's.

BMWillem
Geregistreerd lid

Bericht door BMWillem » wo 04 apr, 2012 12:46

Mwoah...

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » wo 04 apr, 2012 14:06

Wat zou dit soort aandacht 2 jaar geleden gedaan hebben? Dit soort heritage-achtige artikelen en TV-uitzendingen? Ik heb het idee dat de bewustwording van Saabs rijke verleden pas ná het faillissement begint door te dringen.

Over overige kritieken van AV kan ik het volmondig eens zijn.

Joopyboy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Joopyboy » wo 04 apr, 2012 22:53

Tja, geldt dat niet voor zoveel dingen in het leven? Zoals Joni Mitchell al zong, you don't know what you've got 'till it's gone.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 09 apr, 2012 1:58

Leuk artikel en vooral heel mooie foto's. Super leuk voor de eigenaar om met zo'n groot stuk in het blad te staan, congrats D en gaaf dat je de auto's beschikbaar stelde aan AV :bluethumb:

Wel jammer dat het artikel niet zorgvuldig gecontroleerd is door een kenner blijkbaar want het staat vol met onjuistheden en/of halve waarheden. Bijvoorbeeld dat Saab het Triumph 1,5 liter blok (halve 3 liter V8) opboorde naar 1,75 liter en later naar 1,85 liter en dit blok de "B-motor" noemde. Hier klopt de helft niet van zoals de kenner weet. Zo kloppen ook veel specificaties van de auto's niet (een GT met 55806 rijdt zeer zeker niet minder zuinig dan een 99T1) of worden niet consequent genoemd (9000 heeft eerst 200 pk en in de tabel 204 (juist), de GT 185 (juist) in het verhaal en 180 in de tabel) en worden een aantal dingen verkeerd uitgelegd (naar mijn mening).

Grappig ook dat ze bij de 9000 vinden dat hij geen automaat en hard onderstel zou moeten hebben, aangezien het originele t16s onderstel aangepast is -hardere shocks en 16" wielen ipv standaard 15"- waardoor die extra hard is en dat de auto voorheen een 5-handbak had :lol: Ook wel apart dat ze de ZF 4-traps automaat optioneel noemen, want deze was geheel niet leverbaar in M1986 en is "uniek" voor dit flink gecustomizede exemplaar. Imho maakt júist de automaat het een fijne reisauto, maar AV heeft liever een handbak (terwijl alle dikke(re) Merc en BMW's waarmee ze vergelijken automaten hebben en in die jaartallen ook echt niet veel betere). Natuurlijk is deze 9000 een wel heel speciale, dus heel kwalijk kun je alle vergissingen van AV niet noemen maar een enigszins gekleurde mening die niet volledig op juistheden gebaseerd is vind ik het wel. Natuurlijk zoals het AV betaamt zijn ze niet al te positief over het weggedrag van de Saabs, het zijn ten slotten geen Duitse auto's en het blijft toch Deutschland über alles!... De vergelijking met Duits wordt helaas weer getrokken terwijl dat afwerkingsniveau echt lang niet altijd beter is imho. Ik zal dan wel een zeikerd met lange tenen zijn in details, maar als je hoog van de toren blaast zorg dan ook dat het klopt wat je schrijft.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » ma 09 apr, 2012 10:57

Vond de foto's ook mooier dan het niet erg originele verhaaltje. Valt me overigens steeds vaker op dat de foto's in de autobladen groter worden en de teksten korter... makkelijke vulling? Geen inspiratie?

Plaats reactie