gezocht\: het enige echte werkplaatshandboek

1967-1984
Plaats reactie
frans bouwer
Geregistreerd lid

gezocht\: het enige echte werkplaatshandboek

Bericht door frans bouwer » zo 15 jan, 2006 0:38

Hallo forummers

Ik ben op zoek naar het echte werkplaatshandboek dat de Saab dealer ook in zijn werkplaats gebruikt(e) wanneer die een H motor 1984 wil(de) uitbouwen en vervolgens weer inbouwen. Haynes en Olving zijn vast redelijk bruikbaar, maar voor mijn twee linkerhanden bieden ze net wat te weinig houvast. Wie heeft er een liggen? Ik heb ook al gekeken bij de ingescande manuals. Daar zit veel interessants bij alleen niet het hoofdstuk H motor eruit

Frans

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » zo 15 jan, 2006 9:58

ik zou lekker voor een Bentley voor de 900 gaan... ik denk dat je nergens een uit- en inbouwhandleiding zult vinden die 100% matcht met jouw situatie. er zijn gewoon teveel verschillen tussen bouwjaren, motortypen, accessoires etc om voor elke situatie een stappenplan te schrijven. kwestie van alles loskoppelen (en labelen zodat je weet waar het weer op aangesloten moet worden! ;) ) en goed kijken dat alles los zit als je het blok er langzaam uit takelt.

vergeet trouwens niet de spacer ring tussen de koppelingsplaat te stoppen voordat je het blok verwijderd anders krijg je de bak niet van de versnellingsbak af... en door de hulpkoppelingscilinder te verwijderen met de koppelingsplaten en deze in de auto achter te laten scheelt ook weer een ontluchtsessie van je koppelingcilinders... ;)

Plaats reactie