SAAB/NEVS part II

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
Gebruikersavatar
martinphili
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door martinphili » vr 16 okt, 2015 18:22

Het is wel waar wat je zegt Dirk.
En nu ben ik benieuwd hoeveel Saab bloed er nog in die Turkse auto gaat zitten.

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door Jungleman » vr 16 okt, 2015 21:14

waarschijnlijk net zoveel als in die Chinese auto die met 9-5OG-mallen en motoren in elkaar is gefrot.

nu heeft Saab dus helemaal niks meer te fabriceren. 'n lege huls.


of zouden ze in het geniep bezig zijn met iets?

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door RoelandV » vr 16 okt, 2015 21:29

Style&Co schreef:briljante move van Nevs. Niet de 9-3 verkopen maar de BLS zodat de saab identiteit niet in Turkije komt te liggen (maar wel de techniek). En ook slim van Turkije trouwens... de 9-3/BLS is nog steeds geen slechte auto. Qua exterieur en interieur aanpassingen doen naar eigen looks is zoveel goedkoper dan van scratch een eigen auto opbouwen.
Helemaal mee eens!!

Gebruikersavatar
wulf
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door wulf » vr 16 okt, 2015 21:35

Het persbericht is overigens erg onduidelijk van wat ze nu met elkaar gaan doen. Zo te horen gaat NEVS een auto ontwerpen en ze gaan gemaakt worden in Turkije.
The cooperation has started in June 2015 between Nevs and TÜBITAK and future industrial synergies in terms of development and manufacturing shall be generated with this cooperation. In the short term perspective this cooperation shall put Nevs’ assets to work and shall give Turkey quick access to extensive automotive knowledge and experience.

Nevs shall also provide its know-how in the developing of the business plan and establishing of the supply and distribution chains to TÜBITAK.

Gebruikersavatar
rdehaan
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door rdehaan » vr 16 okt, 2015 21:43

Vooralsnog helpt al deze activiteit nevs financieel gezond te blijven, mensen aan te nemen en kennis te borgen en nieuwe medewerkers aan te nemen en aan het werk te houden. Een manier om de tijd te overbruggen tot de eigen nieuwe platformen zijn uitontwikkeld en er echte nieuwe auto's kunnen worden ontwikkeld. Zo raar is deze strategie niet. Om vanuit het niets jaren ontwikkeling te doen en volledig voor te financieren is niet echt een haalbaar plan. Tot nu toe ontwikkeld nevs zich redelijk zoals ze enige tijd geleden al hebben aangegeven. Ik wacht rustig af en kijk vol interesse naar wat komen gaat.

Gebruikersavatar
Raggare
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door Raggare » vr 16 okt, 2015 21:48

Er zullen misschien ooit weer auto,s van de band rollen in Trollhättan maar geen Saabs denk ik.

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door RoelandV » vr 16 okt, 2015 21:58

Er zijn drie Turkse automerken:
1. Otosan
2. Karsan
3. Tofaş

Mogelijk gebruikt men straks in Trollhättan één van die drie merknamen.

Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door Steve-O » za 17 okt, 2015 1:06

rdehaan schreef:Vooralsnog helpt al deze activiteit nevs financieel gezond te blijven, mensen aan te nemen en kennis te borgen en nieuwe medewerkers aan te nemen en aan het werk te houden. Een manier om de tijd te overbruggen tot de eigen nieuwe platformen zijn uitontwikkeld en er echte nieuwe auto's kunnen worden ontwikkeld. Zo raar is deze strategie niet. Om vanuit het niets jaren ontwikkeling te doen en volledig voor te financieren is niet echt een haalbaar plan. Tot nu toe ontwikkeld nevs zich redelijk zoals ze enige tijd geleden al hebben aangegeven. Ik wacht rustig af en kijk vol interesse naar wat komen gaat.
Dikke +1

Een nuchtere kijk is beter dan 100% emotie

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door Sapphire » za 17 okt, 2015 2:36

Waar ik wel steeds benieuwder naar word is hoe(veel beter) NEVS er voor zou staan met lieden als Funky Dude en wulf aan het roer, echte doorzetters die niet van ophouden weten (met bij alles wat NEVS doet hun afkeer daarvan te laten blijken).

Gokje... Iets met: hé, het glas is niet alleen leeg, het glas zelf is ook nog verdwenen! :-S+

dirk7942
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door dirk7942 » za 17 okt, 2015 8:55

Steve-O schreef:
rdehaan schreef:Vooralsnog helpt al deze activiteit nevs financieel gezond te blijven, mensen aan te nemen en kennis te borgen en nieuwe medewerkers aan te nemen en aan het werk te houden. Een manier om de tijd te overbruggen tot de eigen nieuwe platformen zijn uitontwikkeld en er echte nieuwe auto's kunnen worden ontwikkeld. Zo raar is deze strategie niet. Om vanuit het niets jaren ontwikkeling te doen en volledig voor te financieren is niet echt een haalbaar plan. Tot nu toe ontwikkeld nevs zich redelijk zoals ze enige tijd geleden al hebben aangegeven. Ik wacht rustig af en kijk vol interesse naar wat komen gaat.
Dikke +1

Een nuchtere kijk is beter dan 100% emotie
+2

Aan de anderen zou ik willen zeggen: Stick to the facts guys.

Gebruikersavatar
Raggare
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door Raggare » za 17 okt, 2015 9:22

Een feit is dat NEVS de merknaam Saab niet mag gebruiken.... :wink:

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door RoelandV » za 17 okt, 2015 9:41


Gebruikersavatar
Raggare
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door Raggare » za 17 okt, 2015 9:55

Sorry ik lees nooit blogs, En is die bron van jou iets officieels en heeft NEVS dit gemeld dat ze de merknaam Saab mogen gebruiken? Ik weet niet beter dan dat ze het niet mogen

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door RoelandV » za 17 okt, 2015 11:32

@Raggare: ik denk dat de waarheid in het midden ligt.
Ze mogen de merknaam Saab nu niet gebruiken.
Maar zoals James Bond al zei: Never say never again.... :D

Gebruikersavatar
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door busy » za 17 okt, 2015 12:49

De mannen van het saabblog staan dicht bij de bron, niet iets officieels, maar wat over het gebruik van de merknaam wordt geschreven snijdt wel hout. Is al vaker genoemd door mensen met goede contacten in Trollhattan. NEVS heeft nu weer een extra bron van inkomsten om de ontwikkelingskosten te financieren. Het glas is halfvol.

Gesloten