SAAB/NEVS part II
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
Het is wel waar wat je zegt Dirk.
En nu ben ik benieuwd hoeveel Saab bloed er nog in die Turkse auto gaat zitten.
En nu ben ik benieuwd hoeveel Saab bloed er nog in die Turkse auto gaat zitten.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
waarschijnlijk net zoveel als in die Chinese auto die met 9-5OG-mallen en motoren in elkaar is gefrot.
nu heeft Saab dus helemaal niks meer te fabriceren. 'n lege huls.
of zouden ze in het geniep bezig zijn met iets?
nu heeft Saab dus helemaal niks meer te fabriceren. 'n lege huls.
of zouden ze in het geniep bezig zijn met iets?
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
Helemaal mee eens!!Style&Co schreef:briljante move van Nevs. Niet de 9-3 verkopen maar de BLS zodat de saab identiteit niet in Turkije komt te liggen (maar wel de techniek). En ook slim van Turkije trouwens... de 9-3/BLS is nog steeds geen slechte auto. Qua exterieur en interieur aanpassingen doen naar eigen looks is zoveel goedkoper dan van scratch een eigen auto opbouwen.
-
wulf
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
Het persbericht is overigens erg onduidelijk van wat ze nu met elkaar gaan doen. Zo te horen gaat NEVS een auto ontwerpen en ze gaan gemaakt worden in Turkije.
The cooperation has started in June 2015 between Nevs and TÜBITAK and future industrial synergies in terms of development and manufacturing shall be generated with this cooperation. In the short term perspective this cooperation shall put Nevs’ assets to work and shall give Turkey quick access to extensive automotive knowledge and experience.
Nevs shall also provide its know-how in the developing of the business plan and establishing of the supply and distribution chains to TÜBITAK.
-
rdehaan
- Donateur (3x)

Re: SAAB/NEVS part II
Vooralsnog helpt al deze activiteit nevs financieel gezond te blijven, mensen aan te nemen en kennis te borgen en nieuwe medewerkers aan te nemen en aan het werk te houden. Een manier om de tijd te overbruggen tot de eigen nieuwe platformen zijn uitontwikkeld en er echte nieuwe auto's kunnen worden ontwikkeld. Zo raar is deze strategie niet. Om vanuit het niets jaren ontwikkeling te doen en volledig voor te financieren is niet echt een haalbaar plan. Tot nu toe ontwikkeld nevs zich redelijk zoals ze enige tijd geleden al hebben aangegeven. Ik wacht rustig af en kijk vol interesse naar wat komen gaat.
-
Raggare
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
Er zullen misschien ooit weer auto,s van de band rollen in Trollhättan maar geen Saabs denk ik.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
Er zijn drie Turkse automerken:
1. Otosan
2. Karsan
3. Tofaş
Mogelijk gebruikt men straks in Trollhättan één van die drie merknamen.
1. Otosan
2. Karsan
3. Tofaş
Mogelijk gebruikt men straks in Trollhättan één van die drie merknamen.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Re: SAAB/NEVS part II
Dikke +1rdehaan schreef:Vooralsnog helpt al deze activiteit nevs financieel gezond te blijven, mensen aan te nemen en kennis te borgen en nieuwe medewerkers aan te nemen en aan het werk te houden. Een manier om de tijd te overbruggen tot de eigen nieuwe platformen zijn uitontwikkeld en er echte nieuwe auto's kunnen worden ontwikkeld. Zo raar is deze strategie niet. Om vanuit het niets jaren ontwikkeling te doen en volledig voor te financieren is niet echt een haalbaar plan. Tot nu toe ontwikkeld nevs zich redelijk zoals ze enige tijd geleden al hebben aangegeven. Ik wacht rustig af en kijk vol interesse naar wat komen gaat.
Een nuchtere kijk is beter dan 100% emotie
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Re: SAAB/NEVS part II
Waar ik wel steeds benieuwder naar word is hoe(veel beter) NEVS er voor zou staan met lieden als Funky Dude en wulf aan het roer, echte doorzetters die niet van ophouden weten (met bij alles wat NEVS doet hun afkeer daarvan te laten blijken).
Gokje... Iets met: hé, het glas is niet alleen leeg, het glas zelf is ook nog verdwenen!
Gokje... Iets met: hé, het glas is niet alleen leeg, het glas zelf is ook nog verdwenen!
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
+2Steve-O schreef:Dikke +1rdehaan schreef:Vooralsnog helpt al deze activiteit nevs financieel gezond te blijven, mensen aan te nemen en kennis te borgen en nieuwe medewerkers aan te nemen en aan het werk te houden. Een manier om de tijd te overbruggen tot de eigen nieuwe platformen zijn uitontwikkeld en er echte nieuwe auto's kunnen worden ontwikkeld. Zo raar is deze strategie niet. Om vanuit het niets jaren ontwikkeling te doen en volledig voor te financieren is niet echt een haalbaar plan. Tot nu toe ontwikkeld nevs zich redelijk zoals ze enige tijd geleden al hebben aangegeven. Ik wacht rustig af en kijk vol interesse naar wat komen gaat.
Een nuchtere kijk is beter dan 100% emotie
Aan de anderen zou ik willen zeggen: Stick to the facts guys.
-
Raggare
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
Een feit is dat NEVS de merknaam Saab niet mag gebruiken.... 
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
-
Raggare
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
Sorry ik lees nooit blogs, En is die bron van jou iets officieels en heeft NEVS dit gemeld dat ze de merknaam Saab mogen gebruiken? Ik weet niet beter dan dat ze het niet mogen
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
@Raggare: ik denk dat de waarheid in het midden ligt.
Ze mogen de merknaam Saab nu niet gebruiken.
Maar zoals James Bond al zei: Never say never again....
Ze mogen de merknaam Saab nu niet gebruiken.
Maar zoals James Bond al zei: Never say never again....
-
busy
- Donateur (4x)

Re: SAAB/NEVS part II
De mannen van het saabblog staan dicht bij de bron, niet iets officieels, maar wat over het gebruik van de merknaam wordt geschreven snijdt wel hout. Is al vaker genoemd door mensen met goede contacten in Trollhattan. NEVS heeft nu weer een extra bron van inkomsten om de ontwikkelingskosten te financieren. Het glas is halfvol.