SAAB/NEVS part II
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Re: SAAB/NEVS part II
Niemand iets te zeggen over de post van ssuunneemm?
-
ZSR
- Donateur (3x)

Can't say i like it, no sir, don't like it at all....
Inspirerend als een broodrooster.
Inspirerend als een broodrooster.
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
Ik volg vol verbazing de reacties in dit topic wat ik ooit gestart ben. Als ik ga analyseren dan valt me op dat avatars vaak iets zeggen over de inhoud van de berichten.
Denk dat de Volvo rijders helemaal niet wakker liggen dat de centjes om hun Volvo te produceren vanuit het grootste land ter wereld komen en dat datzelfde merk daar mega investeert om een belangrijke speler te worden.
Het is overduidelijk dat sommigen liever gezien hadden dat alles op oude voet verder zou gaan. Kennelijk niet wijzer geworden van de lessen die GM en VM gekregen hebben. Ook doof voor processen die hier un NL gevoerd worden over klimaat en zich niet realiserend wat de gevolgen zijn voor de Automotive industrie.
HET MOET ANDERS! Gelukkig zie ik montere gezichten als ik in Zweden met 2 door D-troll benoemde 3 musketiers spreek. Dat zegt genoeg. Wacht rustig af zou ik zeggen en behandel de heer Bergman aub met respect. Ik stel zijn postings wel op prijs en woorden als ruk vind ik geen pas hebben.
Was getekend de topicstarter.
Denk dat de Volvo rijders helemaal niet wakker liggen dat de centjes om hun Volvo te produceren vanuit het grootste land ter wereld komen en dat datzelfde merk daar mega investeert om een belangrijke speler te worden.
Het is overduidelijk dat sommigen liever gezien hadden dat alles op oude voet verder zou gaan. Kennelijk niet wijzer geworden van de lessen die GM en VM gekregen hebben. Ook doof voor processen die hier un NL gevoerd worden over klimaat en zich niet realiserend wat de gevolgen zijn voor de Automotive industrie.
HET MOET ANDERS! Gelukkig zie ik montere gezichten als ik in Zweden met 2 door D-troll benoemde 3 musketiers spreek. Dat zegt genoeg. Wacht rustig af zou ik zeggen en behandel de heer Bergman aub met respect. Ik stel zijn postings wel op prijs en woorden als ruk vind ik geen pas hebben.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Mee eens Dirk! En zoals je kan lezen in de post van ssuunneemm, blijven er toch saabs uit Zweden komen. Wat wil je nou nog? Elektrisch heeft (helaas) de toekomst. Liever nu wat langer engineeren en met iets goeds komen dan nu veel produceren wat eigenlijk aan de strijkbout blijft hangen.....
Persoonlijk zou het me eigenlijk niet echt uitmaken waar ze vandaan komen (dat zullen de inwoners van trollhatten wel anders over denken, dus ik juich ook productie in Zweden toe). Kijk maar bijvoorbeeld naar Volvo. Daar hoor ik zelden over klagen (behalve mezelf want vond de v40 echt veel te klein, maar goed we wisten van tevoren wel dat hij relatief klein was, alleen niet dat we ons er zo over zouden ergeren)
Persoonlijk zou het me eigenlijk niet echt uitmaken waar ze vandaan komen (dat zullen de inwoners van trollhatten wel anders over denken, dus ik juich ook productie in Zweden toe). Kijk maar bijvoorbeeld naar Volvo. Daar hoor ik zelden over klagen (behalve mezelf want vond de v40 echt veel te klein, maar goed we wisten van tevoren wel dat hij relatief klein was, alleen niet dat we ons er zo over zouden ergeren)
-
karl
- Geregistreerd lid
dirk7942 schreef:Ik volg vol verbazing de reacties in dit topic wat ik ooit gestart ben. Als ik ga analyseren dan valt me op dat avatars vaak iets zeggen over de inhoud van de berichten.
-
Rogier1201
- Donateur

deden ze vroeger ook aan rebadgen? tis echt net een kever, ik weet alleen niet wie nu eerder was de kever of de saab.. Of misschien dezelfde inspirator, wie was dat ook al weer..RoelandV schreef:Ik kwam vanavond al speurend dit prototype van Saab (F9 Prototype) tegen uit 1939.
Zou een mooie bron van inspiratie kunnen zijn voor een nieuwe compacte Saab:
Bron: http://www.thetruthaboutcars.com/2011/1 ... he-eulogy/
-
ssuunneemm
- Geregistreerd lid
Nevs only started the factory in China to skip taxes for importing cars there!ssuunneemm schreef:The hq, production and development of new cars will remain in Trollhättan, the cars made in China will only be sold there and together develop new infotainment system, so Trollhättan will build for Europe and the rest of the world.
in swedish
http://teknikensvarld.se/nevs-nya-fabri ... ag-187666/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://saabblog.net/2015/06/24/nevs-is- ... d-tianjin/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Rogier lees eerst even het artikel, ja het lijkt best wel op een kever, maar het is een DKW 
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Is it really that much tax to justify the costs of a new factory??ssuunneemm schreef:Nevs only started the factory in China to skip taxes for importing cars there!ssuunneemm schreef:The hq, production and development of new cars will remain in Trollhättan, the cars made in China will only be sold there and together develop new infotainment system, so Trollhättan will build for Europe and the rest of the world.
in swedish
http://teknikensvarld.se/nevs-nya-fabri ... ag-187666/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://saabblog.net/2015/06/24/nevs-is- ... d-tianjin/" onclick="window.open(this.href);return false;
How many cars are we talking about to brake that even?
-
Raggare
- Geregistreerd lid
bronMattias Bergman säger:
– För att vara konkurrenskraftiga i Kina och i omkringliggande länder måste tillverkningen ske där.
Ik lees niks specifieks over invoerkosten/belasting maar wel dat er uit kostenoverweging er in China geproduceerd moet worden om de Chinese markt en omliggende landen te bedienen.
-
ssuunneemm
- Geregistreerd lid
All major players in China have built factories there!
-
ssuunneemm
- Geregistreerd lid
Nevs get experienced Volvo vice chairman:
http://saabblog.net/2015/07/02/stefan-t ... n-of-nevs/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://saabblog.net/2015/07/02/stefan-t ... n-of-nevs/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
ZSR
- Donateur (3x)

Wat hebben jullie toch met Nevs? Of zien jullie dat al als Saab?
Ok ze hebben de oude/geupgrade productie lijn opgestart en de restanten die er lagen opgewarmd en uitgeserveerd. Niets mis mee, en in mijn ogen nog echte Saabs.
Maar nu? Wat verwachten/hopen jullie als Saab enthousiastelingen nu eigenlijk van Nevs?
Nevs die Nevs in China gaat maken die misschien op een strijkijzer gaan lijken? Is dat nieuws voor ons Saab forum?
Het enige goede nieuws is toch een auto met Saab op de kont uit Trolhatten? En liefst een beetje vooruitstrevend model al dan niet electrisch met lijnen en features waar we als Saab fans trots (misplaatst?) op kunnen zijn?
Ok ze hebben de oude/geupgrade productie lijn opgestart en de restanten die er lagen opgewarmd en uitgeserveerd. Niets mis mee, en in mijn ogen nog echte Saabs.
Maar nu? Wat verwachten/hopen jullie als Saab enthousiastelingen nu eigenlijk van Nevs?
Nevs die Nevs in China gaat maken die misschien op een strijkijzer gaan lijken? Is dat nieuws voor ons Saab forum?
Het enige goede nieuws is toch een auto met Saab op de kont uit Trolhatten? En liefst een beetje vooruitstrevend model al dan niet electrisch met lijnen en features waar we als Saab fans trots (misplaatst?) op kunnen zijn?
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Maar dit is toch ook de weg die ze willen bewandelen? Auto's uit Trollhatten, voor de Europese markt met saab op de kont, elektrisch bla bla etc....ZSR schreef:Het enige goede nieuws is toch een auto met Saab op de kont uit Trolhatten? En liefst een beetje vooruitstrevend model al dan niet electrisch met lijnen en features waar we als Saab fans trots (misplaatst?) op kunnen zijn?
De weg er naar toe is misschien niet de weg die jij verwacht of gewild had. Maar dat is een ander verhaal.