Vast wel. Je Saab komt me in ieder geval erg bekend voor!Christiaan94 schreef:Grappig, ik vertrek denk ik dinsdag of woensdag met de 96 uit Deventer. Misschien zien we elkaar nog!
SAABfestival 5 t/m 7 juni 2015
-
Medejo
- Donateur

Re: SAABfestival 5 t/m 7 juni 2015
-
schoenmaker
- Geregistreerd lid
Ons idee is om naar Hirtshals te rijden en dan de oversteek naar Kristiansand [Noorwegen] en dan door Noorwegen naar Zweden.
Vertrek de zondag voor het weekend van het festival en dan een week in Noorwegen en Zweden te verblijven.
Vertrek de zondag voor het weekend van het festival en dan een week in Noorwegen en Zweden te verblijven.
-
veenaalt
- Donateur (7x)

Yes wij gaan ook. (4 personen)
Eea is nu geregeld.
Alleen niet met de Saab.....
Wij gaan met de vliegmachine. Ryanair van Weeze naar Vaxjo voor € 220!!! Dan alleen nog een stukje rijden.
Helaas geen saab kunnen huren dus van het andere merk. Maar dat is ook geen straf.
Wij hebben er zin in.
Eea is nu geregeld.
Alleen niet met de Saab.....
Wij gaan met de vliegmachine. Ryanair van Weeze naar Vaxjo voor € 220!!! Dan alleen nog een stukje rijden.
Helaas geen saab kunnen huren dus van het andere merk. Maar dat is ook geen straf.
Wij hebben er zin in.
-
MMB
- Donateur

even een tweetal vragen voor degene met meer ervaring;
1) ik ken de route naar Zweden via Kiel met de boot naar Göteborg maar ik lees dat je ook met de auto via de brug bij Denemarken kunt rijden.
Als ik dit echter via google bekijk, krijg ik een waarschuwing dat je tol moet betalen (snap ik) maar ook dat je rekening moet houden met een verboot ?
Heeft iemand ervaring met deze route en hoelang de rit van ca 1000 km naar Trolhättan duurt ?
Mijn referentie is dat 1000 km via DL met gemak in een dag te doen is maar via Denemarken en Zweden vraag ik me dat af.
2) op foto's van het 2013 event gevonden hier via een link op het forum (kan de link even niet meer vinden) hebben mensen destijds ook een bezoek gebracht aan wat een museum van de Zweedse luchtmacht lijkt te zijn. Mijn interesse gaat specifiek uit naar de Saab J37 Viggen die op een van de foto's staat in een shelter gebouwd in een berg. Weet iemand welk museum dit is en of enigzins in de buurt is van Trolhättan ?
Alvast bedankt voor de hulp !
1) ik ken de route naar Zweden via Kiel met de boot naar Göteborg maar ik lees dat je ook met de auto via de brug bij Denemarken kunt rijden.
Als ik dit echter via google bekijk, krijg ik een waarschuwing dat je tol moet betalen (snap ik) maar ook dat je rekening moet houden met een verboot ?
Heeft iemand ervaring met deze route en hoelang de rit van ca 1000 km naar Trolhättan duurt ?
Mijn referentie is dat 1000 km via DL met gemak in een dag te doen is maar via Denemarken en Zweden vraag ik me dat af.
2) op foto's van het 2013 event gevonden hier via een link op het forum (kan de link even niet meer vinden) hebben mensen destijds ook een bezoek gebracht aan wat een museum van de Zweedse luchtmacht lijkt te zijn. Mijn interesse gaat specifiek uit naar de Saab J37 Viggen die op een van de foto's staat in een shelter gebouwd in een berg. Weet iemand welk museum dit is en of enigzins in de buurt is van Trolhättan ?
-
Christiaan94
- Donateur

Ik ben in m'n eentje (plus vriendin, maar geen rijbewijs) afgelopen zomer van Trollhättan via de boten (helsingborg/helsingør en rødby/puttgarden) naar huis gereden in 12.5 uur met m'n 99 zonder te jakkeren. Prima te doen.
-
ivaran
- Geregistreerd lid
Om op de brug te komen moet je eerst oversteken naar het dense Zeeland, met de boot of via een brug.MMB schreef:even een tweetal vragen voor degene met meer ervaring;
Het museum in de berg is vlak bij Göteborg, kijk op http://www.aeroseum.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Medejo
- Donateur

Zojuist de keuze gemaakt om met de auto naar Kiel te rijden en daar met StenaLine naar Göteborg te varen.
De heen en terugreis geboekt. We hebben er veel zin in.
De heen en terugreis geboekt. We hebben er veel zin in.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
De zelfde rit heen doen Maikel en ik ook, welke dag ga je medejo?
-
Medejo
- Donateur

Dinsdag 2 juni vertrekken we naar Kiel.
Woensdag 10 juni pakken we de boot weer terug.
Zou leuk zijn als we in een mini kolone kunnen rijden!
Woensdag 10 juni pakken we de boot weer terug.
Zou leuk zijn als we in een mini kolone kunnen rijden!
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Ahhh, wij gaan pas de 4e. Dan zijn we sochtends de 5e in trollen stad.
Helaas!
Helaas!
-
Medejo
- Donateur

Dat is inderdaad jammer...
Ben wel benieuwd hoeveel mensen er vanuit Nederland gaan en wanneer vertrekken!
Ben wel benieuwd hoeveel mensen er vanuit Nederland gaan en wanneer vertrekken!
-
egberts
- Donateur (7x)

dus......hotelletje geboekt in Trollhattan....nu toch eens gaan nadenken hoe daar te raken....natuurlijk met de 900 caab met hopelijk de gerestaureerde CrossSpokes er onder...maar met de boot van Kiel naar Copenhagen of via Puttgarden....lange rit.....lastige keuze.....ben benieuwd of er ook mensen op woensdag al gaan rijden?
-
odin1899
- Donateur

Kiel naar Kopenhagen? Göteborg bedoel je zeker?
Ik zou er graag weer eens heen gaan, maar ik ben dan op een ander werelddeel hopelijk.
Ik zou er graag weer eens heen gaan, maar ik ben dan op een ander werelddeel hopelijk.
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Het programma is bekend:
Bron: http://saabcarmuseum.se/en/events/saab-festival-2015/Saab Car Museum schreef:
Saabfestival 2015
The planning of the Saabfestival June 5-7 continues together with the Swedish Saabclubs and we would like to give a rough description of the event. The theme is not yet finalized, but there is no doubt it will be something around our Saab-spirit and the way use our beloved cars and keep them running!! An added touch will be that the Saab 9000 celebrates 30 years on the market…. and of course, Mr Saab himself, Erik Carlsson will be here!
Friday:
Activities in and around the Saab Car Museum, open exhibition, Saabseminars. At Konsthallen Trollhättan ( Trollhättan Art Gallery ) 200 meter from the museum we will have the premiere for the Rony Lutz exhibition! We will admire his legacy Saabs in X-ray and other artwork from him that you not have seen. Of course he will be there personally.
A scenic tour around Trollhättan? In the beginning of June, Swedens countryside shows it´s best side. Settle yourself in Trollhättan for the weekend.
Saturday:
The Kinnekulle Ring Racetrackis back in the Saabfestival again! Bring your Saab for the opportunity to test your car on the classic Kinnekulle Ring. If you want to go slower than ”the petrolheads” you will have the possibility too! And you can also explore the fantastic Kinnekulle area on your own. Everything on the track is organized by the very experienced Saab Turbo Club of Sweden, assisted by the Swedish Saabclub and Club Sonett Swedens Marshalls.
In the evening we go back to Trollhättan and gather together at Trollhättans Folkets Park for something to eat and plenty of Saab-talk……
Sunday:
The traditional Sunday around the Saab Car Museum in Trollhättan. Exhibition of your Saabs, judgements of the most beautiful cars in different categories, Saab Parts Flea market, Saab Seminars and much, much more!
Where to sleep, eat etc:
Visit Trollhättan/Vänersborgs website will provide you with useful information:
http://www.vastsverige.com/en/Visit-Tro ... anersborg/