1.9TiD. Max 999,9km
-
evolver86
- Geregistreerd lid
Re: 1.9TiD. Sportstuur.
Mooi stuur!
Om even terug te komen op je allereerste post van bijna een jaar geleden en het verschil tussen je berekende en je SID verbruik: de SID berekent het verbruik alleen over een bepaald maximum aantal kilometer (en volgens mij was dat 500). Veel minder dan jij op een tank rijdt. Verder berekent de SID het verbruik gebaseerd op maar 1 cilinder (en extrapoleert dit). Als die afwijkt (of een andere spuit veel meer in) dan heb je een scheve weergave.
Om even terug te komen op je allereerste post van bijna een jaar geleden en het verschil tussen je berekende en je SID verbruik: de SID berekent het verbruik alleen over een bepaald maximum aantal kilometer (en volgens mij was dat 500). Veel minder dan jij op een tank rijdt. Verder berekent de SID het verbruik gebaseerd op maar 1 cilinder (en extrapoleert dit). Als die afwijkt (of een andere spuit veel meer in) dan heb je een scheve weergave.
-
mba
- Geregistreerd lid
Huh? Is dat zo? ik rij wekelijks over de 3 digits van de dagteller heen omdat ik die alleen maar reset bij tanken. Nu heb ik een 2.2 TID dus meting kan wellicht anders zijn, maar toch...... En afstanden van 1200km of meer op 1 tank zijn dan ook niet ongewoon. Maar dat zou betekenen dat ie dan meer 2x opnieuw gaat rekenen of blijft hangen? En dat geloof ik dus niet.
-
evolver86
- Geregistreerd lid
Wat het zal zijn is dat er alleen maar geheugen capaciteit is om het verbruik van de afgelopen x-aantal kilometers te middelen. Hij reset niet vanzelf, maar voor wat ik begrepen heb berekent de SID het alleen over de laatste x-aantal kilometers en "vergeet" de eerste kilometers van de tank.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Thx! Ben er blij mee... dit weekend maar eens erin klussen
Ook heb ik begrepen dat de Hirsch tjoening invloed heeft op het verschil in SID verbruik en daadwerkelijk verbruik, ik zit nog altijd met een verschil 0.9l tussen computer en werkelijkheid aan de pomp.
Afgelopen jaar heb ik trouwens wel al 2 keer een "harde" reset gehad, waarbij verbruik en totaal afgelegde kilometers compleet op 0 stonden, en nee ik ben niet aan de accupool geweest toen
Ik heb de neiging bovenstaand te geloven, stel ik doe een paar lange ritten en verbruik gaat onder de 6 liter dan is de SID dat snel vergeten als het gewone woon-werk verkeer er weer overheen gaat....Hij reset niet vanzelf, maar voor wat ik begrepen heb berekent de SID het alleen over de laatste x-aantal kilometers en "vergeet" de eerste kilometers van de tank.
Ook heb ik begrepen dat de Hirsch tjoening invloed heeft op het verschil in SID verbruik en daadwerkelijk verbruik, ik zit nog altijd met een verschil 0.9l tussen computer en werkelijkheid aan de pomp.
Afgelopen jaar heb ik trouwens wel al 2 keer een "harde" reset gehad, waarbij verbruik en totaal afgelegde kilometers compleet op 0 stonden, en nee ik ben niet aan de accupool geweest toen
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Hij zit erin, klein klusje... Knopjes en airbag van het oude stuur zijn overgegaan op het nieuwe stuur.
Before:

After:

Before:
After:

-
daniel78
- Geregistreerd lid
Lijkt mij ook wel wat zo'n stuurtje!
Wat kost dat geintje? En niet onbelangrijk waar vind ik zo'n stuur.
Wat kost dat geintje? En niet onbelangrijk waar vind ik zo'n stuur.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Ik had de mijne van E-bay voor 100 piek + verzending.
Achteraf zag ik dat Elferink er ook heeft liggen voor minder ....
Achteraf zag ik dat Elferink er ook heeft liggen voor minder ....
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Onderdeelnummer van het stuur is: 12758902

Elferink zou er 2 op voorraad moeten hebben...

Elferink zou er 2 op voorraad moeten hebben...

-
Dirk79
- Geregistreerd lid
Weet iemand of zo'n driespaak ook past op een 9-5 van de generatie ervoor? Gaat me vooral om naafdiameter en aansluiting van afstandbediening en schakelknoppen.
Ik hoorde namelijk dat zo'n driespaak van de dame edna een dikker stuurnaaf zou hebben?
Ik vindt zo'n driespaak stukken mooier dan die oubollige sturen, daarnaast lijken ze op het eerste zicht iets dikker en iets kleiner van diameter en daarmee lekkerder in de hand?
Als iemand het weet...
Ik hoorde namelijk dat zo'n driespaak van de dame edna een dikker stuurnaaf zou hebben?
Ik vindt zo'n driespaak stukken mooier dan die oubollige sturen, daarnaast lijken ze op het eerste zicht iets dikker en iets kleiner van diameter en daarmee lekkerder in de hand?
Als iemand het weet...
-
Dirk79
- Geregistreerd lid
Ohja, aansluiting airbag misschien ook niet onbelangrijk...

-
Vyv
- Moderator + Donateur

Je mag mijn (oude) origineel stuur wel proberen te passen...