Redi's 9-3 Cabrio 1998

Voor alle Saab cabrio rijders
Gesloten
Redi
In memoriam †

Re: Redi's 9-3 Cabrio 1998

Bericht door Redi » wo 04 sep, 2013 12:57

Hoog bezoek! De komende 6 maanden zullen ze samen de parkeerplaats verrijken. Foll vervult zijn stageperiode bij WVT en doet dat in stijl.

Afbeelding

Afbeelding

Foll
Geregistreerd lid

Bericht door Foll » wo 04 sep, 2013 19:56

Mooi stel zo op de parkeerplaats!

Ik heb je topic ook even doorgebladerd, goed bezig hoor! Mooie cabrio, maar die had ik natuurlijk al goed bekeken :P .

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » ma 28 okt, 2013 11:32

Gelukkig: er is wat kapot aan de Saab en we mogen weer knutselen. Een tijd geleden dat er wat te melden was, de Saab blijft maar gaan en gaan en gaan...
Nu dan toch weer iets stuk gegaan: de richtingaanwijzer komt niet meer terug in de ruststand na een bocht. Helaas, 't is niet groter...
Bijgevoegd ter lering en vermaak wat foto's van de reparatie van het veertje van 2 cent. Er zijn altijd personen die dit handig vinden en hiermee wellicht de thuissleuteldrempel wat lager kunnen maken.

De richtingaanwijzer demonteren: eerste de beide plastic kappen rondom de stuurkolom demonteren met behulp van een torx-schroevedraaier (3 schroefjes):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Richtingaanwijzer losnemen door de twee witte heveltjes samen te drukken en de richtingaanwijzer uit de stuurkolomhouder te trekken
Afbeelding

Stekker losnemen: rode borging omhoog drukken en de stekker komt los
Afbeelding

En de boosdoener: ik had nog een gebruikt exemplaar liggen en heb de onderzijdes uitgewisseld. Montage in de auto in omgekeerde volgorde.
Afbeelding

Afbeelding

De boosdoener: het veertje van 2 cent.
Afbeelding

En zoals het hoort te zijn:
Afbeelding

Groet, Rein

bart1963
Geregistreerd lid

Bericht door bart1963 » ma 28 okt, 2013 15:20

6 Uur arbeidsloon en 2 ct. onderdelen. Mooie en duidelijke uitleg. Wie weet
heb ik het ooit nog eens nodig.

bart1963
Geregistreerd lid

Bericht door bart1963 » ma 28 okt, 2013 19:54

Die reactie had ik beter niet kunnen plaatsen.
Had er nog bij willen zetten "Je mag mij komen helpen als er iets defect is aan mijn Cabrio"
Niet gedaan omdat de auto al 2 jaar volledig probleemloos is......tot 1 1/2 na het plaatsen van mjn reactie. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
viewtopic.php?f=7&t=135274" onclick="window.open(this.href);return false;

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » di 31 dec, 2013 14:03

Nog net in het oude jaar: 250k op de teller! Equivalent met 25 mensen jaren? Dan kunnen we nog even door tot een tonnetje of 7 á 8. Met 30k per jaar dus nog ca. 15 jaar genieten! :O: (en dan nog steeds geen klassieker volgens Den Haag ;-|+ )

Afbeelding

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » za 25 jan, 2014 17:53

Alle goede dingen komen in drieën... Minder goede ook. Eerst een lekke uitlaat, kan gebeuren. Nieuwe einddemper besteld en gelijk maar op de brug om te passen. Tijdens het uitstappen op de brug breekt de binnenste deurhendel af :-S+

Afbeelding
(vooraan de nieuwe, achteraan de kapotte..)

Kan gebeuren, heb de originele plastic hendel nog liggen, dus 's avonds thuisgekomen die gemonteerd. Super, alles werkt weer...lijkt het. Na een kort ritje wil de deur van binnen niet meer open. Via een klauterpartijtje over de pook rechts uitgestapt. Wat ik ook probeer, de deur blijft hermetisch gesloten. Een Saab nemen ze in ieder geval niet zomaar mee! Dankzij hulp van dit forum is dit gelukkig ook opgelost, al zag ik de bui wel even hangen. :bow: Volgens de dealer waren er twee oplossingen: of een gat zagen aan de buitenkant of een gat zagen aan de binnenkant. :?
Intussen via Jeroengsi een nieuwe chromen hendel gescoord en gemonteerd: thanks!

viewtopic.php?f=7&t=137112&p=1494634#p1494634" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet, Rein

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » wo 05 feb, 2014 23:17

;-|+ Dat was de eerste reactie afgelopen vrijdag! Na de eerder genoemde drie defecten dacht ik dat ik wel even genoeg tegenslagen had gehad. Maar de zichzelf herstelde deadlock telde klaarblijkelijk niet meer mee en dus was er ruimte voor een nieuwe tegenslag: een scheur in mijn voorruit ;-(+

Afbeelding

Nadere inspectie doet blijken dat de oorzaak behoorlijk wat roest is, wat zich onder het glas manifesteert, die dus alleen bereikbaar is door de ruit te demonteren. Helaas is een 16 jaar oude auto niet WA+ verzekerd, maar even sneupen op het wereldwijde net leert dat de prijzen me meevallen. Over een week komt er dus een nieuw raampje in, waarbij tegelijk de roest wordt aangepakt door een autoschadebedrijf. Geen zin om over een jaartje of wat weer tegen roest aan te kijken.

Keep you posted,

Rein

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » vr 21 feb, 2014 16:33

De afspraak is gemaakt, maandag gaat Daffy uit logeren bij de plaatwerker: raam demonteren, roest aanpakken (nieuw stukkie erin..), gelijk ook het kleine plekje rechts achter meenemen en nieuw glas erin.

Afbeelding

Vrijdag weer ophalen. Ben benieuwd!

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » di 11 mar, 2014 12:35

Daffy is weer terug, alle schade hersteld. De oorzaak was duidelijk: een eerder vervangen voorraam was met veels te weinig kit gemonteerd, waardoor vocht ruim baan had. De sponning is geheel ontroest, enkele nieuwe stukkies zijn ingelast en alles is weer gespoten in Black 170. Vervolgens weer een nieuw Pilkington-glaasje gemonteerd met nieuwe rubbers.

Afbeelding

Omdat de spuiter toch bezig was, heeft hij ook maar gelijk het paneeltje rechts achter meegenomen. Hier zat een vervelend roestplekje op en een paar deukjes. Al met al vakwerk voor een alleszins aceptabel tarief! Zeer tevreden!

Afbeelding

Groet, Rein

Evoman
Geregistreerd lid

Bericht door Evoman » di 11 mar, 2014 15:12

Ziet er strak uit! Kapje naar beneden en genieten.

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » ma 24 mar, 2014 8:36

Zaterdag 24 maart 2012, na een lange tocht van zuid naar noord Nederland Daffy gevonden in Urk. Vandaag dus alweer twee jaar geleden. En na twee jaar nog steeds happy, vooral als de kap weer eens naar beneden kan. :O:

Afbeelding

Rein

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » za 29 mar, 2014 22:07

Gisteren nog een cadeautje van de spuiter ontvangen. Een oud dashboard prachtig hoogglans zwart 170 gespoten! Natuurlijk meteen gemonteerd, en de nodige foto's gemaakt. Eindelijk ook het defecte tellerlampje kunnen repareren. Viel me alleszins mee, qua de- en montage. Ook de ventilatieroosters waren een eitje dankzij een paar stukjes ijzerdraad waarmee de roosterdelen eerste aan elkaar geborgd werden alvorens het geheel te demonteren.

Afbeelding
oud en oud in een nieuw jasje.

na demontage van radio-unit, SID, schakelaars en frames zijn de schroeven zichtbaar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En kan het dash eruit
Afbeelding

Een plekje zoeken voor de LPG indicatie
Afbeelding

En gemonteerd!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vooral de meegespoten roosters zien er mooi uit. Bij de houten dashjes zie je vaak dat dit gewoon grijs gebleven is, waardoor het er net niet mooi uit ziet. (uiteraard mogen smaken verschillen)
Afbeelding

12 april live te aanschouwen bij Jeroengsi!

Groet, Rein

Evoman
Geregistreerd lid

Redi's 9-3 Cabrio 1998

Bericht door Evoman » za 29 mar, 2014 22:23

Zit er copyright op dit idee Rein? Wat staat dit mooi zeg!

Eigenlijk nog een mooi dubbel DIN systeem er in.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » zo 30 mar, 2014 1:03

Goed om eens te zien hoe dat eruit ziet, ik ben zelf met eenzelfde projectje bezig. Afgelopen zomer helaas dramatisch gefaald (verf hechtte niet) en nog niet de moed gehad om het weer op te pakken.. Als ik dit zo zie moet ik dat maar snel doen, ziet er mooi uit!

Gesloten