Nairua's 9-3 SS 2.0T Aero

2002-2012
Plaats reactie
Nairua
Donateur
Donateur

Re: Nairua heeft weer een 9-3 SS 2.0T Aero

Bericht door Nairua » ma 31 mei, 2010 20:15

koning020 schreef: bovenop de 5,5 vlaamse euro'tjes komen nog zo'n 1,9k hollandse bpm euro's: 7,4k. tegen deze prijs koopt u geen gelijkwaardige 9-3 aero terug in ons vlakke land. meenemen dus!
Zal ik ook zeker doen! :-)

carlsson
Geregistreerd lid

Re: Nairua's SS 2.0T Aero (MY03)

Bericht door carlsson » di 01 jun, 2010 1:46

Je moet eens kijken op http://www.saabunited.com" onclick="window.open(this.href);return false; , een vriend van Swade krijgt daar een tuning met een Maptuner. Die heeft trouwens nog wat extra functies waaronder het ijken van de kilometer teller. Het voordeel van Maptun is dat ze veel stages hebben, nadeel het zijn geen echte prijs-stunters, zeker niet bij de bijbehorende hardware. Maar kwaliteit heeft zijn prijs, nu maar hopen dat de euro niet te veel devalueerd, want die Zweden willen uiteraard in Zweedse kronen afrekenen :cry:
Trouwens in Aalter zit toch ook die klassiekerfarm, daar hebben ze vaak interessante exoten, om wat bij GM te blijven, dan is een Bitter een goedkope wagen met Opel techniek.
Daar zou je eens een 24 kleps bi-turbo motor van de Opel Omega Lotus in moeten leggen, dat zou tot mooie resultaten leiden met dat scherp gesneden koetswerk.

walter820
Geregistreerd lid

Bericht door walter820 » do 01 jul, 2010 19:22

Al sik het goed begrijp heb je zelf een cruise control hendel geplaatst. Kinderspel of toch wat sleutel ervaring nodig? Het is nu niet dat ik 2 linker handen heb maar ik ben dan weer ook geen autotechnieker. Heb een cruise control hendel besteld. Nu enkel nog (laten) plaatsen en aanmelden.

kosopoel
Geregistreerd lid

Bericht door kosopoel » do 01 jul, 2010 21:14

Ik heb pas een cruise control hendel geplaatst.
Dacht dat ik alle stuurkappen moest demonteren maar dat bleek niet nodig.
Het was simpel een kwestie van een ruk aan de oude hendel en de nieuwe erin drukken.
En wat schetste mijn verbazing, hij werkte meteen, dus niets aanmelden met de Tech. :D :D :lol: :lol:

Nairua
Donateur
Donateur

Re:

Bericht door Nairua » vr 02 jul, 2010 12:21

walter820 schreef:Al sik het goed begrijp heb je zelf een cruise control hendel geplaatst. Kinderspel of toch wat sleutel ervaring nodig? Het is nu niet dat ik 2 linker handen heb maar ik ben dan weer ook geen autotechnieker. Heb een cruise control hendel besteld. Nu enkel nog (laten) plaatsen en aanmelden.
Plaatsen kun je heel gemakkelijk zelf doen. Het enige is dat de cc meestal aangemeld moet worden met tech II.

walter820
Geregistreerd lid

Bericht door walter820 » vr 02 jul, 2010 18:26

Is daar ergens een handleiding voor te vinden of is het effectief met een ruk de oude er uit en de cruise control hendel er in duwen?

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » vr 02 jul, 2010 22:20

walter820 schreef:Is daar ergens een handleiding voor te vinden of is het effectief met een ruk de oude er uit en de cruise control hendel er in duwen?
Heb je je cc al binnen? Net als op je oude hendel zit er een klein gaatje in, daar prik je voorzichtig een dunne schroevendraaier in, daarmee druk je een klein hendeltje weg en tegelijkertijd trek je je oude hendel eruit.

Hoop dat het lukt! :-)

walter820
Geregistreerd lid

Bericht door walter820 » vr 02 jul, 2010 23:37

Die is nog niet binnen, maar alvast bedankt voor de uitleg!

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » do 22 jul, 2010 19:27

Vandaag zijn eindelijk de veren en de remleidingen geplaatst. Of ja, deels. Er was een rubber dusdanig versleten dat deze vervangen moest worden. Kon er vandaag niet meer aankomen dus heeft m'n mannetje bij 3 wielen de vering/remleidingen geplaatst.

Kan me niet voorstellen dat dit de wegligging ten goede komt, vooral omdat hij ook nog uitgelijnd moet worden. Maar goed, hopen dat die rubbers snel binnen komen... :-)

EDIT: Rubbers binnen, problem solved.

Nairua
Donateur
Donateur

Onderdeelnummer?

Bericht door Nairua » di 27 jul, 2010 0:38

Weet iemand het onderdeelnummer/benaming van deze bout? Ergens onderin afgebroken. :-/

Afbeelding

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 27 jul, 2010 2:25

Dat is een verstelbare bout waarmee de onderste draagarm van de achterwiel ophanging mee aan het (sub)chassi vast zit.
Om de achterste veer te lossen kun je beter de bout waarmee de aluminium draagarm aan het ashuis is bevestigd los maken, dat is namelijk een gewone bout.
De bout op de foto is een speciale stelbout om het toespoor en/of het camber in te stellen.

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » di 27 jul, 2010 2:53

Merci!
:O:

Caracalla
Geregistreerd lid

Bericht door Caracalla » di 27 jul, 2010 22:52

klinkt toch niet zo gezond als die er gewoon uit valt? :P

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » di 27 jul, 2010 23:12

Heb je wel meteen een upgrade voor je Reaxs-meesturende achterwielen :twisted:

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » di 27 jul, 2010 23:21

Caracalla schreef:klinkt toch niet zo gezond als die er gewoon uit valt? :P
Afgebroken e!

Hoe zit het trouwens met je cai project? Vraag het efkes omdat ik het lumineuze idee heb de BSR/JR OptiFlow te combineren met de Simota.

Plaats reactie