Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sa93Ve
Geregistreerd lid

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door Sa93Ve » zo 31 dec, 2023 12:44

Hij heeft in ieder geval koffie die te pruimen is en verder is het een hele aardige kerstman ondernemer waar je prima terecht kan voor onderdelen of reparaties. Ik spreek uit ervaring :D

Gebruikersavatar
Fredje65
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door Fredje65 » zo 31 dec, 2023 23:08

RonnieW schreef:
di 26 dec, 2023 23:45
Koop geen V6, wat een ellende.
Schenk geen aandacht aan degenen die het van horen zeggen hebben en dan op het forum de deskundige lopen uit te hangen.
Geniet van je mooie v6!

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door RoelandV » ma 01 jan, 2024 0:27

ico9-3 schreef:
di 26 dec, 2023 23:17
Een euvel met de v6 is nog niet genoemd. Er is geen nieuwe benzinepomp meer te krijgen. Toch niet origineel, en degene die wel te krijgen is geeft na 4000km de geest....
Daar heb je weer een opmerking van iemand die denkt "ik roep ook maar eens wat".
Er is een originele SAAB reparatieset verkrijgbaar voor de B284:

Afbeelding

Bron: https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... RD93183433

Gebruikersavatar
MVE
Geregistreerd lid

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door MVE » ma 01 jan, 2024 2:05

RonnieW schreef:
di 26 dec, 2023 23:45
Koop geen V6, wat een ellende.
Neem het niet zo persoonlijk…

De V6 is duurder in onderhoud (feit) en heeft dat strikter nodig (mening).

De V6 is ook onzuiniger (feit) en een gavere ervaring om mee te rijden (mening).

Gebruikersavatar
ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door ico9-3 » ma 01 jan, 2024 11:35

RoelandV schreef: Daar heb je weer een opmerking van iemand die denkt "ik roep ook maar eens wat".
Er is een originele SAAB reparatieset verkrijgbaar voor de B284:

Afbeelding

Bron: https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... RD93183433
Ik heb het van een bekende saabgarage die al maanden een auto niet kan herstellen. En hij koopt ook bij RenD

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door RoelandV » ma 01 jan, 2024 14:12

@Ice9-3: heb je het nou over een Saabgarage of over een Slaapgarage.. :D :D

By the way: we hebben zelf in het verleden drie jaar lang een Saab 9-3 2.8T V6 gehad.
Toen hij wegging stond er meer dan 340.000 km op de teller en hij rijdt bij de nieuwe eigenaar
nog steeds als een zonnetje.

Heb wel een serieus advies:
1. Koop een Saab 9-3 2.8T V6 tot en met modeljaar 2007 (250 pk)
2. Controleer regelmatig de twee slangetjes tussen de motor en het expansievat
3. Vervang op tijd de bobines en de bougies
4. Wacht met wegrijden totdat het toerental gezakt is

De kans op problemen is groter bij een 2.8T V6 vanaf Modeljaar 2008.

Gebruikersavatar
ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door ico9-3 » ma 01 jan, 2024 14:30

Het is Ico, en het is een Saab garage. Ze zien daar heus wat meer V6 dan jij. Niet altijd geloven hoe dingen aangekondigd worden ;)

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » do 04 jan, 2024 17:54

In het kader van verbruik heb ik besloten geen V6 te nemen. Dan blijft de 2.0T, de 2.0t en de 1.8t over.

Ik ga morgen een hele mooie 1.8t Hirsch Griffin bekijken. Ik heb echter gehoord dat deze motor niet zo betrouwbaar is. Dan zou de 2.0T de meest interessante kunnen zijn, omdat deze wat dichterbij de V6 komt qua vermogen.

Ik hoor graag jullie mening over de 1.8t.

Gebruikersavatar
caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door caspar » do 04 jan, 2024 21:10

1.8 t en 2.0t zijn hetzelfde, enkel andere mapping.

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » do 04 jan, 2024 21:15

caspar schreef:
do 04 jan, 2024 21:10
1.8 t en 2.0t zijn hetzelfde, enkel andere mapping.
Okay, Thx en t.o.v. de 2.0T?

Gebruikersavatar
caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door caspar » do 04 jan, 2024 21:16

frits 9-3 schreef:
do 04 jan, 2024 21:15
Okay, Thx en t.o.v. de 2.0T?
Wat verschillen met turbo’s, maar de basis is hetzelfde.

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » do 04 jan, 2024 22:32

Inmiddels het nodige gevonden en gelezen. Het blijkt dat de 1.8i de mindere is.

Gebruikersavatar
ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door ico9-3 » do 04 jan, 2024 23:06

Je vermeldt een Griffin. Er is nog een andere 2.0T motor in de 93 gelegd. Namelijk in de laatste griffin reeks van 2012. De aero had dan de 2.0T die ook in de 9-5ng gelegd is. Deze is echt een andere motor! Leuk, maar gevoeliger op andere plaatsen.

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » do 04 jan, 2024 23:17

ico9-3 schreef:
do 04 jan, 2024 23:06
Je vermeldt een Griffin. Er is nog een andere 2.0T motor in de 93 gelegd. Namelijk in de laatste griffin reeks van 2012. De aero had kans op de 2.0T die ook in de 9-5ng gelegd is. Deze is echt een andere motor! Leuk, maar gevoeliger op andere plaatsen.
Goed om te weten, dank! Deze Griffin is ouder.

Gebruikersavatar
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cabrio kriebels vanaf bouw jaar 2008

Bericht door frits 9-3 » zo 07 jan, 2024 0:15

En de zoektocht gaat verder. Kon er niet op inruilen, particuliere verkoop.

En intussen is de kogel is door de kerk. Ik heb besloten afscheid te gaan nemen van mijn hele mooie XC 70 D4 met veel opties en weinig km's voor een hele mooie, nette Caab van 2010 / 2011 met een heel net interieur. Maar eens zien wat dit gaat worden.

Plaats reactie