Heb trouwens geprobeerd de sensoren los te maken, het boutje wilde er uit zonder af te breken maar de sensor zelf zat muurvast. Daar begin ik niet aan als amateur zonder brug en fatsoenlijk gereedschap dus dan blijft over de kabelfix optie.
Toen ik aan de kabel rommelde wat het definitieve einde van de ABS inluidde heb ik alleen een beetje tegen het zichtbare stukje kabel aangeduwd, het stukje tussen de sensor en waar hij de draagarm in verdwijnt. Dus als ik de stekker er af haal en de kabel er via de sensorkant uit trek, waarom zou ik hem dan halverwege door moeten snijden als de breuk wellicht vlak bij de sensor zit? Bovenden lijkt me zo'n terugtrekactie met nogal wat buigen en andere kabelstress gepaard gaan, dus als die kabels echt zo verweerd zijn als je zegt dan gaat hij wel stuk al was hij dat nog niet. Dan moet je haast de hele kabel vervangen en hem er vlak bij de sensor aan solderen. Dat moet dan een hele goede krimpkous zijn die de las droog moet houden, die bevindt zich dan immers buiten in de open lucht....
Hoe dan ook, om de plaats van de breuk vast te kunnen stellen moet er een betrouwbare ohm-meting mogelijk zijn anders vind je hem niet. Heb deze meter wel gebruikt om een fout in de centrale vergrendeling van de 900 te vinden en toen werkte hij gewoon normaal dus waarom nu niet. Heb hem sindsdien weinig meer gebruikt maar kan kijken wat voor batterijtjes er in zitten, misschien toch stiekem leeggelopen in de tussentijd ook al lag hij op de plank.
Dit is overigens mijn multimeter: