Goudse Saabs
-
sjaakdaak
- Donateur

Re: Goudse Saabs
Die wiki-pagina heb ik ook al eens gezien en dat was een beetje halfslachtig in mijn geheugen achtergebleven. Ik ben bang dat dit een leuk verhaal gaat worden....
De jongste Stolk zegt altijd dat hij overal aan kan komen. Dat gaan we maar eens testen.
-
Menno
- Geregistreerd lid
Is gemakkelijk uit elkaar te houden hoor, de 1.85 en het B-blok: eerste heeft een smaller grijs kleppendeksel, tweede meer broodtrommel formaat en zwart. Of kan je niet bij de auto?
-
sjaakdaak
- Donateur

Is dit een 1854?

en dan dit een B20?

In dat geval gloort er toch wel wat hoop aan de koude horizon.
en dan dit een B20?
In dat geval gloort er toch wel wat hoop aan de koude horizon.
-
sjaakdaak
- Donateur

Kijk, dat is goed nieuws. Mijn hartje maakte een kleine sprong tussen de zwartgeteerde longen.
Nu de financiële situatie even inschatten, de kop in het zand steken en hopen dat er geen girale lijken uit de kast donderen. Dan alle benodigdheden bijeen sprokkelen in digitale winkelmandjes en vervolgens eens laten zien hoe er in het Goudse omgegaan wordt met guerillapraktijken. Ik voel Robberts handen al jeuken. Hoop alleen dat hij over de nodige kennis beschikt. De Haynes is helder geschreven, maar sommige dingen kan ik alleen leren als ik ze een keer gezien heb.
Nu de financiële situatie even inschatten, de kop in het zand steken en hopen dat er geen girale lijken uit de kast donderen. Dan alle benodigdheden bijeen sprokkelen in digitale winkelmandjes en vervolgens eens laten zien hoe er in het Goudse omgegaan wordt met guerillapraktijken. Ik voel Robberts handen al jeuken. Hoop alleen dat hij over de nodige kennis beschikt. De Haynes is helder geschreven, maar sommige dingen kan ik alleen leren als ik ze een keer gezien heb.
-
Robbert
- Donateur (6x)

Mijn kennis op het gebied van koppakkingen is niet groot. Wil je helpen.
-
sjaakdaak
- Donateur

That's the spirit! Ik heb de kleine al uitgelegd dat hij Buurman en Buurman in het echt gaat zien. Heel moeilijk kan het eigenlijk niet zijn en volgens mij is het voor geïnteresseerde hobbysleutelaars wel een goed te behappen uitdaging. Haast heeft de klus gelukkig niet, dus we kunnen indien een falen zich aandient altijd nog met hangende pootjes bij de Haagse brigade aankloppen.
-
gfgf
- Donateur (2x)

Tegen de tijd dat je denkt: "de kop is eraf" ben je halverwege,,,
-
sjaakdaak
- Donateur

Ik heb inmiddels het aardige Saab 99 1969-74 Autobook (The autobook series of workshop manuals) van Kenneth Ball al een stukje doorgelezen.

Leuk boek, vooral ook omdat erin staat hoe je een dynamo weer aan de praat kunt krijgen en hoe een carburateur gereviseerd kan worden.
Ik kan straks ook weer veilig de weg op, want op mijn nieuwe telefoon staat nu een digitale GPS snelheidsmeter

Leuk boek, vooral ook omdat erin staat hoe je een dynamo weer aan de praat kunt krijgen en hoe een carburateur gereviseerd kan worden.
Ik kan straks ook weer veilig de weg op, want op mijn nieuwe telefoon staat nu een digitale GPS snelheidsmeter
-
sjaakdaak
- Donateur

Ik meld me ook weer eens. Lopen en sleutelen gaan nauwelijks helaas. Mijn rug is officieel overbejaard, terwijl de rest van mij pas vijfendertig jaren telt. Rijden en denken gaan nog redelijk gelukkig. Dit weekend ben ik bij mijn pleegzusje geweest. Ze woont in Ellecom (ergens boven Arnhem) en zij en haar man hebben ook nog wat old-timers staan.We zijn daarom met Blauwe Pijl op stap gegaan. Van een parkeerplek wegkomen is dramatisch wegens het ontbreken van stuurbekrachtiging en het gevoel dat ik dan in twee stukken scheur, maar rijden gaat heerlijk. De temperatuurmeter loopt alleen heel hoog op als ik net weg ben. Koppakking is waarschijnlijk OK, maar de thermostaat is hemelen. Als hij eindelijk eens open gaat is verder ook alles prima. 8 Euro in plaats van 100 en tien minuten in plaats van een dag, tel uit je winst!
De uitlaat hangt aan de veel te lange rubbers van een 900, maar dat kan ik ook nog oplossen. Dat moet ik wel doen voordat ik de demper eens kwijt raak achter zo'n idiote snelheidsbeperkende puist in de straat.
Rotter is: de gaten vallen er wel in, omdat de lak poreus lijkt en er kennelijk geen primer is gebruikt. Dat wordt een klusje voor als ik weer rechtop kan staan. De lasser kan ook weer een weekje biefstuk eten gok ik.
De uitlaat hangt aan de veel te lange rubbers van een 900, maar dat kan ik ook nog oplossen. Dat moet ik wel doen voordat ik de demper eens kwijt raak achter zo'n idiote snelheidsbeperkende puist in de straat.
Rotter is: de gaten vallen er wel in, omdat de lak poreus lijkt en er kennelijk geen primer is gebruikt. Dat wordt een klusje voor als ik weer rechtop kan staan. De lasser kan ook weer een weekje biefstuk eten gok ik.
-
sjaakdaak
- Donateur

Valt mee hoor. Gewoon doorgaan, zeg ik. Las ik nou dat jij ouwe Kees in de ban hebt gedaan? Jammer, en dat terwijl een fontein met dit weer nou net zo'n meerwaarde zou zijn. Ik had juist een zuigend geluid toen ik de dop losdraaide. Blauwe Pijl doet ongeveer 1:200, koelwater op kilometers. Als ik de choke voor de verandering eens niet vergeet is het benzineverbruik niet meer dan dat van de 900.
-
Alexander
- Geregistreerd lid
Is er een einde gekomen aan het verblijf van deze 99 in Gouda? Staat te koop bij Tinga.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldt ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldt ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;