Show je vakantie combinatie

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Show je vakantie combinatie

Bericht door postma » za 22 aug, 2020 8:33

Deze auto is uitgevoerd met een automaat dsg 7 versnellingen en met 85 km p/u en 2000 toeren vindt ik niet echt hoog.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 22 aug, 2020 14:21

Ik heb het natuurlijk over de toeren die je maakt bij het optrekken. Maar goed, je hebt geen 'koppeling' als zodanig. Weet niet hoe het zit met slijtage aan automaatbakken in die zin.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » za 22 aug, 2020 15:21

Het zijn zowaar twee koppelingen niet? Daarnaast heb ik altijd begrepen dat het voor een bak schadelijker is een hoog koppel te moeten verwerken dan hoge toeren, dus in die zin zou het juist beter zijn meer toeren te draaien dan minder, maar dan met een relatief hoog koppel en turbodruk.

Ik zou me meer zorgen maken om de levensduur van de turbo dan de automaat, omdat de turbo het kleinere slagvolume van de motor meer moet compenseren dan bij een 2 of 3 liter motor.

Verder lijkt het me geen gekke auto, maar ik zou Saab niet vaarwel kunnen zeggen. Ik snap echter wel dat dit anders is wanneer je niet meer dan één auto kan/wil aanhouden en de familie iets moderners wil.

postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door postma » za 22 aug, 2020 16:00

Ik rij natuurlijk niet het hele jaar met de caravan, dus met de slijtage zal het wel mee vallen, denk ik, daarbij komt nog bij dat het een lease auto is, dus heb geen zorgen, moet mij alleen zorgen maken dat er genoeg benzine in zit :D :D

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » zo 23 aug, 2020 7:35

Henk-Jan schreef:
za 22 aug, 2020 15:21
Daarnaast heb ik altijd begrepen dat het voor een bak schadelijker is een hoog koppel te moeten verwerken dan hoge toeren, dus in die zin zou het juist beter zijn meer toeren te draaien dan minder, maar dan met een relatief hoog koppel en turbodruk.
BIj een handbak gaat het om de slijtage van het schakelen bij hoge toeren. Maar dit is een niet alleen een automaatbak, maar ook nog een leasebak. Dus het maakt niet uit. :wink:

MichaV
Geregistreerd lid

Bericht door MichaV » zo 23 aug, 2020 9:04

Onze combinatie de afgelopen 3 weken in Zuid-Frankrijk: Tesla Model 3 + vouwwagen Cabanon Mercury

De 9-3 Cabrio hebben we twee weken voor onze vakantie gekocht. De trekhaak was nog niet gereed, maar wellicht volgend jaar daarmee :D

Afbeelding

Appiej
Geregistreerd lid

Bericht door Appiej » zo 23 aug, 2020 22:43

In Airolo onderaan de Gotthardpas. 3 man met bagage en racefietsen was nog goed te doen ondanks de beperkte kofferbak

Afbeelding

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » ma 24 aug, 2020 15:00

Op pad met de sleurhut... :D

Afbeelding

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » vr 28 aug, 2020 7:51

ralphdewit@live.nl schreef:
vr 21 aug, 2020 13:13
Hierbij mijn vakantie combi, nog steeds erg blij mee.
Terug uit Italië de San Bernardinopas gereden, machtig mooi.
Afbeelding
Respect! Shell is blij met je.
5.3 liter in de Saab en 4.3 v6 in de boot?

ralphdewit@live.nl
Geregistreerd lid

Bericht door ralphdewit@live.nl » vr 28 aug, 2020 12:20

Klopt helemaal Rutger, ach, een hobby mag(moet) geld kosten toch?
En stap nog steeds met een big smile in en uit mijn 9-7.
Heerlijk om die tor te horen brommen op zo,n pas.
V6 in de boot gaat als het goed is ook gewisseld worden voor een V8 maar dan een 5,7 liter.

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » vr 28 aug, 2020 23:02

Onderweg naar het Gardameer op nieuwe Eibach veren, Koni sport dempers, Alu 36's en Primacy 4's. Morgen heerlijk de Fernpass en dan secundair verder zoeven. Met bijzondere dank aan Sapphire voor de last minute onderstelwissel die deze vakantie nog fijner maakt. Deze auto rijdt echt als een droom...
Afbeelding

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » za 29 aug, 2020 8:49

Voor volgend jaar zit het idee van een week Normandië weer in het achterhoofd. Als de koppakking vervangen is en het werkt allemaal zoals het heurt, is de Caab natuurlijk een mooie vakantie-auto:

Afbeelding

Maar ja, je wil toch een paar doosjes appelsap mee terug nemen, dus een beetje ruimte is dan wel handig. Gelukkig heb ik dat ook beschikbaar:

Afbeelding

:O:

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » za 29 aug, 2020 13:58

:?: De 9-3 is weer weg ? Ik heb blijkbaar wat gemist.......

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 25 sep, 2020 21:26

Heb ik als eerste van het seizoen de sneeuw te pakken? :lol:
De nieuwe Vredensteins M+S *bergje*sneeuwvlok zitten er geen moment te vroeg op.

Afbeelding

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 25 sep, 2020 21:39

Mooi moment om op de terugweg nog even een rondje te skiën. :wink:

@ Jungleman; Wat is er gebeurd dat je zo snel klaar was met de 9-3 Estate en een E90 gekocht hebt?

Plaats reactie