Show je vakantie combinatie
-
postma
- Donateur (5x)

Re: Show je vakantie combinatie
Deze auto is uitgevoerd met een automaat dsg 7 versnellingen en met 85 km p/u en 2000 toeren vindt ik niet echt hoog.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Ik heb het natuurlijk over de toeren die je maakt bij het optrekken. Maar goed, je hebt geen 'koppeling' als zodanig. Weet niet hoe het zit met slijtage aan automaatbakken in die zin.
-
Henk-Jan
- Donateur

Het zijn zowaar twee koppelingen niet? Daarnaast heb ik altijd begrepen dat het voor een bak schadelijker is een hoog koppel te moeten verwerken dan hoge toeren, dus in die zin zou het juist beter zijn meer toeren te draaien dan minder, maar dan met een relatief hoog koppel en turbodruk.
Ik zou me meer zorgen maken om de levensduur van de turbo dan de automaat, omdat de turbo het kleinere slagvolume van de motor meer moet compenseren dan bij een 2 of 3 liter motor.
Verder lijkt het me geen gekke auto, maar ik zou Saab niet vaarwel kunnen zeggen. Ik snap echter wel dat dit anders is wanneer je niet meer dan één auto kan/wil aanhouden en de familie iets moderners wil.
Ik zou me meer zorgen maken om de levensduur van de turbo dan de automaat, omdat de turbo het kleinere slagvolume van de motor meer moet compenseren dan bij een 2 of 3 liter motor.
Verder lijkt het me geen gekke auto, maar ik zou Saab niet vaarwel kunnen zeggen. Ik snap echter wel dat dit anders is wanneer je niet meer dan één auto kan/wil aanhouden en de familie iets moderners wil.
-
postma
- Donateur (5x)

Ik rij natuurlijk niet het hele jaar met de caravan, dus met de slijtage zal het wel mee vallen, denk ik, daarbij komt nog bij dat het een lease auto is, dus heb geen zorgen, moet mij alleen zorgen maken dat er genoeg benzine in zit

-
Steve-O
- Donateur (8x)

BIj een handbak gaat het om de slijtage van het schakelen bij hoge toeren. Maar dit is een niet alleen een automaatbak, maar ook nog een leasebak. Dus het maakt niet uit.Henk-Jan schreef: ↑za 22 aug, 2020 15:21Daarnaast heb ik altijd begrepen dat het voor een bak schadelijker is een hoog koppel te moeten verwerken dan hoge toeren, dus in die zin zou het juist beter zijn meer toeren te draaien dan minder, maar dan met een relatief hoog koppel en turbodruk.
-
MichaV
- Geregistreerd lid
Onze combinatie de afgelopen 3 weken in Zuid-Frankrijk: Tesla Model 3 + vouwwagen Cabanon Mercury
De 9-3 Cabrio hebben we twee weken voor onze vakantie gekocht. De trekhaak was nog niet gereed, maar wellicht volgend jaar daarmee

De 9-3 Cabrio hebben we twee weken voor onze vakantie gekocht. De trekhaak was nog niet gereed, maar wellicht volgend jaar daarmee
-
Appiej
- Geregistreerd lid
-
rutgerreinier
- Donateur

Respect! Shell is blij met je.ralphdewit@live.nl schreef: ↑vr 21 aug, 2020 13:13Hierbij mijn vakantie combi, nog steeds erg blij mee.
Terug uit Italië de San Bernardinopas gereden, machtig mooi.
![]()
5.3 liter in de Saab en 4.3 v6 in de boot?
-
ralphdewit@live.nl
- Geregistreerd lid
Klopt helemaal Rutger, ach, een hobby mag(moet) geld kosten toch?
En stap nog steeds met een big smile in en uit mijn 9-7.
Heerlijk om die tor te horen brommen op zo,n pas.
V6 in de boot gaat als het goed is ook gewisseld worden voor een V8 maar dan een 5,7 liter.
En stap nog steeds met een big smile in en uit mijn 9-7.
Heerlijk om die tor te horen brommen op zo,n pas.
V6 in de boot gaat als het goed is ook gewisseld worden voor een V8 maar dan een 5,7 liter.
-
DV 9-3
- Donateur

Onderweg naar het Gardameer op nieuwe Eibach veren, Koni sport dempers, Alu 36's en Primacy 4's. Morgen heerlijk de Fernpass en dan secundair verder zoeven. Met bijzondere dank aan Sapphire voor de last minute onderstelwissel die deze vakantie nog fijner maakt. Deze auto rijdt echt als een droom...

-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Voor volgend jaar zit het idee van een week Normandië weer in het achterhoofd. Als de koppakking vervangen is en het werkt allemaal zoals het heurt, is de Caab natuurlijk een mooie vakantie-auto:

Maar ja, je wil toch een paar doosjes appelsap mee terug nemen, dus een beetje ruimte is dan wel handig. Gelukkig heb ik dat ook beschikbaar:

Maar ja, je wil toch een paar doosjes appelsap mee terug nemen, dus een beetje ruimte is dan wel handig. Gelukkig heb ik dat ook beschikbaar:

-
Gårdarket
- Donateur (5x)

-
jelger
- Geregistreerd lid
Heb ik als eerste van het seizoen de sneeuw te pakken?
De nieuwe Vredensteins M+S *bergje*sneeuwvlok zitten er geen moment te vroeg op.

De nieuwe Vredensteins M+S *bergje*sneeuwvlok zitten er geen moment te vroeg op.

-
Henk-Jan
- Donateur

Mooi moment om op de terugweg nog even een rondje te skiën.
@ Jungleman; Wat is er gebeurd dat je zo snel klaar was met de 9-3 Estate en een E90 gekocht hebt?
@ Jungleman; Wat is er gebeurd dat je zo snel klaar was met de 9-3 Estate en een E90 gekocht hebt?