Wel onder een andere naam omdat de mods mijn nickname niet terug willen geven!
Nu om maar meteen even met de deur in huis te vallen meteen een vraag:
Hoeveel toeren stationair draait een trionic 5 systeem als je als je alles afsluit op het inlaatspruitstuk behalve vlinderklep?
Ben al een tijdje hierna opzoek om mijn gasklephuis eens echt volgens specificaties af te stellen maar tot heden geen succes.
Er staat mij iets van bij (is al weet paar jaartjes geleden dat ik de ombouw gedaan heb) dat dit tussen de 650 en 750 rpm moet zijn maar weet niet meer of dit met alle aansluitingen op het inlaatspruitstuk dicht is en deze info wel echt klopt.
Het zou in een Hayes 9000 boek wel kunnen staan maar heb ik niet voor handen.
Krizzie: hoe is het afgelopen met het stotteren tussen de 2200 en 2700 rpm bij constante snelheid!? Iets van een injector niet goed las ik ergens?
Heb hier ook een beetje last van maar kan bij mij niet aan injectoren liggen want heb ze getest met een liter remreiniger per injector. Vernevelen allemaal hetzelfde en opbrengst is ook hetzelfde.
Ik kan in deze cells een maximale vervroeging van 28 graden draaien om me er niet aan te storen. Er rijden classics T5ed met 38 graden vervroeging in deze cells dus iets klop er niet helemaal. Ik merk wel dat hij misfired als de lamda naar lean (afr 16,5) gaat. Met de lamda uit en hij loopt op de VE map (14.7 afr lamda 1) heeft hij er dan ook geen last van. Beetje gevoelig voor arm lopen ofzo. Ik zal nog eens testen zonder lamda en een 900 B204R vacuum gebied kolommen ontstekingsmap
Mocht iemand suggesties hebben dan hoor ik het graag!
Helaas is ecuproject.com en saabrally.com niet meer, hiermee is erg veel kennis en info veloren gegaan.
Ik zie dat er ook veel foto's op de forum,s niet meer worden weergegeven. Erg jammer dit!