Tuning en verantwoordelijkheden / afsplitsing van E85

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
kalsoi
Geregistreerd lid

Re: Tuning en verantwoordelijkheden / afsplitsing van E85

Bericht door kalsoi » wo 09 mar, 2011 11:34

Tenfour schreef:Interessant topic. Ik lees meningen over vermogen, remmen, schokbrekers, bestuurders, APK, maar ik lees weinig over het contact met de weg. Bij mijn Viggen zijn de banden namelijk de zwakste schakel. Goede prestaties bij droog weer, belabberd bij nat weer. Gaan tuners nu ook bandenadvies verstrekken?

uiteraard
ik heb nix in de pap te brokken als het op banden aankomt, kaz en pieter zeggen, die banden erop anders wordt er niet gereden etc etc, deels uiteraard omdat ik het broertje ben van pieter, maargoed
ze raden meerdere personen aan welke banden ze beter zouden monteren
allemaal afhankelijk van budget, vermogen en slijtage en of het wineter,zomer,of all season banden moeten zijn
uiteraard kan iedereen wheelspin hebben met zijn auto als er slechte banden opzitten, uiteraard zijn er grensen, niet alles grip is te regelen met banden, maar wel veel, en uitlijning,en correcte velgen onder de auto

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » wo 09 mar, 2011 12:33

Als je gewoon zorgt dat je goede banden onder je auto hebt zitten, gewoon goede high performancebanden monteert van de 6 top merken, is er niks aan de hand.
Ik heb ervaring met Dunlop sportmaxx TT, Bridgestone Potenza R050A, en Michelin Pilotsport 2, en ik heb nooit last van verlies van tractie in de 2de versnelling en daarboven.

Houden sommige tuners ook rekening met snelheid codering op de gemonteerde banden? Met het vast zetten van de speedlimiter?

kalsoi
Geregistreerd lid

Bericht door kalsoi » wo 09 mar, 2011 14:55

Coenwagner schreef:Als je gewoon zorgt dat je goede banden onder je auto hebt zitten, gewoon goede high performancebanden monteert van de 6 top merken, is er niks aan de hand.
Ik heb ervaring met Dunlop sportmaxx TT, Bridgestone Potenza R050A, en Michelin Pilotsport 2, en ik heb nooit last van verlies van tractie in de 2de versnelling en daarboven.

Houden sommige tuners ook rekening met snelheid codering op de gemonteerde banden? Met het vast zetten van de speedlimiter?

ik denk het wel, bij toch allemaal toegepast, ook bij mijn vader zijn c350cdi, winterbanden gedaan, en winterprograma aangezet met correct snelheid

ik ben van mening als je iets doed moet je het goed doen, of je moet eraf afblijven, zelfde principe voor mensen die voormij werken,of werken uitvoeren ;)

Bezemwagen
Geregistreerd lid

Bericht door Bezemwagen » wo 09 mar, 2011 15:17

kalsoi schreef:
Coenwagner schreef: Houden sommige tuners ook rekening met snelheid codering op de gemonteerde banden? Met het vast zetten van de speedlimiter?

ik denk het wel, bij toch allemaal toegepast, ook bij mijn vader zijn c350cdi, winterbanden gedaan, en winterprograma aangezet met correct snelheid
Vertel je nu dat je de klanten twee keer per jaar laat terugkomen om de software aan te passen aan de bandenset onder de SAAB :shock:

Dat doet toch niemand, zelfs de dealert/Hirsch niet?

Klinkt me een beetje Roomser dan de Paus.
Al heb ik de keuzemogelijkheid voor winterbanden ook eens in een Alfa gehad, als setting in de boardcomputer. Maar ja, die kwam dan ook net als de Paus, uit Italie..

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » wo 09 mar, 2011 20:45

Coenwagner schreef:Als je gewoon zorgt dat je goede banden onder je auto hebt zitten, gewoon goede high performancebanden monteert van de 6 top merken, is er niks aan de hand.

Dat is vrij simpel Y code, want ik heb nog niet veel Saab's boven de 300 km/u zien rijden en zeker niet erg lang :cry:
Een aardige marge heeft zijn voordelen want het is nog de vraag of zo'n band ook met minder profiel of op wat afwijkende spanning en belading nog aan zijn maximale prestaties komt.
Dus een V code is meestal wat magertjes en een W veelal voldoende.
Omdat ze hopelijk het enige contact met het asfalt zijn moet je daar eigenlijk mee beginnen in combinatie met wat bredere velgen voor de juiste ondersteuning in de bochten.

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » wo 09 mar, 2011 21:41

carlsson schreef:

Dat is vrij simpel Y code, want ik heb nog niet veel Saab's boven de 300 km/u zien rijden en zeker niet erg lang :cry:
Een aardige marge heeft zijn voordelen want het is nog de vraag of zo'n band ook met minder profiel of op wat afwijkende spanning en belading nog aan zijn maximale prestaties komt.
Dus een V code is meestal wat magertjes en een W veelal voldoende.
Omdat ze hopelijk het enige contact met het asfalt zijn moet je daar eigenlijk mee beginnen in combinatie met wat bredere velgen voor de juiste ondersteuning in de bochten.
Ik koop altijd banden met Y codering, omdat een 9-5 met vermogen gewoon over de 270 heen gaat, helaas is mijn 9-5 met Hirsch Software begrenst op 250kmpu.
En klopt dat rijd je niet elke dag.

Bovendien zijn Y banden meestal goedkoper dan banden met een W codering, scheelt meestal een paar euro ofzo.

kalsoi
Geregistreerd lid

Bericht door kalsoi » wo 09 mar, 2011 22:05

Bezemwagen schreef:
kalsoi schreef:
Coenwagner schreef: Houden sommige tuners ook rekening met snelheid codering op de gemonteerde banden? Met het vast zetten van de speedlimiter?

Vertel je nu dat je de klanten twee keer per jaar laat terugkomen om de software aan te passen aan de bandenset onder de SAAB :shock:

Dat doet toch niemand, zelfs de dealert/Hirsch niet?

Klinkt me een beetje Roomser dan de Paus.
Al heb ik de keuzemogelijkheid voor winterbanden ook eens in een Alfa gehad, als setting in de boardcomputer. Maar ja, die kwam dan ook net als de Paus, uit Italie..

dat zeg ik ook niet, ik ga daar toch heen om de andere velgen eronder te leggen, dusja,en aangezien pieter mijn broer is, wil hij mij zo een beetje in het gereel houden
omdat hij niet wil dat ik zoveel te snel zou rijden

bestway
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door bestway » do 10 mar, 2011 1:56

Het wordt steeds gekker hier .................. ;-(+ ;-(+ braak...............

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » do 10 mar, 2011 12:59

bestway schreef:Het wordt steeds gekker hier .................. ;-(+ ;-(+ braak...............
heey
zorg jij maar dat je goed je boot opgeraakt
volgens mij luistert die tweede auto van jou ook goed op het gas pedaal
Afbeelding
jaja :offtopic: als je dit een topic mag noemen te minste

bestway
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door bestway » do 10 mar, 2011 16:27

Je kunt hier ook niets geheimhouden .......... ;-(+ ................ ik wist niet dat jij er een foto van gemaakt hebt.............

Plaats reactie