De restauratie van een 99 uit 1977 met rechts stuur

1967-1984
BenS
Geregistreerd lid

Re: De restauratie van een 99 uit 1977 met rechts stuur

Bericht door BenS » di 15 feb, 2005 21:49

Aanstaande vrijdag moet het gaan gebeuren. Op de bluf met de 99 naar de APK. Ik ben heel erg benieuwd wat de uitslag is. :lol:

Groeten, Ben

panhead
Geregistreerd lid

Bericht door panhead » di 15 feb, 2005 21:58

Succes!

Pieter

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » vr 18 feb, 2005 18:36

Helaas, het mocht niet zo wezen. De 99 is niet goedgekeurd vanwege het remsysteem. Voor zat het allemaal een beetje vast en achter zijn de schijven verroest. Tevens doet de handrem het helemaal niet. Verder een rubbertje van de voorwielophanging gescheurd. Gezien de leeftijd valt het me eigenlijk nog wel mee ook omdat ik nog niks aan de voorremmen had gedaan. Dus nu weer even klussen en dan gaat ie weer terug. Maar eens kijken of ik gelijk alle schijven vernieuw, want dan ben ik er weer een tijdje vanaf.

Groeten, Ben

panhead
Geregistreerd lid

Bericht door panhead » vr 18 feb, 2005 19:23

Dat is jammer. Waar haal jij je onderdelen?

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » za 19 feb, 2005 0:22

De handrem werkt met de zelfde zuiger als de hoofdrem. Als die vast zit dan zal dat best invloed kunnen hebben op de remwerking. Volgens mij heeft Ben voldoende aan een remrevisiesetje.

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » za 19 feb, 2005 14:15

@panhead: Ik denk dat mijn onderdelen bij Elferink vandaan gaan komen. Die lijkt me momenteel het goedkoopste.

@Nike: Ik weet nog niet of het de kabel is. Zodra ik weer in mijn vrije dagen zit ga ik de boel wel eens demonteren.

@Paul99gl83: Het lijkt mij inderdaad dat het een 'gewone'revisie gaat worden dus dan zal het wel loslopen. Ik vervang wel gelijk de blokken denk ik. Als ik het goed begrijp zitten er dus geen aparte schoenen op voor de handrem??

Groeten, Ben

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » za 19 feb, 2005 14:47

BenS schreef: @Paul99gl83: Het lijkt mij inderdaad dat het een 'gewone'revisie gaat worden dus dan zal het wel loslopen. Ik vervang wel gelijk de blokken denk ik. Als ik het goed begrijp zitten er dus geen aparte schoenen op voor de handrem??

Groeten, Ben
Klopt. Er is een (1) zuiger die de blokken op de schijf drukt. Met de voetrem bedien je die zuiger met remvloeistof, en met de handrem mechanisch via een hevel.

Met een beetje mazzel kom ik er dit weekend nog aan toe om mijn LV-klauw te reviseren. Dan zullen foto's volgen. Ben nu met de carb bezig. Beetje misselijk van de benzinedampen, Burp.....

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » wo 30 nov, 2005 1:11

Lange tijd helemaal niets kunnen doen aan de auto, maar ik ga er vanuit dat ik nu langzaam toch een beetje op gang ga komen met de werkzaamheden. Juist nu het weer zo lekker tegenvalt.;-( Of moet ik dan toch eerst maar de garage en de smeerkuil bereikbaar maken??

Groeten, Ben

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 30 nov, 2005 8:07

Dat lijkt me wel handig als je dearage bereikbaar hebt. Met deze kou klust dat wat fijner.

wil16V
Geregistreerd lid

Gevonden

Bericht door wil16V » wo 30 nov, 2005 11:03

Ik heb ook jouw verhaal gelezen zover, jammer dat je hem niet dit jaar al rijdend had.
Succes met renoveren restaureren inderdaad in een garage is het wel beter als buiten ..

Plaats reactie