Groeten, Ben
De restauratie van een 99 uit 1977 met rechts stuur
-
BenS
- Geregistreerd lid
Re: De restauratie van een 99 uit 1977 met rechts stuur
Aanstaande vrijdag moet het gaan gebeuren. Op de bluf met de 99 naar de APK. Ik ben heel erg benieuwd wat de uitslag is.
Groeten, Ben
Groeten, Ben
-
panhead
- Geregistreerd lid
Succes!
Pieter
Pieter
-
BenS
- Geregistreerd lid
Helaas, het mocht niet zo wezen. De 99 is niet goedgekeurd vanwege het remsysteem. Voor zat het allemaal een beetje vast en achter zijn de schijven verroest. Tevens doet de handrem het helemaal niet. Verder een rubbertje van de voorwielophanging gescheurd. Gezien de leeftijd valt het me eigenlijk nog wel mee ook omdat ik nog niks aan de voorremmen had gedaan. Dus nu weer even klussen en dan gaat ie weer terug. Maar eens kijken of ik gelijk alle schijven vernieuw, want dan ben ik er weer een tijdje vanaf.
Groeten, Ben
Groeten, Ben
-
panhead
- Geregistreerd lid
Dat is jammer. Waar haal jij je onderdelen?
-
Paul99
- Geregistreerd lid
De handrem werkt met de zelfde zuiger als de hoofdrem. Als die vast zit dan zal dat best invloed kunnen hebben op de remwerking. Volgens mij heeft Ben voldoende aan een remrevisiesetje.
-
BenS
- Geregistreerd lid
@panhead: Ik denk dat mijn onderdelen bij Elferink vandaan gaan komen. Die lijkt me momenteel het goedkoopste.
@Nike: Ik weet nog niet of het de kabel is. Zodra ik weer in mijn vrije dagen zit ga ik de boel wel eens demonteren.
@Paul99gl83: Het lijkt mij inderdaad dat het een 'gewone'revisie gaat worden dus dan zal het wel loslopen. Ik vervang wel gelijk de blokken denk ik. Als ik het goed begrijp zitten er dus geen aparte schoenen op voor de handrem??
Groeten, Ben
@Nike: Ik weet nog niet of het de kabel is. Zodra ik weer in mijn vrije dagen zit ga ik de boel wel eens demonteren.
@Paul99gl83: Het lijkt mij inderdaad dat het een 'gewone'revisie gaat worden dus dan zal het wel loslopen. Ik vervang wel gelijk de blokken denk ik. Als ik het goed begrijp zitten er dus geen aparte schoenen op voor de handrem??
Groeten, Ben
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Klopt. Er is een (1) zuiger die de blokken op de schijf drukt. Met de voetrem bedien je die zuiger met remvloeistof, en met de handrem mechanisch via een hevel.BenS schreef: @Paul99gl83: Het lijkt mij inderdaad dat het een 'gewone'revisie gaat worden dus dan zal het wel loslopen. Ik vervang wel gelijk de blokken denk ik. Als ik het goed begrijp zitten er dus geen aparte schoenen op voor de handrem??
Groeten, Ben
Met een beetje mazzel kom ik er dit weekend nog aan toe om mijn LV-klauw te reviseren. Dan zullen foto's volgen. Ben nu met de carb bezig. Beetje misselijk van de benzinedampen, Burp.....
-
BenS
- Geregistreerd lid
-
Injectie
- Moderator