Coronavirus: wat zijn de gevolgen voor de Saabwereld?
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Re: Coronavirus: wat zijn de gevolgen voor de Saabwereld?
Ik heb het af gekeken maar ben totaal niet onder de indruk. Sponsoring van de stichting vaccinvrij, voor mij zijn het complotdenkers.
https://www.uu.nl/opinie/waarom-de-anti ... oedrijk-is
-
Killercave86
- Donateur (2x)

Dat dacht ik ook ook altijd! Totdat mijn beide dochters het tegendeel bewezen! Staat ook Iets eerder in dit topic! Dus voor mij nooit meer een medicijn of vaccin!Gårdarket schreef: ↑zo 29 mar, 2020 0:58Ik heb het af gekeken maar ben totaal niet onder de indruk. Sponsoring van de stichting vaccinvrij, voor mij zijn het complotdenkers.
Maar goed daar ging het mij niet om ik poste dit hier omdat ik de visie over carona sterk vond!
-
Efraim
- Geregistreerd lid
Twee kinderen die iets mankeren zegt natuurlijk niks over het wel of niet werken van vaccins.
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Tja, zoals nu gaat de wereld er uit zien als we niet meer vaccineren.
Maar misschien dwalen wel wel af
Maar misschien dwalen wel wel af
-
ReinO
- Donateur (2x)

Idd: wanneer we niet vaccineren dan kunnen die ziektes ongebreideld hun gang gaan met desastreuze gevolgen die
ver voorbij gaan aan die paar gevallen van 'slecht reageren op een vaccin zelf'.
Jammer dat het nog niet wettelijk verplicht is. Niet iedereen is blijkbaar in staat om verstandig voor de eigen
kinderen te beslissen, dat moet je dan van ze overnemen. Er zullen straks ook mensen zijn die niet goed
reageren op het vaccin tegen covid19: moeten we dan weer zo n golf slachtoffers en een lock down gaan
accepteren?
Misschien
ver voorbij gaan aan die paar gevallen van 'slecht reageren op een vaccin zelf'.
Jammer dat het nog niet wettelijk verplicht is. Niet iedereen is blijkbaar in staat om verstandig voor de eigen
kinderen te beslissen, dat moet je dan van ze overnemen. Er zullen straks ook mensen zijn die niet goed
reageren op het vaccin tegen covid19: moeten we dan weer zo n golf slachtoffers en een lock down gaan
accepteren?
Misschien
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
We hebben in het verleden in Staphorst gezien wat de verschrikkelijke gevolgen zijn als
kinderen vanwege een geloofsovertuiging niet worden ingeënt tegen polio (kinderverlamming).
Blijbaar vindt Killervace86 het nietteminn wenselijk om twee dochters bloot te stellen aan een
gezondheidsrisico om zo te "bewijzen" dat hij "gelijk" heeft.
Als twee dochters voor hem een representative steekproef zijn dan zegt dat voor mij iets over
zijn manier van denken.
kinderen vanwege een geloofsovertuiging niet worden ingeënt tegen polio (kinderverlamming).
Blijbaar vindt Killervace86 het nietteminn wenselijk om twee dochters bloot te stellen aan een
gezondheidsrisico om zo te "bewijzen" dat hij "gelijk" heeft.
Als twee dochters voor hem een representative steekproef zijn dan zegt dat voor mij iets over
zijn manier van denken.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Nou, het is iets minder zwart/wit, volgens mij. De man uit het filmpje zegt eigenlijk: Is het niet een idee om iedereen die in de risicogroep in quarantaine te zetten, zodat de rest immuun kan raken door besmetting? Dit moet dan wel gedoseerd en dat is dan eigenlijk exact hetzelfde als voor ruim een week geleden nog door Rutte aan Nederland werd verkocht. Beetje raar om dat gelijk als complottheorie weg te zetten. Je moet het zien als een onderdeel van de discussie. Het is één van de mogelijkheden die je hebt om de samenleving tegen het virus te beschermen op de lange termijn.
Sterker nog: Ondanks de getroffen maatregelen, is dit op dit moment al een deel van het proces. Immers zijn er veel mensen besmet die zich er niet van bewust zijn. Het is onmogelijk om alle besmettingen te vookomen. We hebben ook al gehoord van zorgpersoneel dat zonder mondkapjes heeft door moeten werken. Deze zijn niet zelf allemaal op de IC beland of gestorven. Net zoals er andere mensen zijn die met geen tot weinig klachten het virus doorstaan, zal dit ook onder die medische staf immuniteit ontstaan. En niet alleen bij henzelf maar ook bij hun gezinnen en familieleden.
Op dit moment hebben we echter geen idee van hoeveel mensen zonder erge gezondheidsklachten immuniteit middels besmetting zullen doorstaan. Als dat bijvoorbeeld slechts helft van de wereldbevolking betreft, zou dat een katastrofe zijn. Je zult heel erg gedoseerd te werk moeten gaan om dat beheersbaar te laten verlopen, met een zo laag mogelijk aantal doden. Bijvoorbeeld groepen van 100 man geisoleerd besmetten met voldoende medische faciliteiten op stand-by, of iets in die geest. Mensen die niet gevaccineerd willen worden om wat voor reden ook, zouden zich aan kunnen melden en vooraan in de rij kunnen gaan staan. Dit draagt ook bij aan het beter kunnen bestuderen van aspecten van het virus en gevoelidheden bij mensen.
Dit zou een deel van je tactiek kunnen zijn om het virus tot aan de beschikbaarheid van een deugdelijk vaccin in te dammen. Met teveel haast een vaccin ontwikkelen brengt ook risico's met zich mee. Stel dat een vaccin i.c.m. het virus tot onvruchtbaarheid zou leiden, dan heeft de wereld een nieuw probleem. (De natuur wel een oplossing tegen de mens, dat wel.)
Sterker nog: Ondanks de getroffen maatregelen, is dit op dit moment al een deel van het proces. Immers zijn er veel mensen besmet die zich er niet van bewust zijn. Het is onmogelijk om alle besmettingen te vookomen. We hebben ook al gehoord van zorgpersoneel dat zonder mondkapjes heeft door moeten werken. Deze zijn niet zelf allemaal op de IC beland of gestorven. Net zoals er andere mensen zijn die met geen tot weinig klachten het virus doorstaan, zal dit ook onder die medische staf immuniteit ontstaan. En niet alleen bij henzelf maar ook bij hun gezinnen en familieleden.
Op dit moment hebben we echter geen idee van hoeveel mensen zonder erge gezondheidsklachten immuniteit middels besmetting zullen doorstaan. Als dat bijvoorbeeld slechts helft van de wereldbevolking betreft, zou dat een katastrofe zijn. Je zult heel erg gedoseerd te werk moeten gaan om dat beheersbaar te laten verlopen, met een zo laag mogelijk aantal doden. Bijvoorbeeld groepen van 100 man geisoleerd besmetten met voldoende medische faciliteiten op stand-by, of iets in die geest. Mensen die niet gevaccineerd willen worden om wat voor reden ook, zouden zich aan kunnen melden en vooraan in de rij kunnen gaan staan. Dit draagt ook bij aan het beter kunnen bestuderen van aspecten van het virus en gevoelidheden bij mensen.
Dit zou een deel van je tactiek kunnen zijn om het virus tot aan de beschikbaarheid van een deugdelijk vaccin in te dammen. Met teveel haast een vaccin ontwikkelen brengt ook risico's met zich mee. Stel dat een vaccin i.c.m. het virus tot onvruchtbaarheid zou leiden, dan heeft de wereld een nieuw probleem. (De natuur wel een oplossing tegen de mens, dat wel.)
-
ReinO
- Donateur (2x)

Maar dat je geen medicijnen of vaccins wil: het moest niet mogelijk zijn want de maatschappij draagt
veelal de gevolgen. Ok sommige kerkgenootschappen vangen wel het individu op maar dan is bijvoorbeeld
het polioleed al geschied en besloten voor het kind. De klok terugdraaien gaat niet meer.
Ik had begrepen dat het vaccin tegen covid eerst uitgebreid getest wordt zodat het veilig de markt op
komt dus niet versneld met risico s gegeven gaat worden. Hopelijk verdwijnt het straks vanzelf en hebben
we voor de herfst een vaccin (voor alleen risicogroepen?).
veelal de gevolgen. Ok sommige kerkgenootschappen vangen wel het individu op maar dan is bijvoorbeeld
het polioleed al geschied en besloten voor het kind. De klok terugdraaien gaat niet meer.
Ik had begrepen dat het vaccin tegen covid eerst uitgebreid getest wordt zodat het veilig de markt op
komt dus niet versneld met risico s gegeven gaat worden. Hopelijk verdwijnt het straks vanzelf en hebben
we voor de herfst een vaccin (voor alleen risicogroepen?).
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@ReinO: dat is precies wat ik bedoel!
Het is te hopen dat er snel een goed werkend vaccin tegen het coronavirus komt.
Het is te hopen dat er snel een goed werkend vaccin tegen het coronavirus komt.
-
Killercave86
- Donateur (2x)

Dank Steve zoals jij de video opvat had ik het bedoelt!
O en rein als ik me niet vaccineer heb ik toch alleen mij zelf er mee vanuit jou perspectief Gezien!
Jij zelf bent immers immuun dankzij je vaccinatie!
O en rein als ik me niet vaccineer heb ik toch alleen mij zelf er mee vanuit jou perspectief Gezien!
Jij zelf bent immers immuun dankzij je vaccinatie!
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Heb al corona gehad waarom zou ik daar überhaupt nog een vaccinatie tegen gaan halen?
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Het is eigenlijk onmogelijk om voor de herfst een vaccin op de markt te brengen. Tenzij er heel veel vrijwilligers zijn die zich laten inenten met iets waarvan de eventuele gevaren onvoldoende zijn onderzocht. Normaal gesproken is het introduceren van zoiets een proces van jaren. Een instantie zoals de FDA is dusdanig streng dat ik het niet snel zie gebeuren. Die "Highwire" is een overtuigd lobbyist van de anti-vaccin beweging, hij weet zijn verhaal mooi in te leiden maar de conclusie is gewoon: niet inenten dat is het beste.
We dwalen af maar mensen die hun kind(eren) niet laten vaccineren tegen bijvoorbeeld polio vind ik ronduit a-sociaal. Als je kijkt wat voor leed zo'n ziekte teweeg brengt dan vraag ik mij echt af waarom je niet zou vaccineren. Mensen die het vanuit geloofsovertuiging doen: laat ik die discussie maar helemaal niet beginnen als atheïst zijne.
We dwalen af maar mensen die hun kind(eren) niet laten vaccineren tegen bijvoorbeeld polio vind ik ronduit a-sociaal. Als je kijkt wat voor leed zo'n ziekte teweeg brengt dan vraag ik mij echt af waarom je niet zou vaccineren. Mensen die het vanuit geloofsovertuiging doen: laat ik die discussie maar helemaal niet beginnen als atheïst zijne.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Er is een opmerkelijk groot verschil tussen het slappe coronabeleid van de Amerikaanse president
en de degelijkheid van de testprocedures voor toelating van een vaccin door de Amerikaanse FDA.
en de degelijkheid van de testprocedures voor toelating van een vaccin door de Amerikaanse FDA.
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Trump heeft helemaal geen beleid want met pasen is er geen coronavirus meer
Wat het beleid van Trump met de procedures van de FDA te maken heeft snap ik niet helemaal, ik zie geen enkel verband.
Wat het beleid van Trump met de procedures van de FDA te maken heeft snap ik niet helemaal, ik zie geen enkel verband.