900 turbo aankoop ?
-
Sonab
- Donateur (4x)

Re: 900 turbo aankoop ?
Ha, mooie ontknoping. Welkom en veel plezier vast met deze schitterende wagen!
-
Robin2cv
- Donateur

Re: 900 turbo aankoop ?
Mooi ontknoping ja.
Het is fijn om deze terug te zien gaan naar plek van oorsprong.
Ik ben benieuwd hoe die het de komende jaren blijft doen.
Wie weet wordt het ooit de classic met de hoogste kmstand in de beste staat
Het is fijn om deze terug te zien gaan naar plek van oorsprong.
Ik ben benieuwd hoe die het de komende jaren blijft doen.
Wie weet wordt het ooit de classic met de hoogste kmstand in de beste staat
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Re: 900 turbo aankoop ?
Als we nou gewoon België annexeren dan is dat veel makkelijker voor onze Saabjes, hoeven we niet elke keer naar de RDW voor in- en uitvoer.
Gefeliciteerd met de aankoop!
Gefeliciteerd met de aankoop!
-
michelvenus
- Geregistreerd lid
Re: 900 turbo aankoop ?
Hoi Vyv. Hoe was bij jou dan de pasvorm? Ik heb een Ferrita eronder gemonteerd, maar past niet echt fijn. Eerst kwam de achteras tegen de uitlaat,heb dan de demper met eindpijp nog een stuk verder naar voren over de tussenpijp kunnen schuiven.Vyv schreef: ↑do 09 jul, 2020 16:48Grappig hoe dat kan schelen, ik ben juist voor Ferrita gegaan omdat het "ingetogen" klonk. Alleen bij volgas en hoog in de toeren gaat ie helemaal los, maar dan mag het ook.
JT vind ik dan weer klinken als een tractor![]()
Nu zit de eindpijp beter en heeft de achteras meer bewegingsvrijheid. Maar nu past het met de ophangrubbers van de demper niet. Zit teveel spanning op omdat de demper nu verder naar voren zit.
Ik moet even kijken of ik iets kan improviseren,de beugels aan de demper eraf halen en op een andere plek er weer oplassen. Maar dat wou ik zelf niet doen.
Paste de uitlaat bij jou beter of moest je ook improviseren?





-
Vyv
- Moderator + Donateur

Re: 900 turbo aankoop ?
Ik kan me niet herinneren dat het zo slecht past bij mij...
Maar die demper die wat ver naar voren zit; kan je daar niet 1 of 2 centimeter van de aansluiting op de eindpijp afhalen?
En als je de rubbers van de demper wat wil ontzien kan je er ook nog een slangklem omheen doen.
Maar die demper die wat ver naar voren zit; kan je daar niet 1 of 2 centimeter van de aansluiting op de eindpijp afhalen?
En als je de rubbers van de demper wat wil ontzien kan je er ook nog een slangklem omheen doen.
-
michelvenus
- Geregistreerd lid
Re: 900 turbo aankoop ?
[]Ja idd, dat had ik ook eerst willen doen. Maar toen ik er gisteren onder lag (geen hefbrug helaas) dacht ik om het eerst op een makkelijke manier te doen.
Dat kan ik morgen wel gaan proberen, hopelijk is het genoeg wat ik eraf kan halen om de rubbers te ontlasten.
Dat met die slangenklemmen is ook een goed idee. Heb nog een paar RVS slangenklemmen op voorraad.
Laat je morgen wel even weten of het beter is geworden.
Dankjewel!

Dat kan ik morgen wel gaan proberen, hopelijk is het genoeg wat ik eraf kan halen om de rubbers te ontlasten.
Dat met die slangenklemmen is ook een goed idee. Heb nog een paar RVS slangenklemmen op voorraad.
Laat je morgen wel even weten of het beter is geworden.
Dankjewel!

Reden: Quote verwijderd
-
michelvenus
- Geregistreerd lid
Re: 900 turbo aankoop ?
Heb het helemaal anders gedaan. Ik was bang dat ik er teveel materiaal af zou halen en wat je eraf haalt krijg je er niet zomaar weer aan.
Ik heb de ophangbeugels van de demper aangepast.
De opgang beugel van de eindpijp heb ik iets verbogen. De eindpijp zit nu ook een stukje lager onder de bumper.
Alleen had hij wel wat verder naar achteren gemogen.
Denk dat ik daar nog een mooie sierstuk op zet.




Ik heb de ophangbeugels van de demper aangepast.
De opgang beugel van de eindpijp heb ik iets verbogen. De eindpijp zit nu ook een stukje lager onder de bumper.
Alleen had hij wel wat verder naar achteren gemogen.
Denk dat ik daar nog een mooie sierstuk op zet.



