Classicverbod binnen ring Amsterdam

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Berry75
Geregistreerd lid

Bericht door Berry75 » di 12 feb, 2008 17:05

Ik geloof niet dat jouw shopping avonturen veel met het onderwerp "Classicverbod binnen ring Amsterdam" te maken heeft :roll:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 12 feb, 2008 17:10

maar wel met het aan hetzelfde verkeersplan gelieerde verhoging parkeergelden. :wink:

willeme 1 is in feite een notoire parkeerbelastingontduiker. :lol:

Berry75
Geregistreerd lid

Bericht door Berry75 » di 12 feb, 2008 18:25

willeme 1 schreef: om nog even op het gratis parkeren terug te komen

http://www.portofamsterdam.com/smartsite877.dws

als je het plaatje aanklikt en dan ietsje verder dan het lampje met de aanduiding fy rechts van het station
Die plek ken ik. Daar kom ik altijd langs als ik naar de bieb ga en dan zie ik vaak auto's met een wielklem staan. Oftewel, daar parkeren is een wielklem riskeren :wink: Je hebt tot nu toe geluk gehad, denk ik.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 12 feb, 2008 19:36

Kan je niet meer in A'dam Noord gratis parkeren en gratis met het pontje oversteken? Dat deed ik een aantal jaren geleden nog. Of staan daar nu ook parkeermeters?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 12 feb, 2008 20:21

Even terug naar Amsterdam en de vervuiling, mensen vervuilen, verbiedt die mensen gewoon en alle problemen zijn opgelost
(politiek misschien niet een stemmentrekker maar in de basis een juiste stelling)

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 12 feb, 2008 20:23

ja. klinkt in de basis in zekere zin correct.. echter... je laat toch ook niet je huisvuil in huis slingeren? we vinden het toch niet OK dat er wasmachines het raam uitgeflikkert worden, hopsakee, de gracht in? etc etc..

daar kunnen we dan blijkbaar toch wel afspraken over maken, in huis, gezin, danwel als gemeenschap..

midnight cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door midnight cabrio » di 12 feb, 2008 20:27

haarlem was verleden jaar al bezig met oprot premies voor oude auto`s
kunnen we geen oprotpremie instellen voor leipe ambtenaren en politici :?:

Gert.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 12 feb, 2008 20:44

jelger schreef:ja. klinkt in de basis in zekere zin correct.. echter... je laat toch ook niet je huisvuil in huis slingeren? we vinden het toch niet OK dat er wasmachines het raam uitgeflikkert worden, hopsakee, de gracht in? etc etc..

daar kunnen we dan blijkbaar toch wel afspraken over maken, in huis, gezin, danwel als gemeenschap..
Dat is een verschil tussen elementair fatsoen (je flikkert geen zooi uit je raam of op straat) en normaal en geaccepteerd gedrag (je brengt je kinderen naar school met je 91-er auto en gaat braaf naar je werk) over dat laatste gaat men ineens een discussie met die brave lieden aan.... die hebben alleen nog nooit iets verkeerd gedaan en altijd braaf de kinderen naar school gebracht en gewerkt, zich ook nog eens de tering aan parkeerheffingen en andere gemeentelijke belastingen betalen en mogelijk daardoor zich geen nieuwe (recentere) auto kunnen veroorloven, of u als u geen nieuwere auto gaat kopen maar even op wilt rotten? Net zo arbitrair als er mogen vanwege de "netvliesverschroeing" geen gele auto's meer in de PC

p.s. in Brabant heeft men oprotpremies ingesteld voor leipe ambtenaren, dat hebben die ambtenaren alleen wel zelf gedaan en stelen daardoor de staat compleet arm, gebruik daar de "pluk ze" wetgeving eens

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » di 12 feb, 2008 20:50

Klopt Verde!

Daarom ;

jonatas 900s schreef::lol:

Dat krijgen ze er (op dit moment) nooit door!

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 12 feb, 2008 20:56

jonatas 900s schreef:Klopt Verde!

Daarom ;

jonatas 900s schreef::lol:

Dat krijgen ze er (op dit moment) nooit door!
we zouden belast gaan worden voor feitelijke weggebruik van onze auto's en niet voor het eigendom ervan, is het jou opgevallen dat de mrb per 1/1/2008 met 7% omhooggegaan is en dat de eerstkomende 4 jaar met 7% (over7%!) blijft doorstijgen? ter compensatie van de BPM afbouw waar enkelen van gaan profiteren belasten we HEEL autorijdend Nederland, het is gebeurt en niemand doet er wat aan kan er wat aan doen.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 12 feb, 2008 21:11

mijn punt is Verde, dat we niet in onze eigen rotzooi willen leven, en dat we, als we rotzooi maken, dat ook opruimen, of althans ons best doen de schade te beperken.

Dat gaat niet alleen op voor onze eigen achtertuin, maar dus ook voor de openbare ruimte. Het voorstel zoals het er nu ligt gaat het niet halen, ook niet als het wel door de gemeenteraad wordt aangenomen, maar je kan er op wachten dat iets soortgelijks landelijk gaat komen.. en ergens is het niet meer dan logisch, en begrijpelijk.

Dat het onze hobby aangaat is dan weer minder.. neemt niet weg dat het wel onvermijdelijk is op termijn. IPV er verzuurd en verkrampt mee om te gaan kun je maar beter anticiperen op wat komen gaat.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 12 feb, 2008 21:30

jelger schreef:mijn punt is Verde, dat we niet in onze eigen rotzooi willen leven, en dat we, als we rotzooi maken, dat ook opruimen, of althans ons best doen de schade te beperken.

Dat gaat niet alleen op voor onze eigen achtertuin, maar dus ook voor de openbare ruimte. Het voorstel zoals het er nu ligt gaat het niet halen, ook niet als het wel door de gemeenteraad wordt aangenomen, maar je kan er op wachten dat iets soortgelijks landelijk gaat komen.. en ergens is het niet meer dan logisch, en begrijpelijk.

Dat het onze hobby aangaat is dan weer minder.. neemt niet weg dat het wel onvermijdelijk is op termijn. IPV er verzuurd en verkrampt mee om te gaan kun je maar beter anticiperen op wat komen gaat.
Amsterdammers gaan dus gestimuleerd worden op te rotten? Denk dat vliegtuigen en schepen in en rond Amsterdam een veel groter aandeel in de vervuiling hebben dan die paar auto's, die pak je alleen niet zomaar aan.
Ik woon overigens niet in Amsterdam dus raakt dat verbod mij in het geheel niet

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 12 feb, 2008 21:31

je leest me niet goed.

Geert9000cse1997
Geregistreerd lid

Bericht door Geert9000cse1997 » di 12 feb, 2008 21:32

Of al die rondvaartboten, kunnen ze die niet laten afzinken :lol:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 12 feb, 2008 21:37

jelger schreef:je leest me niet goed.
mensen vervuilen, stimuleer ze te "vertrekken" en je hebt een hoop gewonnen... verplaats de Zuidas eens naar Groningen

Plaats reactie