!!!900 Cabrio - subwoofertje
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Re: Een 900 Cabrio - voorbereidingen
De vorderingen lopen gestaag. Gisteren bandjes over de velgen laten trekken.

En daarna nog het koopje van de maand gescoord:

Import achter de rug, verzekering geregeld, als de gezondheid wat mee wil, kan ik morgen naar DIV om de nummerplaat te regelen.

En daarna nog het koopje van de maand gescoord:

Import achter de rug, verzekering geregeld, als de gezondheid wat mee wil, kan ik morgen naar DIV om de nummerplaat te regelen.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Ga je een mijlenteller inbouwen? 
-
ico9-3
- Donateur (4x)

uiteraard
Doen jullie dat niet misschien 
-
vel0city
- Donateur (2x)

120 dollar voor een complete tellerbak met nieuwe stijl turbodrukmeter is wel het koopje van de maand inderdaad. Losse meters alleen al gaan voor die prijs in euro's plus nog een beetje
Mooie 16" pantoffels ook! Dat lijkt monotone zilver gespoten toch? Ik heb een setje in de primer staan die nog gespoten moet worden, ik zit alleen nog te kijken of ik het ook op een enkele zilverkleur houd of two-tone met afgedraaide velgrand
Mooie 16" pantoffels ook! Dat lijkt monotone zilver gespoten toch? Ik heb een setje in de primer staan die nog gespoten moet worden, ik zit alleen nog te kijken of ik het ook op een enkele zilverkleur houd of two-tone met afgedraaide velgrand
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Is niet monotoon. Is afgedraaide rand, gespoten binnenkant en lak over beide. De binnenste lak had ik graag wat donkerder gezien, zoals de set op mijn coupe. Maar al bij al ook mooi zo.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

+92 dollar verzendkostenvel0city schreef: ↑do 15 feb, 2024 12:32120 dollar voor een complete tellerbak met nieuwe stijl turbodrukmeter is wel het koopje van de maand inderdaad. ...
+douane tax?
Maar dan nog heb ik ze idd al duurder voorbij zien komen. Maar met deze moet je aan de pomp je liters wel omreken naar gallons
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Zelfs de Amerikaanse turbometers gaan meestal boven de 500 euro hier in Europa. Dus hoe dan ook een koopje me dunkt. En uiteraard gaan we enkel de turboteller, en toerenteller en klok overnemen (klokje is kapot in de mijne) 
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Nee je tankt je tegenwoordig een breuk aan de pomp dus dat is mooi in lijn met de schaal van het klokje!Vyv schreef: ↑do 15 feb, 2024 14:46+92 dollar verzendkosten
+douane tax?
Maar dan nog heb ik ze idd al duurder voorbij zien komen. Maar met deze moet je aan de pomp je liters wel omreken naar gallons![]()
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Een 900 Cabrio - voorbereidingen
Maandag komt de cabrio naar huis en verlaat de 9-3 cabrio het nest. Auto heeft ondertussen koni dempers en Abbott veren ontvangen. En ook de aero wielen werden gemonteerd. Bij die laatste heb ik wel een kemel geschoten. Michelin 205, 16 inch eronder gelegd, net zoals bij de coupe. Bij mijn coupe werkt dat, na de aanpasbare panhardstang te hebben geïnstalleerd, perfect. Dat schijnt bij een cabrio met aero pakket niet zo evident te zijn….

De bumpers hebben we er af gehaald, om ze te preppen voor het spuitwerk, samen met de aero-kit

Eenmaal alles gedemonteerd, hop naar de spuiter

Dat was sneller klaar dan voorzien. Deze week elke avond dan maar de alu-strips van Saabworld geïnstalleerd. Niet de gebruiksvriendelijkste set, en niet origineel, maar als het lukt wel mooi:

Nu wachten tot maandag dan starten we met de montage van het pamperpakket. Ik kijk uit naar dat resultaat. Echter niet naar de montage.

De bumpers hebben we er af gehaald, om ze te preppen voor het spuitwerk, samen met de aero-kit

Eenmaal alles gedemonteerd, hop naar de spuiter

Dat was sneller klaar dan voorzien. Deze week elke avond dan maar de alu-strips van Saabworld geïnstalleerd. Niet de gebruiksvriendelijkste set, en niet origineel, maar als het lukt wel mooi:

Nu wachten tot maandag dan starten we met de montage van het pamperpakket. Ik kijk uit naar dat resultaat. Echter niet naar de montage.
-
Carroda
- Geregistreerd lid
Re: 900 Cabrio - pamperpakket
De montage valt 100% mee hoor. Maar als ik je een tip mag geven, zorg dat die metalen beugeltjes die normaal in de wielkast vast worden geboord er niet aan zitten als je de panelen zelf monteerd. (die met de 2 kleine pompnageltjes vast zitten aan het paneel.)
En monteer de panelen die op de voorspatboren zitten voordat je de panelen die op de deuren komen. Je kunt deze dan namelijk gewoon van achteren op de rail schuiven, en moet hem alleen even helpen om met de lip om de wielkastrand te komen. (Zorg dat het paneel lekker warm is, dan is dat helemaal geen probleem.
)
Heb deze set ook net bij m'n 900 cc gemonteerd, dus staat me nog vrij recent in het geheugen.
En monteer de panelen die op de voorspatboren zitten voordat je de panelen die op de deuren komen. Je kunt deze dan namelijk gewoon van achteren op de rail schuiven, en moet hem alleen even helpen om met de lip om de wielkastrand te komen. (Zorg dat het paneel lekker warm is, dan is dat helemaal geen probleem.
Heb deze set ook net bij m'n 900 cc gemonteerd, dus staat me nog vrij recent in het geheugen.
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Re: 900 Cabrio - pamperpakket
Dank je voor de tips en vooral voor de geruststelling
De meeste mensen praten me eerder wat angst aan
ik hoop eerst en vooral dat de gaten overal al in de carrosserie zitten
en vermoed dat als ik rustig de tijd neem, het wel goed komt…
ik hoop eerst en vooral dat de gaten overal al in de carrosserie zitten