airbag storing
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Re: airbag storing
Dag Roeland, dank voor de link. Ik word er niet bepaald vrolijk van, na deze gelezen te hebben.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@Rik: ik denk (nog steeds) dat je de fout moet zoeken in een simpele draadbreuk of een slecht contact.
Kijk nog eens goed naar de draden die in het flexibele deel van je portierbedrading.
Kijk nog eens goed naar de draden die in het flexibele deel van je portierbedrading.
-
lars
- Donateur (2x)

De srs melding verdwijnt niet automatisch na het oplossen van het probleem, deze moet met een tech2 verwijdert worden.
Het kan dus zijn dat de oorzaak van de melding wel weg is, maar dat de melding nog in het systeem staat.
Het kan dus zijn dat de oorzaak van de melding wel weg is, maar dat de melding nog in het systeem staat.
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Weet ik, klopt. Dat is ook het vervelende ervan. Als je denkt de oorzaak gevonden/verholpen te hebben, dan moet je telkens naar de garage en dan is het frustrerend als de storing er nog steeds is.lars schreef:De srs melding verdwijnt niet automatisch na het oplossen van het probleem, deze moet met een tech2 verwijdert worden.
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Dag Arthur,arthurs schreef:Ik heb onlangs het gehele interieur van een 2001 cabrio in een 1999 cabrio gezet. Ook airbag lampje. Beetje wezen zoeken en toen las ik ergens dat de deur sensors verschillen van de jaren 1999 tot 2000.
Na de boel vervangen, nog steeds airbag lampje.. zijn de sensoren in de stoelen wellicht ook ander type van die jaren?
Cheers,
Arthur
Ben jij er al uit met de storing?
Groet,
Rik
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Vanmiddag maar eens goed gekeken naar de stekkerverbinding in de kabelboom die van A-stijl naar li. voorportier loopt. Wat bleek? Draadbreuk in één van beide draden naar de zijairbag sensor in portier. De andere draad was bijna door. Beide draden opnieuw gesoldeerd en tot mijn verrassing was daarmee de zaak geklaard, dus ook de melding dat er een airbag storing was, is verdwenen en dat zonder te resetten!
Al met al een bijzondere samenloop van omstandigheden, defecte klokveer met als gevolg storing in radiobediening op stuur en vrijwel tegelijkertijd draadbreuk in de bekabeling naar portier.
Al met al een bijzondere samenloop van omstandigheden, defecte klokveer met als gevolg storing in radiobediening op stuur en vrijwel tegelijkertijd draadbreuk in de bekabeling naar portier.