Waar zijn de echte oude 9000's?
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
Re: Waar zijn de echte oude 9000's?
ik ga straks met de 9000CC steilneus naar Den Haag (al is zoute zeelucht niet goed voor d'r huidje). ben dus tussen hier en daar te spotten
. eerste stap in het reddingsplan van een scarabee 9000 CSE 2.0i LPT automaat: autopapieren ophalen, zodat ik die morgen kan overschrijven. manco aan de auto: blok heeft zonder olie gedraaid, dus daar moet even wat op verzonnen worden. maar dat-ie niet gesloopt wordt staat buiten kijf. en desnoods ga ik er zelf mee rijden! want een 9-3 op lpg is wel leuk, zo'n ouwe gekke 9000 is evenzwaar en rijdt stiekem toch lekkerderder.

-
Maarten Smits
- Geregistreerd lid
Ik heb een zilveren T16 CC uit 1986 die binnenkort in de verkoop gaat, ga voor een half jaar naar het buitenland en het zou zonde zijn als ie hier staat te verpieteren. Stuur een pb als je interesse hebt dan geef ik je de volledige beschrijving.
-
TIPO4
- Geregistreerd lid
Je zou ons al erg blij maken met tenminste een paar foto's hier 
-
Maarten Smits
- Geregistreerd lid
Begrijpelijk
. Heb ik geprobeerd maar is niet gelukt, hoe voeg ik een foto toe? Hier in ieder geval een link:
https://plus.google.com/photos/10094621 ... 9698193825" onclick="window.open(this.href);return false;
De auto staat nu op winterbanden met sunburst velgen, heb de velgen op deze foto er ook bij.
https://plus.google.com/photos/10094621 ... 9698193825" onclick="window.open(this.href);return false;
De auto staat nu op winterbanden met sunburst velgen, heb de velgen op deze foto er ook bij.
-
TIPO4
- Geregistreerd lid
Het is een kwestie van de Img knop in je bericht gebruiken en daar de hyperlink naar je foto in/tussen gooien,
comme ca:

maar leuke 9000, ook een boudoir interieur?
comme ca:

maar leuke 9000, ook een boudoir interieur?
-
Maarten Smits
- Geregistreerd lid
Dankje
. Hij heeft een zwart lederen interieur.
-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
^prachtige 9000
Voor wat de CD'tjes betreft: zou het ook niet zo kunnen zijn dat er zoveel verdwijnen omdat zogenaamde kofferbak-auto's (sedan) in oost-europa beter liggen? Vorige week wilde ik een CD gaan bezichtigen. Toen ik daar aankwam, op de fiets
, bleek dat hij net die ochtend verkocht was aan één van de baltische staten.
Voor wat de CD'tjes betreft: zou het ook niet zo kunnen zijn dat er zoveel verdwijnen omdat zogenaamde kofferbak-auto's (sedan) in oost-europa beter liggen? Vorige week wilde ik een CD gaan bezichtigen. Toen ik daar aankwam, op de fiets
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Er zijn ook gigantisch veel 9000 CD's gesloopt voor de accessoires. CD's waren vaak heel rijk uitgerust en gezien de incourantheid van het model heel goedkoop... dus ze hebben veelal houten dashboardjes, velgen, remklauwen voor de classic, trionic setjes (uit de wat latere), houten vensterbanken, leren interieurs, plaatwerk in kleur, etc gedoneerd aan andere Saabjes.
-
ivo 71
- In memoriam †
Ben het voor de volle 100% eens met PJ Cats. Wel, bijna 100% want de 9-5 is imho nog zo slecht niet ondanks de potentiële BS-problematiek en dat GM-platform; het is door Saab immers flink aangepakt en verbeterd, wat 'with the benefit of hindsight' misschien wel indirect tot het opdoeken van Saab door GM heeft geleid. Daarom baal ik er ook ontzettend van dat ik, door omstandigheden gehinderd, de 9000 Aero van Pelendur niet kan kopen. Want de handgeschakelde 9000 Aero kan, wat mij betreft in ieder geval, als het summum van alle 9000's worden gezien. Alleen de -nogal diep zittende- Aero-stoelen heb ik als lage-rug-lijder wat minder mee dan met de standaardfauteuils of de 9000 Anni-stoelen. Verder is de 9000 Aero naar mijn bescheiden -maar denkelijk wel gefundeerde- mening de beste auto die Saab ooit heeft gebouwd. Let wel op: niet per se de mooiste want, zoals Britten het zo mooi omschrijven, 'beauty is in the eye of the beholder'. En de 9000 modelfamile is dan ook de fijnste familie die je je zou kunnen wensen.PJ Cats schreef:Ik raad iedereen aan om, als het effe kan, nu een 9000 te kopen. Ze worden echt weinig aangeboden en kosten nagenoeg niks. Op marktplaats staan er nu een stuk of twintig en als je op gaspedaal zoekt, krijg je 130 hits en daar zijn een heleboel dubbeltellingen onder. Er staan dus in heel Nederland zo'n 75 9000's te koop, de meeste voor echt belachelijke spotprijzen. Het oude CD en CC model is zo goed als uitgestorven (de laatste zalmneus op dit forum werd geloof ik in november aangeboden, daarna is het stil), door wat voor oorzaak ook en de CS-en nemen ook sterk in aantal af.
Ik neem aan dat dit de laatste dip is, die misschien nog versterkt wordt door de crisis. Als deze aanbiedingen eenmaal zijn verdwenen en de auto dus niet meer voor een habbekrats te koop komt, zullen de prijzen wel weer gaan stijgen. Dat moet wel, want de 9000 is een van de laatste goeie auto's die gemaakt zijn, voor de moderne ontwerpen, waarvan de onvolkomenheden kunnen worden gecamoufleerd met plastic en electronica (de 9-3 met z'n kwetsbare motorafscheiding bijvoorbeeld -zie de wheeler dealers aflevering- en de 9-5, die op hetzelfde hopeloze GM-platform staat).
Ivo
-
Willemvg
- Geregistreerd lid

Dit is de 1986-er 9000i van mij tijdens zijn winterslaap.
Zo veel mooier dan een CS!
-
Azul
- Geregistreerd lid
Hierbij ook nog een paar foto's van mijn roestvrije!! 9000T16 uit 1985 (MY86). Kilometerstand 170.000 km. Oorspronkelijk uit Frankrijk.

Hij hangt een beetje door in de kont! Dat is inmiddels verholpen.

Hij hangt een beetje door in de kont! Dat is inmiddels verholpen.
-
joff
- Geregistreerd lid
ik heb net een 9000gekocht op lpg uit 1994 een 2.0i met 147.000km op 

-
ivo 71
- In memoriam †
Mooie 9000
maar geen echt ouwe 9000
.
-
aha!
- Donateur

NP-32-PP heeft ook 147000km! origineel nederlandse auto, geen import.
Hij staat nu droog en warm te glanzen... bij mooi weer wordt hij uitgelaten.
voor de liefhebbers: er staat nog een roze kwarts 9000cc Turbo te koop bij SSO en een roze kwarts 9000i in Nijkerk. beide redelijk mooi met iets werk (roest deurhoeken).... maar geen koopje.
Hij staat nu droog en warm te glanzen... bij mooi weer wordt hij uitgelaten.
voor de liefhebbers: er staat nog een roze kwarts 9000cc Turbo te koop bij SSO en een roze kwarts 9000i in Nijkerk. beide redelijk mooi met iets werk (roest deurhoeken).... maar geen koopje.