1 miljoen Saab mijlen
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Re: 1,6 miljoen Saab kilometers
Turbobakk schreef: ↑do 26 jun, 2025 18:31Dit was hem in 2008. Foto uit jouw advertentie van destijds.
![]()
Tegenwoordig wel iets anders

-
collega
- Donateur (3x)

Wel liefdevol poetsen.
Met airco trouwens
Met airco trouwens
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Tja, wassen op de oprit is er tegenwoordig niet meer bij. Moet zeggen dat zo wassen echt wel ok is. Zelfs met alleen een schuimkanon en daarna afspoelen doet al best wel veel goeds. Wel afspoelen met demi water en de auto kan er weer even tegen. Wat het poetsen betreft: ik ben niet zo'n poetser.
Waarschijnlijk wel eens gelezen maar verder nooit bij stilgestaan dat mijn auto een vorige auto van jouw was. Inderdaad met airco die verbazingwekkend koud is en blijft.
Waarschijnlijk wel eens gelezen maar verder nooit bij stilgestaan dat mijn auto een vorige auto van jouw was. Inderdaad met airco die verbazingwekkend koud is en blijft.
-
collega
- Donateur (3x)

Het verhaal van die auto is op blz 2 terug te vinden.
Het interieur was bordeelrood toen ik hem kocht
Het interieur was bordeelrood toen ik hem kocht
-
collega
- Donateur (3x)

Zoals gezegd: de lak is verweerd en met polijsten alleen tijdelijk heel mooi te krijgen, en na een regenbui of wasbeurt komt de verwering weer naar bovencollega schreef: ↑do 26 jun, 2025 17:117.Op 7 en 6 staan de auto’s die ik nu heb. Waarom zo laag? Omdat ze nog kunnen stijgen als ik ze langer heb. Met stip dus.
Op 7 de 900 Cabrio LPT uit 1992. Toen ik hem kocht was het een beetje een barrel, roestvrij, dat wel, maar verder een barrel: een haperende versnellingsbak (bleek alleen een kapot stangetje te zijn), niet werkende ABS en Airco, volledig versleten stoelen zonder verwarming, een heel slecht uitziend dashboard, volledig verweerde lak
Zo langzamerhand blijkt dat veel tender loving care er best een aardige auto van maakt: de bak schakelt nu weer prima, de ABS doet het weer, de airco doet het morgen, het dashboard wordt ook morgen vervangen. Er zitten twee gereviseerde stoelen in. Ik zit nog met de lak: alleen polijsten, of ook keramische coating of opnieuw spuiten of voorlopig maar laten zoals het is: het is een 33 jaar oude auto met bijna 350.000 km op de teller. Hem volledig tot nieuw restaureren ga ik nog niet doen, denk ik. Ik heb gedroomd om hem te elektrificeren, maar de offerte daarvoor was ca € 60.000.
Wel heb ik Schut Car Systems de audio laten upgraden: niet zo woest als in de 9-5, maar wel 4 goede speakers, een subwoofer onder de rechter voorstoel, een Alpine DAB radio en een goede telefoonhouder
Ook zit ik te denken over een automaat. Die driebak is niet geweldig, maar als je zo verstandig bent niet harder dan 100 te rijden gaat het goed. Waarom zou ik dat doen? Nou, mijn dochter heeft een handicap waardoor ze alleen met automaten mag rijden, en ik gun haar deze auto voor vakanties.
Voorlopig dus op 7 maar met veel potentieel om te stijgen want het is wel ongelooflijk plezierig een stuk met de kap open te rijden en de buurt is super jaloers.
Jullie kennen me inmiddels een beetje; ik ben van de radicale oplossingen.
Het zou kunnen dat na 33 jaar de lak zo verweerd is dat het niet meer mooi te maken is.
Overspuiten?
en dan weer uni zwart? of -en wat zou de Original-Polizei daarvan zeggen-: in metallic zwart of in de allermooiste Saabkleur ever: Violet Amethyst
-
collega
- Donateur (3x)

Vanaf nu wordt het veel moeilijker. Niet alleen tevreden, maar steeds gelukkiger; en omdat ik 40.000km of meer per jaar rijdt is geluk in de auto essentieel. Ik zit meer in de auto dan dat ik wakker thuis ben.
5. Mijn eerste Saab 9000. Gekocht op de doorleefde kilometerstand van 195.000. en toen moest er nog LPG in. Wijlhuizen durfde het aan me een onderhoudscontract te geven: 4 cent per kilometer voor alle reparaties, onderhoud en banden (de 1e 100.000 km incl BTW, daarna excl. BTW). Het was een motorisch heel gewone 9000 CS 2.0i. 130 pk, zwart met beige leer.
Vanwege het brave motortje staat hij op plaats 5, maar het unieke van de auto is dat hij me in de 200.000 km die ik er mee gereden heb, nooit (echt nooit) in de steek gelaten heeft. Er is nooit iets met de auto geweest, ja, banden, en olie en filters en zo, maar verder helemaal niks. Met vrouw en jong kind en alle bagage vele kilometers gemaakt door heel Europa tegen een lager bedrag per kilometer dan je van de belastingdienst mocht declareren (echt: afschrijving 4 ct, onderhoud 4 ct, brandstof 7 ct, wegenbelasting en verzekering 2 ct).
4. De tegenovergestelde motor: de heerlijke V6 in de 9-5. Wat was dat fijn: zo soepel als wat in een auto helemaal volgehangen met extra’s: AS3, geventileerde en verwarmde stoelen, regensensor, PDC. Af en toe droom ik nog wel eens van die auto, zo heerlijk als dat reed. Ik had eerder, in de jaren ’80 een auto met een 6-cylinder gehad, een Opel Commodore GS/E, en ook dat was super. Ook die 9-5 heeft me vele kilometers door Europa gereden, bijna altijd goed, aanzienlijk duurder, dat wel (afschrijving, onderhoud en brandstof), maar de pure lol van de V6 geeft hem toch heel veel punten.
3. De auto die eigenlijk op 1 had zullen staan als ik hem meteen na de lease-periode weg had gedaan.
Hoe vaak heb je de kans om een auto helemaal op te bouwen zoals jij dat wilt:
Een 9-5 met alle Aero-specificaties, een nieuwe motor, turbo en bak, getuned, een kleur naar keuze (Violet Amethyst natuurlijk), een aantal extra’s die niemand anders had (DRL’s, geventileerde en verwarmde stoelen en achterbank, spoiler van een 9-5NG, HUD), en dat alles voor de prijs van een Skoda Octavia.
Ik heb die auto gekocht (geleased) bij Saab Partners in Meppel. Tijdens de 5 jaar en 225.000km van de lease was dat prima, zo gelukkig als een klein kind met z’n Dinky Toys.
Daarna heb ik -omdat ik teveel van de auto hield- steeds maar weer kosten gemaakt om de auto rijdend te houden. Dat heb ik nog ruim 100.000 km gedaan, en dat heeft me heel veel geld en sores gekost. Ik had me altijd gehouden aan het principe dat als een oude auto me meer dan ca € 2.000 per jaar aan onderhoud zou kosten, ik hem meteen weg zou doen (A project that is discontinued could be the best money you never spent; sunk cost is just that. It can never be recovered, but can always be increased). Maar ja, liefde maakt blind, vandaar op 3.
Over blijven nog:
1992-1998: 900 T16S, zwart, met cognac interieur, 1987 en 2007-2008 900 T16S zwart, cognac interieur (rood toen ik m kocht), 1990
1999-2001: 900 Cabrio, zilvergrijs, zwart interieur en dak, 1986
5. Mijn eerste Saab 9000. Gekocht op de doorleefde kilometerstand van 195.000. en toen moest er nog LPG in. Wijlhuizen durfde het aan me een onderhoudscontract te geven: 4 cent per kilometer voor alle reparaties, onderhoud en banden (de 1e 100.000 km incl BTW, daarna excl. BTW). Het was een motorisch heel gewone 9000 CS 2.0i. 130 pk, zwart met beige leer.
Vanwege het brave motortje staat hij op plaats 5, maar het unieke van de auto is dat hij me in de 200.000 km die ik er mee gereden heb, nooit (echt nooit) in de steek gelaten heeft. Er is nooit iets met de auto geweest, ja, banden, en olie en filters en zo, maar verder helemaal niks. Met vrouw en jong kind en alle bagage vele kilometers gemaakt door heel Europa tegen een lager bedrag per kilometer dan je van de belastingdienst mocht declareren (echt: afschrijving 4 ct, onderhoud 4 ct, brandstof 7 ct, wegenbelasting en verzekering 2 ct).
4. De tegenovergestelde motor: de heerlijke V6 in de 9-5. Wat was dat fijn: zo soepel als wat in een auto helemaal volgehangen met extra’s: AS3, geventileerde en verwarmde stoelen, regensensor, PDC. Af en toe droom ik nog wel eens van die auto, zo heerlijk als dat reed. Ik had eerder, in de jaren ’80 een auto met een 6-cylinder gehad, een Opel Commodore GS/E, en ook dat was super. Ook die 9-5 heeft me vele kilometers door Europa gereden, bijna altijd goed, aanzienlijk duurder, dat wel (afschrijving, onderhoud en brandstof), maar de pure lol van de V6 geeft hem toch heel veel punten.
3. De auto die eigenlijk op 1 had zullen staan als ik hem meteen na de lease-periode weg had gedaan.
Hoe vaak heb je de kans om een auto helemaal op te bouwen zoals jij dat wilt:
Een 9-5 met alle Aero-specificaties, een nieuwe motor, turbo en bak, getuned, een kleur naar keuze (Violet Amethyst natuurlijk), een aantal extra’s die niemand anders had (DRL’s, geventileerde en verwarmde stoelen en achterbank, spoiler van een 9-5NG, HUD), en dat alles voor de prijs van een Skoda Octavia.
Ik heb die auto gekocht (geleased) bij Saab Partners in Meppel. Tijdens de 5 jaar en 225.000km van de lease was dat prima, zo gelukkig als een klein kind met z’n Dinky Toys.
Daarna heb ik -omdat ik teveel van de auto hield- steeds maar weer kosten gemaakt om de auto rijdend te houden. Dat heb ik nog ruim 100.000 km gedaan, en dat heeft me heel veel geld en sores gekost. Ik had me altijd gehouden aan het principe dat als een oude auto me meer dan ca € 2.000 per jaar aan onderhoud zou kosten, ik hem meteen weg zou doen (A project that is discontinued could be the best money you never spent; sunk cost is just that. It can never be recovered, but can always be increased). Maar ja, liefde maakt blind, vandaar op 3.
Over blijven nog:
1992-1998: 900 T16S, zwart, met cognac interieur, 1987 en 2007-2008 900 T16S zwart, cognac interieur (rood toen ik m kocht), 1990
1999-2001: 900 Cabrio, zilvergrijs, zwart interieur en dak, 1986
-
collega
- Donateur (3x)

The first cut is the deepest, zeggen ze.
Dat klopt ook wel een beetje.
2. De zilvergrijze cabrio. Ik heb hem – midden in een pracht van een midlifecrisis – gekocht en ben er mee gaan toeren door Zuid-Spanje en Portugal. In de lente naar Granada, Cordoba, Sevilla, Merida (Geheimtip), Lissabon, Salamanca en Bilbao. Hoe mooi kan het zijn. Ik had de auto gekocht bij een handelaar wiens naam ik niet zal noemen. Er moest dus heel veel aan gebeuren: turbo deed het niet goed, automaat was rot, kap was aan vernieuwing toe. Dat heeft Wijlhuizen keurig voor me opgeknapt. De auto was er één van de eerste serie, kwam uit Californië, steilneus. Mijlenteller etc
Na het opknappen heb ik er nog een paar jaar met superveel plezier in gereden, gewoon, voor het werk. Kwam ik bij een klant, die liep met mij en mijn collega mee naar buiten, zag onze auto’s staan, mijn cabrio en zijn Citroën DS, en verklaarde dat hij ook graag bij een bedrijf wilde werken waar je in zulke auto’s mocht rijden.
Inmiddels was mijn vrouw bevallen van onze dochter, en dan is een cabrio toch wel een lastige auto. Sukkel die ik was: ik heb de auto ingeruild, in plaats van hem te laten stallen en in 2025 weer te gebruiken.
Ik hoorde van Wijlhuizen dat de auto met een kapotte kabelboom een rusthuisbestaan leidde.
Vel jaren later liep ik een garage bij mij in het dorp binnen en daar stond ze: heel netjes opgeknapt, steilneus vervangen door een zalmneus (ik hou best van verbeteringen, maar deze???). Alleen: ik had de auto ingeruild met 160.000 mijl op de teller en er zat nu een nieuwe teller in met 160.000 km.
Ik vertelde dat bij de – overigens te goeder trouw zijnde – garage, en die hebben hem snel weer laten gaan. Ik begrijp dat de auto nog steeds in Nederland is. LJ-NP-66.
1. De allereerste was inderdaad de echtste, fijnste
Bij Kompier in Heerlen stond ze: zwart, cognac leer interieur, Turbo 16S. was van een NAVO-militair in Brunssum geweest, dus een complete Amerikaanse uitvoering:
Elektrisch schuifdak, airco, cruise control, sealed beam koplampen. Ik heb de auto gekocht onder inruil van een Hyundai Stellar 2.0 GSL, een absolute ramp van een auto.
Ik heb er 200.000 km mee gereden door heel Europa, 2 keer mee naar Griekenland geweest. De auto had alles dat een auto moet hebben: topstoelen, topvermogen, heerlijke wegligging, die geweldige sonore brom bij het rijden.
Alleen: soms zit er een lekje in een leiding: als dat onderin een veerboot naar Kreta is, en de koppeling doet het niet meer en er staan een aantal Griekse zeelui op je te schelden dat de auto nu toch echt wegmoet…
Gelukkig had ik na 20 keer de koppeling intrappen weer een beetje druk. En er was zelfs een GM-Saabgarage op Kreta.
Een aantal jaren later liep ik weer tegen zo een aan -bij Robert Wiering. Hij had er een bordeelrood interieur in zitten, maar gelukkig ook nog een cognac interieur staan. Die auto en ik waren geen gelukkig stel: backfire, een gejatte radio, een ongelukje en nog zo wat. Gardarket rijdt er nu tot volle tevredenheid mee rond. Misschien mag ik er nog een stukje in rijden?
Ik heb ze hier samen op 1 gezet omdat dit denk ik wel mijn auto aller auto’s is: een 900 T16S met alles: leer, airco, cruise control, eventueel schuifdak, zwart met een cognac interieur. Zwart mag dan eventueel nog vervangen worden door violet Amethyst (Saabkleur 258). Steilneus is dan nog mooier dan zalmneus
Als ik met pensioen ga en ik vind er zo een, dan lijkt dat me de auto om tot het einde mijner dagen in rond te rijden.
Dat klopt ook wel een beetje.
2. De zilvergrijze cabrio. Ik heb hem – midden in een pracht van een midlifecrisis – gekocht en ben er mee gaan toeren door Zuid-Spanje en Portugal. In de lente naar Granada, Cordoba, Sevilla, Merida (Geheimtip), Lissabon, Salamanca en Bilbao. Hoe mooi kan het zijn. Ik had de auto gekocht bij een handelaar wiens naam ik niet zal noemen. Er moest dus heel veel aan gebeuren: turbo deed het niet goed, automaat was rot, kap was aan vernieuwing toe. Dat heeft Wijlhuizen keurig voor me opgeknapt. De auto was er één van de eerste serie, kwam uit Californië, steilneus. Mijlenteller etc
Na het opknappen heb ik er nog een paar jaar met superveel plezier in gereden, gewoon, voor het werk. Kwam ik bij een klant, die liep met mij en mijn collega mee naar buiten, zag onze auto’s staan, mijn cabrio en zijn Citroën DS, en verklaarde dat hij ook graag bij een bedrijf wilde werken waar je in zulke auto’s mocht rijden.
Inmiddels was mijn vrouw bevallen van onze dochter, en dan is een cabrio toch wel een lastige auto. Sukkel die ik was: ik heb de auto ingeruild, in plaats van hem te laten stallen en in 2025 weer te gebruiken.
Ik hoorde van Wijlhuizen dat de auto met een kapotte kabelboom een rusthuisbestaan leidde.
Vel jaren later liep ik een garage bij mij in het dorp binnen en daar stond ze: heel netjes opgeknapt, steilneus vervangen door een zalmneus (ik hou best van verbeteringen, maar deze???). Alleen: ik had de auto ingeruild met 160.000 mijl op de teller en er zat nu een nieuwe teller in met 160.000 km.
Ik vertelde dat bij de – overigens te goeder trouw zijnde – garage, en die hebben hem snel weer laten gaan. Ik begrijp dat de auto nog steeds in Nederland is. LJ-NP-66.
1. De allereerste was inderdaad de echtste, fijnste
Bij Kompier in Heerlen stond ze: zwart, cognac leer interieur, Turbo 16S. was van een NAVO-militair in Brunssum geweest, dus een complete Amerikaanse uitvoering:
Elektrisch schuifdak, airco, cruise control, sealed beam koplampen. Ik heb de auto gekocht onder inruil van een Hyundai Stellar 2.0 GSL, een absolute ramp van een auto.
Ik heb er 200.000 km mee gereden door heel Europa, 2 keer mee naar Griekenland geweest. De auto had alles dat een auto moet hebben: topstoelen, topvermogen, heerlijke wegligging, die geweldige sonore brom bij het rijden.
Alleen: soms zit er een lekje in een leiding: als dat onderin een veerboot naar Kreta is, en de koppeling doet het niet meer en er staan een aantal Griekse zeelui op je te schelden dat de auto nu toch echt wegmoet…
Gelukkig had ik na 20 keer de koppeling intrappen weer een beetje druk. En er was zelfs een GM-Saabgarage op Kreta.
Een aantal jaren later liep ik weer tegen zo een aan -bij Robert Wiering. Hij had er een bordeelrood interieur in zitten, maar gelukkig ook nog een cognac interieur staan. Die auto en ik waren geen gelukkig stel: backfire, een gejatte radio, een ongelukje en nog zo wat. Gardarket rijdt er nu tot volle tevredenheid mee rond. Misschien mag ik er nog een stukje in rijden?
Ik heb ze hier samen op 1 gezet omdat dit denk ik wel mijn auto aller auto’s is: een 900 T16S met alles: leer, airco, cruise control, eventueel schuifdak, zwart met een cognac interieur. Zwart mag dan eventueel nog vervangen worden door violet Amethyst (Saabkleur 258). Steilneus is dan nog mooier dan zalmneus
Als ik met pensioen ga en ik vind er zo een, dan lijkt dat me de auto om tot het einde mijner dagen in rond te rijden.
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Mooi einde tot nu toe van de Saabhistorie, vele mooie auto's passeerden de revue.
Zou leuk zijn als de 2 miljoen zou worden gehaald. Is dat nog mogelijk denk je?
Zou leuk zijn als de 2 miljoen zou worden gehaald. Is dat nog mogelijk denk je?
Dat moet wel lukken! Je mag mij altijd een pb sturen, het aanbod staat.collega schreef: ↑zo 13 jul, 2025 22:35
Gardarket rijdt er nu tot volle tevredenheid mee rond. Misschien mag ik er nog een stukje in rijden?
-
collega
- Donateur (3x)

Dank, en ga ik zeer zeker doen.
2 miljoen km?
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, maar net niet geheel onmogelijk.
Ik rijd nu 40-50.000 km per jaar en doe dat nog maximaal 3 jaar. Zeg 125.000.
Dan zou ik dus de rest van mijn leven nog 275.000 km in Saabs moeten rijden.
Of ik dat haal?
Ik ben over 3 jaar 72.
Ken nèt, lijkt me
2 miljoen km?
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, maar net niet geheel onmogelijk.
Ik rijd nu 40-50.000 km per jaar en doe dat nog maximaal 3 jaar. Zeg 125.000.
Dan zou ik dus de rest van mijn leven nog 275.000 km in Saabs moeten rijden.
Of ik dat haal?
Ik ben over 3 jaar 72.
Ken nèt, lijkt me
-
collega
- Donateur (3x)

Gaat misschien toch wel lukken.
Ik weet een eenvoudige 2.0 linear te staan uit 2005 of zo met slechts 70.000 km op de teller. Als ik die nu koop en wegzet tot de blauwe vector versleten is en ik met pensioen ga, heb ik daarna een brave auto (ja, okee, gaan wel een paar kleine dingetjes gebeuren: geluid, PDC voor. leren Aero interieur), dan zou ik daarmee tot in lengte van jaren rond kunnen toeren, althans, zolang er nog benzine te krijgen is...
Dus, wie weet...
Ik weet een eenvoudige 2.0 linear te staan uit 2005 of zo met slechts 70.000 km op de teller. Als ik die nu koop en wegzet tot de blauwe vector versleten is en ik met pensioen ga, heb ik daarna een brave auto (ja, okee, gaan wel een paar kleine dingetjes gebeuren: geluid, PDC voor. leren Aero interieur), dan zou ik daarmee tot in lengte van jaren rond kunnen toeren, althans, zolang er nog benzine te krijgen is...
Dus, wie weet...
-
Flowe Kitttt99
- Geregistreerd lid
PDC voor in een 9-3? Zo groot is die auto toch ook weer niet 
-
collega
- Donateur (3x)

Het is een 9-5.
En ik vind het een heerlijke voorziening
En ik vind het een heerlijke voorziening
-
Ewout
- Donateur (5x)

Deze 9000 heeft destijds toch ook te koop gestaan, vrij lang meen ik, onder meer in Auto, Motor Klassiek? En profil gefotografeerd met de neus naar links. En die heb je uiteindelijk weggegeven??collega schreef: ↑do 26 jun, 2025 17:1110. Om meteen maar wat schokeffecten te creëren: helemaal onderaan staat een rode 9000 Aero met zwarte bekleding. Waarom staat deze zo laag: omdat de auto, hoe bijzonder ook, me telkens weer in de steek liet en voor hele dure reparaties zorgde. Het was gewoon een miskoop. Als hij het deed was het een fantastische auto. Maar dan is elke keer dat hij het niet doet de teleurstelling groter. Ik heb hem een jaar gehad. Hij heeft me 12 cent per km aan onderhoud gekost. Daarna heb ik hem gedoneerd aan het Dushihuis, waar hij nog een jaar de directeur heeft vervoerd.
Was dat de (enige, volgens mij) origineel Nederlandse rode uit 1993?
Interessant, dit. Er zit zelfs een actuele APK op. Ik heb het register op https://fabulousflatnose.com/register/ ooit opgezet voor deze eerste serie 900 cabriolet. Volgens mij komt deze er nog niet in voor, zeg ik uit mijn hoofd. Vermoedelijk ook omdat hij een eerste registratie heeft op 28 februari 1987, waar het eigenlijk altijd 30 juni 1986 of 28 februari 1986 is. Dus ik zou hem zelf niet hebben ontdekt en hij is ook nog niet gemeld. Mocht je dus een foto en het chassisnummer hebben (en de naam van die handelaarcollega schreef: ↑zo 13 jul, 2025 22:352. De zilvergrijze cabrio. Ik heb hem – midden in een pracht van een midlifecrisis – gekocht en ben er mee gaan toeren door Zuid-Spanje en Portugal. In de lente naar Granada, Cordoba, Sevilla, Merida (Geheimtip), Lissabon, Salamanca en Bilbao. Hoe mooi kan het zijn. Ik had de auto gekocht bij een handelaar wiens naam ik niet zal noemen. Er moest dus heel veel aan gebeuren: turbo deed het niet goed, automaat was rot, kap was aan vernieuwing toe. Dat heeft Wijlhuizen keurig voor me opgeknapt. De auto was er één van de eerste serie, kwam uit Californië, steilneus. Mijlenteller etc
(...)
Het is overigens niet de enige steilneus die tot zalmneus is omgebouwd. Sommige zelfs door het officiële kanaal en een enkele door de fabriek. Ook een op Nederlands kenteken: https://fabulousflatnose.com/register/a ... nt/031581/
-
collega
- Donateur (3x)

Voor zo ver ik weet kwam de 9000 oorspronkelijk uit België (met een CD-kenteken kan ik me vaag herinneren).
Weggeven: ja, er waren toen 3 opties, want ik vond niet dat ik m kon verkopen. Daarvoor had ie teveel gebreken gehad.
Ik kon m laten ombouwen tot cabrio, maar dat was te duur, ik kon hem opvoeren en de Ring mee rondrazen, of ik kon hem weggeven aan de directeur van de stichting waar ik in de raad van toezicht zat en die geen geld en geen vervoer had.
Ik had misschien ook aan Amsterdam-Dakar mee kunnen doen, maar daarvoor moest je een auto kopen van max €500.
Ik heb de auto nooit te koop gezet in AMK.
Na Dushihuis heeft ie nog even bij Wijlhuizen gestaan, te koop voor € 500 oid, en ik weet dat Sapphire nog even is wezen kijken. Maar of hij hem gekocht heeft weet ik niet.
Weggeven: ja, er waren toen 3 opties, want ik vond niet dat ik m kon verkopen. Daarvoor had ie teveel gebreken gehad.
Ik kon m laten ombouwen tot cabrio, maar dat was te duur, ik kon hem opvoeren en de Ring mee rondrazen, of ik kon hem weggeven aan de directeur van de stichting waar ik in de raad van toezicht zat en die geen geld en geen vervoer had.
Ik had misschien ook aan Amsterdam-Dakar mee kunnen doen, maar daarvoor moest je een auto kopen van max €500.
Ik heb de auto nooit te koop gezet in AMK.
Na Dushihuis heeft ie nog even bij Wijlhuizen gestaan, te koop voor € 500 oid, en ik weet dat Sapphire nog even is wezen kijken. Maar of hij hem gekocht heeft weet ik niet.